Gå til innhold

Ikke lov å prate på konsert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 hours ago, AnonymBruker said:

I Norge skal man være stille. I USA er det langt vanligere å lage lyd. Artistene sier det selv, de liker at publikum gir fra seg lyd. De verste konsertene er der salen er musestille selv om artisten sier " Make some noooooise!".

Anonymkode: 8a4dc...fb8

Og det tolker du som "please talk amongst yourself while I play"?

Anonymkode: 879ca...40f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får en festival eller en artist en bra status, så vips har du det slik at halvparten er null interessert i musikken, det eneste de er opptatt er at det er kult å være der. Når det blir slikt, så blir selve musikkopplevelsen helt ødelagt, dessverre.

Anonymkode: 551a5...c14

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

I Norge skal man være stille. I USA er det langt vanligere å lage lyd. Artistene sier det selv, de liker at publikum gir fra seg lyd. De verste konsertene er der salen er musestille selv om artisten sier " Make some noooooise!".

Anonymkode: 8a4dc...fb8

Make some noise er jo for å få folk til å synge med, juble og engasjere seg i musikken, ikke for å få dem til å prate om hva som skjedde på jobben forrige uke, eller planlegge julegaveshoppingen... 
Jeg kan ikke se for meg at noen artister, uansett land, ønsker at publikum skal stå å snakke om hverdagslige ting framfor å engasjere seg i musikken... 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

I Norge skal man være stille. I USA er det langt vanligere å lage lyd. Artistene sier det selv, de liker at publikum gir fra seg lyd. De verste konsertene er der salen er musestille selv om artisten sier " Make some noooooise!".

Anonymkode: 8a4dc...fb8

Nå er det vel forskjell på å klappe og synge med og fortelle livshistorien sin.

Tror neppe artistene mener å oppfordre folk til å kakle så mye at de overdøver musikken ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere tenke dere frustrasjonen ved å prøve å formidle et verk man er stolt av til et publikum, og så blir man fullstendig ignorert av det samme publikummet? 

En artist er ikke en partyrekvisitt, det er et menneske som prøver å levere noe. Å sitte og skravle uten å lytte er ekstremt uhøflig.

Anonymkode: dc1f3...65c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er frekt og respektløst både overfor andre i publikum og de på scenen. Det er ikke sånn at man ikke skal lage lyd eller ikke kan gi en beskjed eller noe til sidemann. Men å stå og skravle i ett sett, og gjerne høyt er veldig unødvendig. Spesielt ille når de på scenen skal snakke litt, og folk skravler i munnen på dem, så de knapt høres. Jeg fatter ikke hva folk tenker med! Og det gjelder like mye på festival som på vanlige konserter. Skal man skravle i vei om alt annet enn det man ser på, så får man trekke seg unna. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spør heller: hvorfor gidder man å betale nærmere 1000 kr for å være på en konsert man ikke ser ut til å ha interesse for å høre på? 

 

Anonymkode: 8473f...584

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævla respektløs er det etter min mening. Er mye på konsert med min gode musikkvenn, og det irriterer oss begge!

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.8.2019 den 19.52, DeLorean skrev:

Jævla respektløs er det etter min mening. Er mye på konsert med min gode musikkvenn, og det irriterer oss begge!

 

Vi blir veldig fort blide igjen da:klem1:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...