Bøttemedhull Skrevet 31. juli 2019 #1 Skrevet 31. juli 2019 Kan dere foreldre være så snill å dele erfaringer? Jeg vurderer å skaffe meg denne boken, da min datter på 10 mnd må sovne på puppen, og våkner ca annenhver time hver natt for å få pupp.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #2 Skrevet 31. juli 2019 Vi prøvde metoden med baby nr 1. Da var han ca 5 mnd. Så kanskje en viss bedring med tanke på antall oppvåkninger i løpet av de to-tre ukene vi holdt på. På det verste våknet han ca 10 ganger hver natt for pupp. Vi endte (dessverre) opp med å måtte godta litt gråt. Jeg syntes det var for lite fremgang for oss. Han måtte rett og slett lære å sovne av seg selv uten oss i rommet. Vi gikk fra han og lot han gråte i korte strekk til han sovnet. Fikk selvsagt trøst og kos, men måtte sovne alene i senga si. Da hadde vi baby som sov natta over (med 1-2 oppvåkninger bare) i løpet av mindre enn en uke. Nå har vi baby nr to i hus. Hun blir ikke ammet i søvn, og sover strekk på 6-7 timer allerede ved 2 mnd. Men tror nok hun er en annen sovetype enn broren... Anonymkode: 12ffb...c20
mangolassie Skrevet 31. juli 2019 #3 Skrevet 31. juli 2019 Samme situasjon her (men med baby på 5 mnd), følger tråden din for tips/erfaringer! Holder på å bli koko allerede nå, føler virkelig med deg! Det er sykt hardt å ikke få sove...
mangolassie Skrevet 31. juli 2019 #4 Skrevet 31. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi prøvde metoden med baby nr 1. Da var han ca 5 mnd. Så kanskje en viss bedring med tanke på antall oppvåkninger i løpet av de to-tre ukene vi holdt på. På det verste våknet han ca 10 ganger hver natt for pupp. Vi endte (dessverre) opp med å måtte godta litt gråt. Jeg syntes det var for lite fremgang for oss. Han måtte rett og slett lære å sovne av seg selv uten oss i rommet. Vi gikk fra han og lot han gråte i korte strekk til han sovnet. Fikk selvsagt trøst og kos, men måtte sovne alene i senga si. Da hadde vi baby som sov natta over (med 1-2 oppvåkninger bare) i løpet av mindre enn en uke. Nå har vi baby nr to i hus. Hun blir ikke ammet i søvn, og sover strekk på 6-7 timer allerede ved 2 mnd. Men tror nok hun er en annen sovetype enn broren... Anonymkode: 12ffb...c20 Kan jeg spørre hva dere gjorde som ga for lite fremgang og hva dere gjorde isteden, litt mer konkret? Sov baby på eget rom? Har min i sideseng inntil min seng og vet ikke hvordan jeg skal holde ut å bare ligge og høre på gråten.. ikke blir det noe søvn heller da. Sorry TS, ikke meningen å kuppe tråden din 🙈
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #5 Skrevet 31. juli 2019 Jeg leste boken da min var ca rundt 8 mnd. Fulgte ikke planen men fikk mange gode tips! Jeg sluttet å nattamme på en god og trygg måte takketvære den boken (HS mente bestemt at når man skulle slutte med nattamming så måtte pappan ta babyen om natten ca en uke). Babyen vår ville bare ha meg på natten, så vi fulgte rådene i boken og sluttet med nattamming på en trygg og god måte for oss alle. Dette resulterte i en baby og en mor som sov mye bedre på natten! Anonymkode: b484a...08d
