Gå til innhold

Hva er din umiddelbare tanke...?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

..når du får høre om ei i tidlig midten av 20-årene som blir gravid, flytter hjem til mor og bor der forsatt når ungen er over året? 

Anonymkode: 0c76c...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At det er ok. Og at det overhodet ikke er noen andre sin sak å mene noe om.

Anonymkode: 4a1a9...4c0

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med det er en god grunn til at en voksen kvinne trenger sin mor litt ekstra, og er glad for at hun har en som tilsynelatende stiller opp for henne. 

Anonymkode: ac3d9...871

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

..når du får høre om ei i tidlig midten av 20-årene som blir gravid, flytter hjem til mor og bor der forsatt når ungen er over året? 

Anonymkode: 0c76c...41a

Så fint at de har kontakt tenker jeg da :hjerte: 

Det kan hende at hun er under utdanning eller jobber slik at det er praktisk  å bo hos moren som da kan passe barnet. Kanskje den nybakte moren også bor rimelig der, slik at hun kan spare opp egenkapital til bolig, og det er jo bare positivt :) 

Anonymkode: c3b34...643

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun har relativt store psykiske problemer og det er for å unngå at barnevernet blir innblandet. 

Anonymkode: 0f0d3...da2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

At hun har relativt store psykiske problemer og det er for å unngå at barnevernet blir innblandet. 

Anonymkode: 0f0d3...da2

Virkelig? 

Anonymkode: c3b34...643

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest WhisperingWind

At en gjor det frem til ting lander og en har fått ting som utdannelse/jobb på plass og så flytter for seg selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til barnet er over året er ikke så lenge. Om de fortsatt bor der når barnet er 10 ville jeg nok tenkt at det kanskje var på tide å stå på egne ben snart. Samtidig er det nok hyggelig for barnet å få så god kontakt med mormor. :)

Anonymkode: f8304...1da

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I andre land er det helt vanlig at flere generasjoner bor i samme bolig. Er kun i Norge man blir sett på som mentalt tilbakestående/ psykisk syk osv, hvis dette forekommer. 

Anonymkode: 1a08c...b1f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At hun har relativt store psykiske problemer og det er for å unngå at barnevernet blir innblandet. 

Anonymkode: 0f0d3...da2

Haha snakk om fordomsdømming! Jeg fikk barn når jeg var 23 år å valgte å bo noen månender hos foreldrene mine fordi sønnen min hadde kolikk og jeg var alenemamma. Hun hjalp til med å bære på han om natten så jeg også fikk meg litt søvn. Småen skreik i utallig mange timer i strekk hver eneste kveld og natt i 3 mnder så godt jeg hadde litt avlastning. Var overhodet ikke redd for barnevernet,bodde som sagt hjemme av praktiske grunner.

Anonymkode: d601e...514

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over året faktisk ja,det var kanskje i overkant lenge for min egen del hvertfall,men kanskje hun har en unge som krever mye? Da kan det være godt med hjelp.

Anonymkode: d601e...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig hun er som har mulighet til det, ville jeg tenkt. De første to årene med barn var beinharde - og vi var to om det.. synes synd på de som må klare det helt alene.

Anonymkode: 78eac...f14

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde tenkt på hva jeg skulle ha til middag. 

Anonymkode: 46573...5c1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig som har en mor hun har lyst til å bo med.😊 Flott å få bo hjemme spesielt hvis du er alene med barn, alltid greit å ha noen i bakhånd hvis noe skulle skje.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har hun nok god hjelp av moren sin i oppdragelsen tenker jeg. Søsteren min gjorde dette. Fikk barn to mnd før hun ble 20. Hun bodde hos mamma til barnet var to år. Mamma gikk inn og ble på en måte den andre forelderen, og det var veldig godt for både barnet og søsteren min. En god løsning for alle rett og slett :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenker at det er fint at hun har støtte i familien. Ikke lett å bli alenemor i ung alder.

Anonymkode: 7d966...473

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun er heldig som har en mamma som støtter og hjelper henne. Ikke alle forunt.  

Anonymkode: 9a046...dbb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er mye bedre det, enn at den unge mammaen risikerer å få en eventuell fødselsdepresjon. Et godt nettverk av trygge voksne er utrolig viktig! Andre aspekter rundt dette får du bare droppe å tenke, det er ikke din sak.

Anonymkode: 17db8...c18

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...