Gå til innhold

parti mot barnevern?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel når de har klart å

 

Så det at mange barn er flere måneder og opptil et år borte fra foreldrene og i beredskapshjem, for så at foreldrene vinner og får barna tilbakeført synes dere ikke er en fiasko? Har jobbet med flere slike barn selv, og dette kan påvirke dem resten av livet. 

Anonymkode: ce556...de9

Bedre det enn å la barn være i potensielt farlige hjem. Bedre med 100 bekymringsmeldinger for mye, enn 1 for lite

Anonymkode: a70ed...6f3

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, jabx skrev:

Javel, og hvordan tenker de at barnevernet skal "reformeres"?

Nei, folk har ikke en reell frykt for BV. De har en feilaktig frykt for BV grunnet løgnaktige angrep fra nettopp slike som TS.

Jo, folk HAR en reell frykt for bv. Hvorfor bagatelliserer du den, er du folk flest?

Det er mange, normalt oppegående mennesker som har hatt fæle erfaringer med bv, derfor er det mange som fryktet bv, og ikke fordi de har noe å skjule slik som bv-fanatikere er raske med å si.

Anonymkode: a11fc...156

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pokijh

Liberalistene ønsker å flytte ansvaret over til politiet. De ønsker også å kutte ned på hastevedtak slik at det alltid må foreligge en rettskraftig dom for å ta barna fra foreldrene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bedre det enn å la barn være i potensielt farlige hjem. Bedre med 100 bekymringsmeldinger for mye, enn 1 for lite

Anonymkode: a70ed...6f3

Det er absolutt ikke bedre at barn som IKKE  har grunn til å bo i fosterhjem blir revet fra familien sin for og så bli levert tilbake år etter når bv har innsett at de har driti på draget.

Anonymkode: a11fc...156

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, pokijh skrev:

Liberalistene ønsker å flytte ansvaret over til politiet. De ønsker også å kutte ned på hastevedtak slik at det alltid må foreligge en rettskraftig dom for å ta barna fra foreldrene. 

Tenker jeg ungene som blir pult av foreldrene sine synes er en dum ide. Det burde blitt enklere å fjerne barn midlertidig. 

Anonymkode: 8fc2b...b9c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes bv skulle fått gått ut offentlig med informasjon i saker, slik at antibarnevernmafiaen skjønner at en sak har to sider og foreldrene selv ikke alltid skjønner at de bedriver omsorgssvikt og st de bare forteller "sin" sannhet. 

 

Anonymkode: 78c16...dd9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tenker jeg ungene som blir pult av foreldrene sine synes er en dum ide. Det burde blitt enklere å fjerne barn midlertidig. 

Anonymkode: 8fc2b...b9c

Hva for et eksempel er det du kommer med?

Du er vel klar over at de aller fleste er for at barn som lever i hjem med overgrep, rus og vold er FOR at barn skal fjernes fra hjemmet?

Det folk reagerer på derimot er der bv utnytter makten sin og lager saker på familier for filleting. 

Anonymkode: a11fc...156

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spørsmål til alle som etterlyser det å være "kritisk mot barnevernet" og som mener "så utrolig mange barn har blitt løsrevet fra familien sin uten grunn: 

Utviser dere en samme kritikk mot kildene dere selv har (som vi andre tydeligvis ikke evner å finne),som det dere krever at vi andre skal ha mot barnevernet? 

 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bedre det enn å la barn være i potensielt farlige hjem. Bedre med 100 bekymringsmeldinger for mye, enn 1 for lite

Anonymkode: a70ed...6f3

Fiaskoene jeg snakker om handler om helt trygge hjem hvor det å ta barna ut av familien er en beslutning tatt i Hu og hast på grunnlag av f eks bygde sladder og løyner. 

Selv barnevernet er ikke enig i den siste påstanden din. De har vært ute senest i fjor og bedt folk slutte å melde for alt mulig rart og heller prøve å snakke med naboen, skolen OL for å løse eventuelle problemer. 

https://www.nrk.no/nordland/der-barna-blir-henta-av-barnevernet-1.13771315

Anonymkode: ce556...de9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Søgni skrev:

Jeg har et spørsmål til alle som etterlyser det å være "kritisk mot barnevernet" og som mener "så utrolig mange barn har blitt løsrevet fra familien sin uten grunn: 

Utviser dere en samme kritikk mot kildene dere selv har (som vi andre tydeligvis ikke evner å finne),som det dere krever at vi andre skal ha mot barnevernet? 

 

 

Jeg kan svare for meg selv. Jeg er kritisk fordi jeg ikke er naiv. Hva med deg? Hvorfor stoler du blindt på at bv alt gjør rett og har rett?

