Gå til innhold

parti mot barnevern?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

beklager for og sei det men barnevern systemet er heilt fucked opp, hvilken parti er den beste mot barnevernet? siden nå komme det snart å velge, og at de for nye lov

Anonymkode: d4e40...5bc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor ikke lage et parti selv? Som f.eks bompengepartiet har blitt stort. Skadet ikke å prøve ihvertfall :)

Anonymkode: a11fc...156

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kalevala skrev:

Et parti som ikke ønsker å verne barna?  Tror ikke det finnes altså. 

Jeg tolker det som at Ts vil ha et parti som vil reformere bv slik vi kjenner det i dag. Nå i dag er det mange som har en reell frykt for bv og slik skal det ikke være.

Anonymkode: a11fc...156

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare å finne et kristenkonservativt parti godt ute på høyresiden. De er vel for at familien er hellig, man eier barna sine, og har lov til å tukte de selv....

 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Brøleapen skrev:

Det er vel bare å finne et kristenkonservativt parti godt ute på høyresiden. De er vel for at familien er hellig, man eier barna sine, og har lov til å tukte de selv....

 

Så det er ikke lov å være mot bv slik det er i dag uten at man er forskrudd i hodet? Hvor store fordommer har du egentlig?

Anonymkode: a11fc...156

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så det er ikke lov å være mot bv slik det er i dag uten at man er forskrudd i hodet? Hvor store fordommer har du egentlig?

Anonymkode: a11fc...156

Har jeg skrevet det?

De partiene jeg vet om som er mot barnevernet er jo slik jeg beskriver det. Det er jo bare å nevne PDK som har den fantastiske Rune Fardal som kandidat. Eller hva med Alliansen med den alltid like sjarmerende Hr Lysglimt som leder.

Jeg svarer jo bare opplysende og riktig på spørsmålene i hovedinnlegget. Det er jo ikke min feil at politikerne som fronter dette er bøtte gale...

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det er ikke lov å være mot bv slik det er i dag uten at man er forskrudd i hodet? Hvor store fordommer har du egentlig?

Anonymkode: a11fc...156

Om man har opplevd urettferdighet hos BV så forstår jeg godt at en er skeptisk. Folk må få lov til å ha sine meninger. Ingen hemmelighet at BV har saker som har endt i fiasko. Jeg har ikke denne opplevelsen, men god erfaring, og at folk er i mot hvordan enkelte kommuner opererer forstår jeg, selv om jeg tror at BV gjør riktig største delen av tiden. 

Eneste jeg synes er feil at folk som ikke har erfaring med BV selv engasjerer seg mot dem. 

Anonymkode: e3881...f17

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tolker det som at Ts vil ha et parti som vil reformere bv slik vi kjenner det i dag.

Javel, og hvordan tenker de at barnevernet skal "reformeres"?

Sitat

 

Nå i dag er det mange som har en reell frykt for bv og slik skal det ikke være.

Anonymkode: a11fc...156

 

Nei, folk har ikke en reell frykt for BV. De har en feilaktig frykt for BV grunnet løgnaktige angrep fra nettopp slike som TS.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om man har opplevd urettferdighet hos BV så forstår jeg godt at en er skeptisk. Folk må få lov til å ha sine meninger. Ingen hemmelighet at BV har saker som har endt i fiasko. Jeg har ikke denne opplevelsen, men god erfaring, og at folk er i mot hvordan enkelte kommuner opererer forstår jeg, selv om jeg tror at BV gjør riktig største delen av tiden. 

 Eneste jeg synes er feil at folk som ikke har erfaring med BV selv engasjerer seg mot dem. 

Anonymkode: e3881...f17

Faktum er at selv blant foreldre som har mistet omsorgen for barna sine, så har flertallet stor tillit til etaten i følge undersøkelser.

Saker som har "endt i fiasko" har nærmest utelukkende handlet om at barnevernet har vært for sent ute, og overtatt omsorgen for barnet for sent.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trenger barnevernet. 

Hvorfor vil du ta bort det eneste organet som utelukkende er på barnets side?

Det er bare å ta vare på ungene sine fysisk og psykisk, ikke slå, ikke begå overgrep, ikke rus deg så blir ungene hos deg. Det er ikke vanskelig. 

