Gå til innhold

Hva er din umiddelbare tanke...?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hu hadde vel behov for både støtte og husrom. Heller det enn å bo på gata eller å være på rullering hos venner 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er både hyggelig og praktisk, og til glede for alle tre. 

Anonymkode: 55dea...6d9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig, så begynner jeg å lure på om det kan være noe gale. Uansvarlig? Dårlig økonomi? Sykdom? Hvor er barnefar? 

Hadde aldri villet bo hos min mor, selvom vi har super god kontakt. 

Anonymkode: a71b2...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville tenkt at hun var alenemor og trengte hjelp økonomisk, evt hjelp til barnepass mens hun fikk orden på jobb. Bedre å bo hos moren, enn en elendig hybel i et dårlig nabolag. Regner med at det er i en overgangsfase til hun får råd til noe barnevennlig sted å bo og får barnehageplass.

Anonymkode: 9a833...1f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At ingen har lappen og bur langt vekke. At ting var litt vanskelig å organisera.

Anonymkode: 35c9d...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At hun og barnet er heldig! Jeg er mye eldre, og skulle gjerne bodd hos mamma mens ungen var liten. Men jeg har ingen mamma.

Anonymkode: 9870a...430

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at mor må ha utfordringer, mest sannsynlig psykisk og økonomisk, som gjør at hun og barnet ikke kan bo for seg selv 

Anonymkode: f1dee...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker:
- så ansvarlig gjort
- Heldig hun er som har slik støtte i moren sin
- Så bra for barnet å ha det formodentlig trygt rundt seg
- Håper mor bruker tiden godt til hvile og gjennomføring av studier eller legge seg opp litt penger. 
- Kanskje det har vært koplikasjoner rundt fødsel
- Kanskje fødselsdepresjon?
- Kanskje det feiler barnet noe?
- Mor er et godt forbilde

Anonymkode: bbf06...47f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tanke: Synd for henne og barnet at ikke barnefar er tilstede, men så bra at hun har en mor som kan og vil hjelpe. Så bra at hun bor hjemme hos mor, tross alt. Det er ikke bare lett å bo med en av foreldrene når man er voksen. Håper de har det fint sammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først ville jeg tenkt at det ikke er optimalt å bli alenemor. 

Så tenker jeg at tross alt, så bra da at hun kan bo i barndomshjemmet sitt, og få hjelp, avlastning og lære om morsrollen av sin egen mamma. Når jeg tenker meg om, er det kanskje sånn det skulle ha vært. Også for de som er to foreldre. Det er enorme krav som stilles til foreldre i vår tid, og det er ikke bare alenemødre som kan gå på en barseldepresjon når de blir overlatt til seg selv. Det er ikke alltid det er så mye hjelp i en uerfaren pappa (selv om noen av de flinkeste foreldre jeg har sett er blant de veldig unge).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...