Gå til innhold

Surdeigsbrød


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ofte i våre naboland, og jeg elsker disse surdeigs brødene med rug og fullkorn de selger i mange varianter. Hvorfor selges ikke disse i Norge? I Sverige finnes surdeigsbrød også som knekkebrøds variant. Nydelige.

Anonymkode: c771b...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De finnes, som oftest hos små, lokale bakerier.

Anonymkode: d63b5...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det danske rugbrødet se selger på Rema1000 er veldig godt. Det får også bra resultat i tester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du ser godt nok etter, for jeg finner surdeigsbrød hos begge bakerne jeg handler fra her hjemme (koster ikke mer å kjøpe brød hos baker enn i butikken). Bor du innen rekkevidde til Colonialen i Bergen så selger også de knallgode surdeigsbrød. Eller du kan bake selv. 

Anonymkode: 6de45...fce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt lokale bakeri lager deilig surdeigsbrød og har gjort det i flere år. Tror det er TS som ikke leter godt nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor tror dere ts ikke ser godt nok etter? Her jeg bor er det ikke mulig å kjøpe surdeigsbrød, hverken i butikk eller hos baker! Sånn er det å bo i utkantsnorge. Det er så fryktelig mye dårlige og kjedelig brød i butikkene. Veldig rart, med tanke på at vi nordmenn er brødskivespisere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Beskjeden skrev:

Hvorfor tror dere ts ikke ser godt nok etter? Her jeg bor er det ikke mulig å kjøpe surdeigsbrød, hverken i butikk eller hos baker! Sånn er det å bo i utkantsnorge. Det er så fryktelig mye dårlige og kjedelig brød i butikkene. Veldig rart, med tanke på at vi nordmenn er brødskivespisere!

Surdeigsbrød hos Meny er vanskelig å oppdage, man må lese det med liten skrift. Men vet ikke om alle butikkene fører det samme (Meny), vet bare at man kan be butikken bestille inn. Surdeig-brød skal visst være bra for magen og smaker bedre (mener den lyse varianten, den mørke er også ok). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jytte skrev:

Surdeigsbrød hos Meny er vanskelig å oppdage, man må lese det med liten skrift. Men vet ikke om alle butikkene fører det samme (Meny), vet bare at man kan be butikken bestille inn. Surdeig-brød skal visst være bra for magen og smaker bedre (mener den lyse varianten, den mørke er også ok). 

Men er ikke alle som bor i nærheten av en Menybutikk🤷‍♀️. Jeg må bake det selv, om jeg vil ha surdeigsbrød!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Beskjeden skrev:

Hvorfor tror dere ts ikke ser godt nok etter? Her jeg bor er det ikke mulig å kjøpe surdeigsbrød, hverken i butikk eller hos baker! Sånn er det å bo i utkantsnorge. Det er så fryktelig mye dårlige og kjedelig brød i butikkene. Veldig rart, med tanke på at vi nordmenn er brødskivespisere!

Rema 100 finnes over hele landet, og de selger surderigsbrød. Å bake selv går faktisk også veldig fint.

Anonymkode: 6de45...fce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.8.2019 den 10.02, Beskjeden skrev:

Hvorfor tror dere ts ikke ser godt nok etter? Her jeg bor er det ikke mulig å kjøpe surdeigsbrød, hverken i butikk eller hos baker! Sånn er det å bo i utkantsnorge. Det er så fryktelig mye dårlige og kjedelig brød i butikkene. Veldig rart, med tanke på at vi nordmenn er brødskivespisere!

Da setter man en surdeigskultur og baker selv. Jeg har flere venner som bor i disktriktene og flere av dem er rågode på brødbaking nettopp pga. at gode brød ikke er å få tak i. 

Endret av Antoinette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...