Anonymkode: 8fc2b...b9c

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mange som er imot å verne barn fra omsorgsvikt tror jeg.

Er som regel en viss type mennesker som er "imot" barnevernet, og det er som regel at feilen ligger hos disse. Er forbedringspotensiale i alle instanser - da må man starte innenfra og gjøre noe selv. Ta en relavant bachelor /master og jobb der og gjør deres beste - og prøv å gjør positive endringer.

Anonymkode: a70ed...6f3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, jabx skrev:

Faktum er at selv blant foreldre som har mistet omsorgen for barna sine, så har flertallet stor tillit til etaten i følge undersøkelser.

Saker som har "endt i fiasko" har nærmest utelukkende handlet om at barnevernet har vært for sent ute, og overtatt omsorgen for barnet for sent.

Eller manglende oppfølging og tiltak. De har begrenset med ressurser og kan ikke hjelpe alle med alt. Flere fiaskoer innebærer også at de har ventet eller ikke gjort noe. 

Anonymkode: e3881...f17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, jabx skrev:

Faktum er at selv blant foreldre som har mistet omsorgen for barna sine, så har flertallet stor tillit til etaten i følge undersøkelser.

Saker som har "endt i fiasko" har nærmest utelukkende handlet om at barnevernet har vært for sent ute, og overtatt omsorgen for barnet for sent.

Dette.

Og jeg kjenner til 2 tilfeller, av disse foreldrene som hevder de bare er fantastiske foreldre, og hvor barnevernet har tatt barna fra de helt uten grunn. Det er jo bare løgn fra ende til annen. Ene settet med foreldre er rusmisbrukere, og har overhodet ikke behandlet barna bra. Og det andre tilfellet så er det en enslig mor, som er så psykisk syk at hun ikke klarer å ta vare på seg selv. Og min erfaring er at barnevernet bruker alt for lang tid, på å hjelpe de barna som ikke har det bra hjemme. For alt skal prøves først, for å se om foreldrene kan klare det. 

Anonymkode: 9116d...ea3

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller manglende oppfølging og tiltak. De har begrenset med ressurser og kan ikke hjelpe alle med alt. Flere fiaskoer innebærer også at de har ventet eller ikke gjort noe. 

Anonymkode: e3881...f17

Ja, jeg er enig der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest theTitanic

Bompengepartiet har fått endel stemmer riktignok, men det finnes vel egentlig ikke noe mer dust en partier med kun 1 sak på agendaen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, jabx said:

Faktum er at selv blant foreldre som har mistet omsorgen for barna sine, så har flertallet stor tillit til etaten i følge undersøkelser.

Det er en del som frivilig gir fra seg omsorgen, så det er ikke rart. Om de lager en undersøkelse hvor de bare inkluderer de som ufrivilig mister barna sine, så vil nok resultatene være svært negative.

Det var en annen undersøkelse hvor de spurte innvandre hvor mye de stoler på barnevernet, og da var resultatene elendige, spesielt for de som har hatt kontakt med barnevernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les hørings svarene som er lagt ut idag hva f.eks Norges Røde Kors har svart. Nordland fylkeskommune og Telemark fylkeskommune de kom med konstruktiv kritikk mot den nye barnevernsloven fordi fylkeskommunene har erfaringer igjennom tilsyn. Røde kors igjennom Kors på halsen kontakt de har med unge. I tillegg syns jeg ADHD foreninga også hadde mye vettugt og komme. Og en hel bunsj som jattet med og ikke hadde noen kommentarer. 

Ja vi trenger krigere som Fardal, Toril Bru og flere til å sloss for å få ett bedre barnevern i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Eller manglende oppfølging og tiltak. De har begrenset med ressurser og kan ikke hjelpe alle med alt. Flere fiaskoer innebærer også at de har ventet eller ikke gjort noe. 

Anonymkode: e3881...f17

Vel når de har klart å

 

1 time siden, jabx skrev:

Ja, jeg er enig der.

Så det at mange barn er flere måneder og opptil et år borte fra foreldrene og i beredskapshjem, for så at foreldrene vinner og får barna tilbakeført synes dere ikke er en fiasko? Har jobbet med flere slike barn selv, og dette kan påvirke dem resten av livet. 

Anonymkode: ce556...de9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...