Gå til innhold

Hva betaler man voksen barnevakt for pass av ett barn ett døgn?


Energi-jenta

Anbefalte innlegg

Søk opp Bufetat sine sider for veiledende satser for kommunale besøkshjem -der får du en pekepinn hva man hadde fått om man jobbet som besøkshjem/avlaster i kommunen pr døgn i hvertfall.

https://www.ks.no/fagomrader/barn-og-unge/barnevern/veiledende-satser-for-fosterhjem-og-besokshjem2/

 

Anonymkode: 2dc68...204

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, Energi-jenta skrev:

Vi har ett barn som trenger barnepass fra lørdag kl 12 til søndag kl 12. Sønnen vår på 12 mnd sover ca 11 timer om natta, fra 19-06.

Hun som skal passe er 22 år gammel og studerer barnehagelærer og har litt erfaring fra barnehage.

Hva ville du betalt denne barnevakten?

De timene han sover, kan sees på som "hvilende vakt", slik at hun får høyere timesbetaling for de timene gutten er våken enn for de timene han sover?

Anonymkode: 671b3...c48

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Supernova17 skrev:

Det overrasker meg at dere kommer med så høye beløp. Kan dere forklare hvorfor minsteprisen er 1000kr? 
 

Jeg hadde aldri bundet opp hele lørdag ettermiddag og søndag morgen for mindre enn 5000 kroner. 

For venner og familie hadde jeg selvfølgelig stilt opp gratis. 

For en student som ellers har en fleksibel hverdag, og trenger pengene, synes jeg fra 1000 og opp kan være akseptabelt. 

Anonymkode: 03d75...144

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000kr er ganske mye synes jeg.
For en hel dag og natt, hvor jeg måtte være hjemme hos de to barna jeg passet på, fikk jeg bare 200kr. Trodde virkelig ikke det var normalt at foreldrene måtte blakke seg hvis de skulle ut i blant?

Anonymkode: 9df10...5ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 29 og hadde tatt 500,- 

500,- som betaling og 500,- i avslag for å hjelpe familien som trengte dette.

Spiller jo en rolle hvor ofte de trenger hjelp og hvor lenge de andre gangene er.

 

Anonymkode: b260f...9aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde glatt betalt mine voksne stebarn en tusenlapp for den jobben dersom vårt felles barn var på den alderen nå! 

Men når det er sagt aner jeg ikke hva som er vanlig takst, vi har ikke brukt vanlig betalt barnevakt noen gang... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

1000kr er ganske mye synes jeg.
For en hel dag og natt, hvor jeg måtte være hjemme hos de to barna jeg passet på, fikk jeg bare 200kr. Trodde virkelig ikke det var normalt at foreldrene måtte blakke seg hvis de skulle ut i blant?

Anonymkode: 9df10...5ff

Det er en latterlig lav sum, det er jo bare for en times jobb og knapt det. 200 kr pr våkne time syns jeg er greit. Dvs 2500 kr ca 

Anonymkode: ecb7b...8d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde aldri bundet opp hele lørdag ettermiddag og søndag morgen for mindre enn 5000 kroner. 

For venner og familie hadde jeg selvfølgelig stilt opp gratis. 

For en student som ellers har en fleksibel hverdag, og trenger pengene, synes jeg fra 1000 og opp kan være akseptabelt. 

Anonymkode: 03d75...144

5000 er urealistisk sum, rett og slett. Hadde aldri betalt den summen for at barna sover mesteparten av tiden. Det blir uansett ikke noen problem stilling for oss da besteforeldtene sitter vakt ved behov med glede. Maks 4 ganger i året på overnatting. Ofte 1-2 ganger i året vi spør om og hva de evt ønsker selv. Skulle jeg betalt hadde jeg gitt maks 2000kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minimum 1000 kr. Hvorfor skriver du hvor lenge han sover? Har ikke barnepasser ansvaret like mye da? Det er ansvar og ikke bare det praktiske en gjør.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

1000kr er ganske mye synes jeg.
For en hel dag og natt, hvor jeg måtte være hjemme hos de to barna jeg passet på, fikk jeg bare 200kr. Trodde virkelig ikke det var normalt at foreldrene måtte blakke seg hvis de skulle ut i blant?

Anonymkode: 9df10...5ff

Dette er en jobb. En driver ikke med veldedigeget for at foreldre skal få komme seg ut. Dette er ikke familie, men en de vil bruke som fast barnepasser. Selv om en skulle synes jobben er lystbetont, og om en unner foreldre å gå ut, vel, så er det fremdeles en jobb! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Ananas. said:

Altså.. En tusenlapp gir en timespris på rundt 40 kr, 2000 litt over 80 kr. Jeg synes ingen av delene er dyrt. Her er jo barnevakten en fremmed, og kompetansen hennes er åpenbart tatt med i vurderingen når TS har valgt henne. Ja, det er høye summer, men det er også mye ansvar i lang tid. Timene tilsvarer tre hele arbeidsdager..

TS her.

Det er noe med det også. Jeg tenker at hun burde få mer de timene sønnen er våken og mindre de timene han sover.

Etter mange gode tips her i tråden så nevnte jeg at vi så for oss å betale henne en plass mellom 1700-2500 kr. Så lurte jeg på hva hun tenkte var passelig. Da svarte hun 2000 kr, så da ble det. Synes det ordna seg på en fin måte, med at hun også er fornøyd med summen.

Endret av Energi-jenta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Energi-jenta skrev:

TS her.

Det er noe med det også. Jeg tenker at hun burde få mer de timene sønnen er våken og mindre de timene han sover.

Etter mange gode tips her i tråden så nevnte jeg at vi så for oss å betale henne en plass mellom 1700-2500 kr. Så lurte jeg på hva hun tenkte var passelig. Da svarte hun 2000 kr, så da ble det. Synes det ordna seg på en fin måte, med at hun også er fornøyd med summen.

Bra det ordnet seg. Synes det var litt mye å betale, avhengig av hvor ofte dere ser for dere at hun skal være barnevakt. Blir hun en fast barnevakt ville jeg avtalt at lønna ble litt lavere, i alle fall hvis hun kan regne med en viss fast inntekt gjennom dere. Er det bare en sjelden gang (usikker inntekt), er lønna så for vidt grei. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min på 17 år får 150 kr timen, også om natten. Hun fikk 3,600kr da hun satt barnevakt et døgn. Dette er i Oslo. Sinnsykt mye...!

Anonymkode: 91897...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får 500kr hvis jeg passer mine 2 brødre en hel dag og 1000kr for to dager

Anonymkode: 4dcfd...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg! Tenk hvor mye jeg har gått glipp av gjennom årene med pass av flere barnebarn, hjemme hos meg og i barnas hjem. Det falt meg vel aldri inn at jeg skulle kunne kreve betaling.

Endret av Arabella
Satt inn et manglende ord.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...