Gå til innhold

Bo i en kommune og ha barnehageplass i en annen kommune.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og barnet mitt skal flytte fra Oslo til en annen kommune om noen få måneder. I påvente av bhgplass i den kommunen vi skal flytte til så vil vi beholde den bhgplassen hun har fått tildelt nå i Oslo ettersom jeg uansett studerer der.

Noen som har noe erfaring med å pendle fra kommune til kommune med ett lite barn hver dag? Er det slitsomt? Har dere isåfall noen tips og råd å komme med?

Pendletiden vil være på rundt 50 min en vei.

Anonymkode: b80e9...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får bare beholde barnehageplassen i tre (?) måneder etter at flytting ut av kommunen er meldt, så det er vel ikke mulig å holde en slik ordning særlig lenge. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er privatbarnehage, så kan du beholde plassen din selv om du bor i en annen kommune. Du må bare forhøre deg med barnehagen. 

Vi har barnehageplass på nabokommunen. 

Anonymkode: 08add...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.7.2019 den 7.58, AnonymBruker skrev:

Hvis det er privatbarnehage, så kan du beholde plassen din selv om du bor i en annen kommune. Du må bare forhøre deg med barnehagen. 

Vi har barnehageplass på nabokommunen. 

Anonymkode: 08add...db7

Det tror jeg ikke stemmer. Kommunen betaler kun tilskudd til egne barn, og er derfor helt uinteressert i å betale for barn i nabokommunen. 

Anonymkode: 600e8...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tror jeg ikke stemmer. Kommunen betaler kun tilskudd til egne barn, og er derfor helt uinteressert i å betale for barn i nabokommunen. 

Anonymkode: 600e8...bf2

Noen private barnehager godtar det, så man må bare forhøre seg. 

Anonymkode: 6315c...f20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

beste foreldre? unngå pendling med barnet.

Anonymkode: f4315...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter hver vei? Med et barn som kanskje sovner på vei hjem, ikke blir trøtt til leggetid, sovner seint også har man det gående.... I tillegg til at barnet skal bruke nesten to timer på transport hver dag?

Ikke optimalt og jeg ville unngått det for alt i verden!

Om barnehagene godtar det er jeg uskker på, jeg kjenner noen som fikk avslag og noen som fikk det godkjent (de bodde omtrent ved kommunegrenseskiltet og det var kortere vei til den andre barnehagen).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.7.2019 den 3.25, Glitnir skrev:

Du får bare beholde barnehageplassen i tre (?) måneder etter at flytting ut av kommunen er meldt, så det er vel ikke mulig å holde en slik ordning særlig lenge. 

Det er vel ikke tilfelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.7.2019 den 3.25, Glitnir skrev:

Du får bare beholde barnehageplassen i tre (?) måneder etter at flytting ut av kommunen er meldt, så det er vel ikke mulig å holde en slik ordning særlig lenge. 

Dette er en privat barnehage så vi fikk beholde plassen så vi ønsket :)

ts

Anonymkode: b80e9...343

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Ulrikke skrev:

50 minutter hver vei? Med et barn som kanskje sovner på vei hjem, ikke blir trøtt til leggetid, sovner seint også har man det gående.... I tillegg til at barnet skal bruke nesten to timer på transport hver dag?

Ikke optimalt og jeg ville unngått det for alt i verden!

Om barnehagene godtar det er jeg uskker på, jeg kjenner noen som fikk avslag og noen som fikk det godkjent (de bodde omtrent ved kommunegrenseskiltet og det var kortere vei til den andre barnehagen).

Er fullstendig klar over at det ikke er optimalt. Men akkurat nå så er det dette som blir løsningen ettersom barnet enda ikke har fått ny bhgplass der vi flytter.

ts

Anonymkode: b80e9...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det tror jeg ikke stemmer. Kommunen betaler kun tilskudd til egne barn, og er derfor helt uinteressert i å betale for barn i nabokommunen. 

Anonymkode: 600e8...bf2

Njaaa barnet går fortsatt i samme barnehagen i nabokommunen. Vi har heller aldri bodd i den kommunen. 

Anonymkode: 08add...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, minister-mio said:

Det er vel ikke tilfelle?

Hva er det som er galt med det utsagnet? Oslo er ganske strenge på det der altså.

Anonymkode: e3cca...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som er galt med det utsagnet? Oslo er ganske strenge på det der altså.

Anonymkode: e3cca...afc

Jeg har bare ikke opplevd problemer med å ha barnehageplass i en annen kommune enn man bor  i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som er galt med det utsagnet? Oslo er ganske strenge på det der altså.

Anonymkode: e3cca...afc

Vi har barnehageplass i Oslo og bor i nabokommunen☺️ 

Vi informerte om det i forkant. Vi fikk plass uten problemer. 

Anonymkode: 08add...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, minister-mio skrev:

Jeg har bare ikke opplevd problemer med å ha barnehageplass i en annen kommune enn man bor  i.

Vi bor i Oslo og fikk beskjed om at det ikke var lov å søke i nabokommunen dersom vi hadde bostedsadresse i Oslo. Veldig synd i og med at vi bor rett på kommunegrensen og det er et mye større tilbud av barnehager vi kunne benyttet oss av i nabokommunen dersom det var lov. 

Anonymkode: b6c52...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...