Anonymkode: a11fc...156

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er absolutt ikke bedre at barn som IKKE  har grunn til å bo i fosterhjem blir revet fra familien sin for og så bli levert tilbake år etter når bv har innsett at de har driti på draget.

Anonymkode: a11fc...156

Nei. Og dette er ikke ofte et reelt problem heller. De aller fleste med problemet med BV og frykt for disse, er folk som ikke burde reprodusert seg

Anonymkode: a70ed...6f3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Og dette er ikke ofte et reelt problem heller. De aller fleste med problemet med BV og frykt for disse, er folk som ikke burde reprodusert seg

Anonymkode: a70ed...6f3

Dette stemmer ikke. Kjenner mange svært oppegående foreldre i gode jobber som barnevernet prøver å lage sak på. Noen ganger lykkes bv med saker som egentlig ikke reflekterer sannheten, andre ganger ikke. 

Anonymkode: ce556...de9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Og dette er ikke ofte et reelt problem heller. De aller fleste med problemet med BV og frykt for disse, er folk som ikke burde reprodusert seg

Anonymkode: a70ed...6f3

Hvor store fordommer har du egentlig? Tror du virkelig at det kun er korka mennesker som får problemer med bv?

Anonymkode: a11fc...156

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Søgni skrev:

Jeg har et spørsmål til alle som etterlyser det å være "kritisk mot barnevernet" og som mener "så utrolig mange barn har blitt løsrevet fra familien sin uten grunn: 

Utviser dere en samme kritikk mot kildene dere selv har (som vi andre tydeligvis ikke evner å finne),som det dere krever at vi andre skal ha mot barnevernet? 

 

 

Godt spørsmål! Man ser jo lite kritikk av kildene ifht foreldrenes historier. Utrolig naivt! Har lest/opplevd mange rettssaker som er fremstilt helt annerledes i media/av foreldrene. Det er viktig å være kritisk begge veier! 

Anonymkode: 51230...cf6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva for et eksempel er det du kommer med?

Du er vel klar over at de aller fleste er for at barn som lever i hjem med overgrep, rus og vold er FOR at barn skal fjernes fra hjemmet?

Det folk reagerer på derimot er der bv utnytter makten sin og lager saker på familier for filleting. 

Anonymkode: a11fc...156

Som hva? Tar de ungen er det fare for liv og helse. Så det er ingen filleting.

Anonymkode: 8fc2b...b9c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor store fordommer har du egentlig? Tror du virkelig at det kun er korka mennesker som får problemer med bv?

Anonymkode: a11fc...156

Det er folk som ikke tar vare på barna sine.

Anonymkode: 8fc2b...b9c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Som hva? Tar de ungen er det fare for liv og helse. Så det er ingen filleting.

Anonymkode: 8fc2b...b9c

Det er ikke alltid det er fare for liv og helse nei.

Anonymkode: a11fc...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er folk som ikke tar vare på barna sine.

Anonymkode: 8fc2b...b9c

Tull. Naboen min fikk en bekymringsmelding på seg fordi barnet var observert uten lue ute. Ungen er ni år. Ble Alikevel full undersøkelse. 

En annen fikk beskjed om at hvis de ikke ble enig om barnefordeling i meglingsmøtet skulle begge barna plasseres i fosterhjem. 

At barn tar av seg luen ute, eller foreldre ikke blir enig i barnefordeling etter brudd er svært vanlig. Da er det ikke mange igjen som tar vare på barna sine, etter din mening. 

Anonymkode: ce556...de9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tull. Naboen min fikk en bekymringsmelding på seg fordi barnet var observert uten lue ute. Ungen er ni år. Ble Alikevel full undersøkelse. 

En annen fikk beskjed om at hvis de ikke ble enig om barnefordeling i meglingsmøtet skulle begge barna plasseres i fosterhjem. 

At barn tar av seg luen ute, eller foreldre ikke blir enig i barnefordeling etter brudd er svært vanlig. Da er det ikke mange igjen som tar vare på barna sine, etter din mening. 

Anonymkode: ce556...de9

Tror du virkelig at du vet hele historien her. Jeg kan love deg 100% at barnevernet ikke setter igang en undersøkelse kun pga en manglende lue. At du tror på det er faktisk bare skremmende....

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Brøleapen skrev:

Tror du virkelig at du vet hele historien her. Jeg kan love deg 100% at barnevernet ikke setter igang en undersøkelse kun pga en manglende lue. At du tror på det er faktisk bare skremmende....

At du stoler blindt på bv til tross for alt som kommer frem i mediene er mer skremmende.

Anonymkode: a11fc...156

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...