Gå til innhold

Utdanning står i veien for å få barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Erda ikke uvanlig? De fleste er ferdig med utdannelse i 28-årene - da kan du jobbe noen år mens du gifter deg, sparer, og skaffer evnt bolig - så kan man få barn når man er non å tredve.

Anonymkode: 2f6a7...f44

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil du si hvorfor, er det pga økonomi.

 

Hva med bryllupsreiser osv som man vil gjøre med den man elsker før barnet kommer?

Kan man gjøre det? Kvinner i familien min har aldri hatt problemer med eggene, får barn fra de er 25-35.

Er det kun en dans på roser?

Ja jeg er veldig angrer nå.

TS

Anonymkode: 4f5aa...c95

Bryllupsreiser kan du ta i ferien på skolen. Dere har jo ferie der også. 

Ei i klassen min fikk barn. Hun fikk pause i studietiden og skal tilbake når hun er klar. Det har gått fint med henne.

Selv har jeg utsatt barn på grunn av studier og økonomi og håper det ikke er for sent for meg, men utdannelse er viktig. Du får ikke jobb uten i alle fall en bachelorgrad

Anonymkode: e2e3e...2ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var på din alder var jeg nesten ferdig med en bachelor og hadde 3 barn, selv om jeg hadde tatt to år pause for utenlandsopphold før studiene.

Så du kan jo både studere og få barn de neste årene.

Anonymkode: 8dabd...e5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være student samtidig som man er gravid og småbarnsmor er veldig bra faktisk. Det var mye mer praktisk enn å være i full jobb. Kan absolutt anbefales. 

Anonymkode: 6bdcd...3d2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor begynte du ikke på utdanning tidligere da? Du har jo hatt nærmere 7 år på deg til nå på å fullføre utdanning, før evt barn

Anonymkode: 74524...b0e

Fy faen så jævla dumme folk er altså!! Jeg blir bekymret for menneskeheten. Man vet ikke alltid hva man kan bli , vil bli eller passer som i det man fullfører videregående. Selv er jeg 27 og etter x antal forsøk på studier har jeg gitt opp. Barn skal jeg nok ikke ha heller, det er det ansvaret jeg kan ta, vil ikke være hun fattige moren som aldri har råd til å bli med på ting. 

Anonymkode: bf8d6...f7a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utdanning er viktigere enn barn, det å sette unger til verden bare fordi man ønsker barn er noe av det mest egoistiske man kan gjøre. Denne planeten er overbefolket allerede og det finnes ikke nok resurser til å holde liv i alle de menneskene som lever i dag. 

Anonymkode: 53308...88d

Om jeg måtte velge mellom i barn eller utdannelse, hadde jeg lett valgt barn! Jeg hadde klart meg fint ved å f. Eks jobbe i butikk, som vaskehjelp eller som assistent på sykehjem, skole, barnehage eller i bofellesskap. Man MÅ ikke ha høyere utdanning. Dette kommer selvsagt helt an på egne ønsker og prioriteringer. Du sitter ikke på fasiten her. 

PS! Jorden er ikke overbefolket. Ressursene er veldig skjevfordelt, så det virker slik. I Norge ønsker myndighetene at vi skal få flere barn. Slik det er nå øker folketallet i Norge, men kun pga. innvandring. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok bachelor etter vgs, men det ble ikke helt riktig. Etter noen år i arbeidslivet tok jeg derfor en mastergrad i noe helt annet. Ble ferdig da jeg var 31. Fikk barn da jeg var 35, gikk helt fint. Jeg følte jeg måtte ha alt på stell før barn, så det hadde ikke vært aktuelt for meg å få barn noe før. Var med helt feil mann da jeg var ferdig med den første utdanningen og, er glad jeg aldri fikk barn med ham.

Anonymkode: 0c74b...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk barn i studietiden. Det gikk strålende! Ikke noe å vente på hvis dere er klare

Anonymkode: 5d760...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner to som tar høyere utdanning og som har to små barn. De var planlagt, fordi barna ville begynne på skole når de var ferdig utdannet. Nå går de i barnehage. De har det ikke fett økonomisk, og det blir en del jobbing i helger mens de bytter på å være hjemme. De har tenkt sånn at barn krever fast bosted og mer økonomi som skolebarn. Da kan de kjøpe hus og ha det de trenger. 

Anonymkode: 7ae9a...b1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må du det? Det går fint å studere og ha barn samtidig. Svigerinna mi tok de to siste årene på medisinstudiet når hun hadde fått en baby. Kjenner flere som har tatt utdanning samtidig som de har startet familie. 

Anonymkode: 28253...f79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utdanning er viktigere enn barn, det å sette unger til verden bare fordi man ønsker barn er noe av det mest egoistiske man kan gjøre. Denne planeten er overbefolket allerede og det finnes ikke nok resurser til å holde liv i alle de menneskene som lever i dag. 

Anonymkode: 53308...88d

Alt mennesker gjør er egoistisk. Så om man ønsker å sette barn til verden bør ikke være noe man har dårlig samvittighet over. Bare hold deg selv barneløs så får andre mennesker passe på seg selv.

Anonymkode: 57b32...483

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går sikkert bra å få barn nå, men jeg ville vært skeptisk fordi det ville gjort veien til bolig litt vanskeligere. Ikke umulig, men vanskeligere. Men, får dere hjelp hjemmefra til akkurat det, eller klarer å spare masse egenkapital så går jo det greit. 

Anonymkode: b1cd1...65c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...