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #6 Skrevet 31. juli 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg leste boken da min var ca rundt 8 mnd. Fulgte ikke planen men fikk mange gode tips! Jeg sluttet å nattamme på en god og trygg måte takketvære den boken (HS mente bestemt at når man skulle slutte med nattamming så måtte pappan ta babyen om natten ca en uke). Babyen vår ville bare ha meg på natten, så vi fulgte rådene i boken og sluttet med nattamming på en trygg og god måte for oss alle. Dette resulterte i en baby og en mor som sov mye bedre på natten! Anonymkode: b484a...08d Hva var rådene? Anonymkode: 69979...bae 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #7 Skrevet 31. juli 2019 1 time siden, mangolassie skrev: Kan jeg spørre hva dere gjorde som ga for lite fremgang og hva dere gjorde isteden, litt mer konkret? Sov baby på eget rom? Har min i sideseng inntil min seng og vet ikke hvordan jeg skal holde ut å bare ligge og høre på gråten.. ikke blir det noe søvn heller da. Sorry TS, ikke meningen å kuppe tråden din 🙈 Jeg begynte med å prøve å dra ut puppen rett før innsovning, slik at han ikke hadde den i munnen i det øyeblikket han sovnet. Prøvde også å innføre et ord/en frase som skulle forbindes med søvn. Loggførte oppvåkningene på skjema husker jeg. Mulig jeg har glemt noe, i den fasen der var jeg så trøtt at hodet var helt bomull. Baby sov da i bedside crib, men havnet ofte inntil meg i løpet av natta. Da vi ga opp denne metoden flyttet vi han på eget rom for å se om han ville sove bedre alene, men våknet like mye da også... Anonymkode: 12ffb...c20
Bøttemedhull Skrevet 2. august 2019 Forfatter #8 Skrevet 2. august 2019 Hei! Jeg fikk ikke med meg at jeg hadde fått noen respons, takk for svar! Jeg har kjøpt boken og begynt å lese, men ikke blitt helt klok på hvordan jeg skal gjøre det helt ennå. Jeg kan heller komme tilbake for en anbefaling hvis det virker for oss. Jeg har vanskelig for å tro at det går an å få jenten min til å sovne uten pupp, men sånn har sikkert de fleste følt det.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #9 Skrevet 2. august 2019 den boka reddet livet vårt! Var helt på randen da jeg kjøpte den. Anonymkode: 2ec70...c1c
Bøttemedhull Skrevet 3. august 2019 Forfatter #10 Skrevet 3. august 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: den boka reddet livet vårt! Var helt på randen da jeg kjøpte den. Anonymkode: 2ec70...c1c Å, så bra! Kan du utdype?
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #12 Skrevet 3. august 2019 Har to barn, de er nå 3 og 5, så dette er en stund siden. Jeg har begynt å jobbe når «ungen 1» var 8 mnd, og til hans 9-10 måneders alder var jeg helt utslitt, fordi, samme som TS, han ammet jo hele natta - tok igjen fordi han ikke så meg på dagen - og jeg var veldig trøtt. Jeg gikk og la meg på gjesterommet. Og det funket. Barna på 10 måneder er mer enn smarte nok for å vite at mamma har pupp men ikke pappa. Endte opp med at ungen våknet på natta, pappa tok ham inn i senga si, og sa at mamma ikke er her, også sov de videre. Uten noe protest. Etter et par netter, våknet ungen, reiste seg i senga - så at mamma ikke var i senga, og sov videre. Det funket som bare det! Jeg ammet fortsatt ham før legging, og ammet på morgen, og ammet til han var nærmest 20 mnd, tror jeg. Men jeg returnerte på soverommet etterhvert (jeg husker ikke, om det var ei eller to uker etter) og det ble ikke mer mas om nattamming. Med andre barnet, begynte jeg å jobbe da ungen var 8 mnd, og hadde en tidlig vakt i uka. For å få noe søvn akkurat denne dagen i uka, sov jeg i et annet rom igjen. Og det skjedde samme igjen, søte babyen min sov akkurat denne natta gjennom - opp og sjekke, bare pappa der, sov videre. De er jo ikke dumme, selv de små. Jeg grep denne sjansen igjen, for å slutte med nattamming. Og ammet nr 2 også til ca 1,5 år gammel. Enkel metode, men jeg tror aldri det vil funke på 5 mnd gamle. 8-10 mnd, joda. Håper TS du har mannen da. For vet ikke hvordan det kan gjennomføres alene. Tilby vann kanskje? Anonymkode: 85c19...4ff
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #13 Skrevet 3. august 2019 Fungerte ikke på min.. 🤪 Her er det ville protester med samme styrke og til samme tider uansett hvilke metoder vi har prøvd. Anonymkode: 445d3...015
AnonymBruker Skrevet 3. august 2019 #14 Skrevet 3. august 2019 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har to barn, de er nå 3 og 5, så dette er en stund siden. Jeg har begynt å jobbe når «ungen 1» var 8 mnd, og til hans 9-10 måneders alder var jeg helt utslitt, fordi, samme som TS, han ammet jo hele natta - tok igjen fordi han ikke så meg på dagen - og jeg var veldig trøtt. Jeg gikk og la meg på gjesterommet. Og det funket. Barna på 10 måneder er mer enn smarte nok for å vite at mamma har pupp men ikke pappa. Endte opp med at ungen våknet på natta, pappa tok ham inn i senga si, og sa at mamma ikke er her, også sov de videre. Uten noe protest. Etter et par netter, våknet ungen, reiste seg i senga - så at mamma ikke var i senga, og sov videre. Det funket som bare det! Jeg ammet fortsatt ham før legging, og ammet på morgen, og ammet til han var nærmest 20 mnd, tror jeg. Men jeg returnerte på soverommet etterhvert (jeg husker ikke, om det var ei eller to uker etter) og det ble ikke mer mas om nattamming. Med andre barnet, begynte jeg å jobbe da ungen var 8 mnd, og hadde en tidlig vakt i uka. For å få noe søvn akkurat denne dagen i uka, sov jeg i et annet rom igjen. Og det skjedde samme igjen, søte babyen min sov akkurat denne natta gjennom - opp og sjekke, bare pappa der, sov videre. De er jo ikke dumme, selv de små. Jeg grep denne sjansen igjen, for å slutte med nattamming. Og ammet nr 2 også til ca 1,5 år gammel. Enkel metode, men jeg tror aldri det vil funke på 5 mnd gamle. 8-10 mnd, joda. Håper TS du har mannen da. For vet ikke hvordan det kan gjennomføres alene. Tilby vann kanskje? Anonymkode: 85c19...4ff Skulle ønske vi kunne gjøre noe av det samme, men vår tar flaske, så hun vet at pappa også har melk... Anonymkode: dac79...887 1
Bøttemedhull Skrevet 4. august 2019 Forfatter #15 Skrevet 4. august 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Har to barn, de er nå 3 og 5, så dette er en stund siden. Jeg har begynt å jobbe når «ungen 1» var 8 mnd, og til hans 9-10 måneders alder var jeg helt utslitt, fordi, samme som TS, han ammet jo hele natta - tok igjen fordi han ikke så meg på dagen - og jeg var veldig trøtt. Jeg gikk og la meg på gjesterommet. Og det funket. Barna på 10 måneder er mer enn smarte nok for å vite at mamma har pupp men ikke pappa. Endte opp med at ungen våknet på natta, pappa tok ham inn i senga si, og sa at mamma ikke er her, også sov de videre. Uten noe protest. Etter et par netter, våknet ungen, reiste seg i senga - så at mamma ikke var i senga, og sov videre. Det funket som bare det! Jeg ammet fortsatt ham før legging, og ammet på morgen, og ammet til han var nærmest 20 mnd, tror jeg. Men jeg returnerte på soverommet etterhvert (jeg husker ikke, om det var ei eller to uker etter) og det ble ikke mer mas om nattamming. Med andre barnet, begynte jeg å jobbe da ungen var 8 mnd, og hadde en tidlig vakt i uka. For å få noe søvn akkurat denne dagen i uka, sov jeg i et annet rom igjen. Og det skjedde samme igjen, søte babyen min sov akkurat denne natta gjennom - opp og sjekke, bare pappa der, sov videre. De er jo ikke dumme, selv de små. Jeg grep denne sjansen igjen, for å slutte med nattamming. Og ammet nr 2 også til ca 1,5 år gammel. Enkel metode, men jeg tror aldri det vil funke på 5 mnd gamle. 8-10 mnd, joda. Håper TS du har mannen da. For vet ikke hvordan det kan gjennomføres alene. Tilby vann kanskje? Anonymkode: 85c19...4ff Tusen takk for svar! Jeg begynner å studere om en uke i morgen, kanskje vi må prøve din metode. Min mann jobber som oftest absolutt hele dagen, og er veldig trøtt på kvelden, og må lade opp til dagen etter, så han sover på gjesterommet. Men snart er vi jo i omtrent samme båt. De siste nettene har hun våknet hver time. Har holdt på med leggerutiner og å legge henne til samme tid hver kveld i tre dager, men det tar tre timer før hun sover godt nok til at jeg kan gå ut av rommet uten at hun våkner. Etter det, har jeg vært så trøtt at jeg ikke orker å lese i den nye boken min. Noe må gjøres. TS
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #16 Skrevet 5. august 2019 On 8/3/2019 at 10:39 PM, AnonymBruker said: Skulle ønske vi kunne gjøre noe av det samme, men vår tar flaske, så hun vet at pappa også har melk... Anonymkode: dac79...887 ja, det vil jo ikke funke på samme måte 🙈 Anonymkode: 85c19...4ff
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #17 Skrevet 5. august 2019 På 3.8.2019 den 21.39, AnonymBruker skrev: Har to barn, de er nå 3 og 5, så dette er en stund siden. Jeg har begynt å jobbe når «ungen 1» var 8 mnd, og til hans 9-10 måneders alder var jeg helt utslitt, fordi, samme som TS, han ammet jo hele natta - tok igjen fordi han ikke så meg på dagen - og jeg var veldig trøtt. Jeg gikk og la meg på gjesterommet. Og det funket. Barna på 10 måneder er mer enn smarte nok for å vite at mamma har pupp men ikke pappa. Endte opp med at ungen våknet på natta, pappa tok ham inn i senga si, og sa at mamma ikke er her, også sov de videre. Uten noe protest. Etter et par netter, våknet ungen, reiste seg i senga - så at mamma ikke var i senga, og sov videre. Det funket som bare det! Jeg ammet fortsatt ham før legging, og ammet på morgen, og ammet til han var nærmest 20 mnd, tror jeg. Men jeg returnerte på soverommet etterhvert (jeg husker ikke, om det var ei eller to uker etter) og det ble ikke mer mas om nattamming. Med andre barnet, begynte jeg å jobbe da ungen var 8 mnd, og hadde en tidlig vakt i uka. For å få noe søvn akkurat denne dagen i uka, sov jeg i et annet rom igjen. Og det skjedde samme igjen, søte babyen min sov akkurat denne natta gjennom - opp og sjekke, bare pappa der, sov videre. De er jo ikke dumme, selv de små. Jeg grep denne sjansen igjen, for å slutte med nattamming. Og ammet nr 2 også til ca 1,5 år gammel. Enkel metode, men jeg tror aldri det vil funke på 5 mnd gamle. 8-10 mnd, joda. Håper TS du har mannen da. For vet ikke hvordan det kan gjennomføres alene. Tilby vann kanskje? Anonymkode: 85c19...4ff Her begynner hun å leite etter pupp, innser at den ikke er der, sutring blir til gråt, gråt blir til hyl, og sånn fortsetter det til jeg kommer tilbake. Vi har forsøkt å la han legge når jeg ikke er hjemme. Det funker ikke. Anonymkode: 69979...bae
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #18 Skrevet 5. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Her begynner hun å leite etter pupp, innser at den ikke er der, sutring blir til gråt, gråt blir til hyl, og sånn fortsetter det til jeg kommer tilbake. Vi har forsøkt å la han legge når jeg ikke er hjemme. Det funker ikke. Anonymkode: 69979...bae Helt det samme her! Anonymkode: 4d301...4e5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå