Gå til innhold

Venninne som ikke skjønner forskjell på barn og hunder🙄


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Stjernetåka

Og hun kan nok forskjell på barn og dyr fysisk. Men hun likestiller verdien, og det kan jeg underskrive at er helt riktig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Stjernetåka skrev:

Eksempel fra eget liv. Mine tre hunder er barna mine, og jeg anser dem likeverdige som andres barn. Hundene er avhengige av vår kjærlighet og tid og omtanke, og de krever like mye som våre venners barn.

😂😂😂😂

Anonymkode: 3c8bb...915

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt må hun det, men det kan ikke sammenlignes med å ha 100% aleneansvar for et lite barn. Hennes liv er på ingen måte bundet opp på samme måte som mitt. 

Anonymkode: d7143...c49

Så det er en konkurranse om å ha det værst assa?

Anonymkode: 4248d...432

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Stjernetåka skrev:

 

Altså, det er ikke et godt argument. Vet ikke hvordan jeg skal besvare dette saklig.

Kommentaren var så på viddene  at det var eneste fornuftige svar.

ts

Anonymkode: d7143...c49

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså hunder krever mye jobb. Det er like mye ansvar med hund som jobb. Merkes du ldri har hatt hund før? 

Jeg har hatt hund siden jeg var liten jente, og barn. Så det er mye ansvar og jobb. 

Anonymkode: 8ad1a...0a3

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stjernetåka skrev:

Og hun kan nok forskjell på barn og dyr fysisk. Men hun likestiller verdien, og det kan jeg underskrive at er helt riktig. :)

Har du barn?

Anonymkode: 3c8bb...915

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stjernetåka
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kommentaren var så på viddene  at det var eneste fornuftige svar.

ts

Anonymkode: d7143...c49

 

Nei, nå bruker du hersketeknikker mot meg, og det er ikke god debattskikk. Kommentaren min svarte saklig på det jeg mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du TS, jeg har hatt lignende problem. Men så innså jeg at det som irriterte meg var at den andre personen ikke hørte meg og begynte rett på sine egne problemer. Hvis hun hadde svart: off så slitsomt for deg, men det blir nok lettere når hen blir større. Jeg skjønner litt hvordan du har det. Jeg må rett hjem til bikkja etter jobb...

Kanskje du bare trenger å gjøre vennine klar over at hun ikke svarer deg når du klager på ting. Btw. Før jeg fikk barn var kattene mine det eneste jeg kunne bidra med i samtaler om barn og familieliv. 

Anonymkode: 084ce...d1b

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernetåka
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du barn?

Anonymkode: 3c8bb...915

 

Ja, tre stk :) Hundene mine er som sagt ungene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ble du egentlig fornærmet for, at hun responderte på sytingen din ved å ikke puse deg på lanken og si "stakkars deg", eller at du trodde hun sammenlignet barnet ditt med hunden sin?

Anonymkode: 952cb...763

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være ganske mye sosialt ved det å ha barn. Melder du deg som foreldrekontakt i barnehagen/skolen , eller medhjelper i idretten barnet deltar i, er det mye sosialt i det. Foreldre med barn har ofte felles møteplasser, f eks lekeplasser, åpen barnehage, ulike idretter osv. Jeg har aldri hatt hund, men to barn. Og jeg tenker at det å ha barn, gir bedre muligheter for varierte sosiale treff, enn det å ha hund. Hva som er ens sosiale liv endres selvsagt når en får barn, men det trenger ikke begrense det.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hund og barn. Hunden utgjør kanskje 5% av den totale daglige arbeidsmengden, barna 95%

Anonymkode: 33143...927

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men nøyaktig hva er det hun sier som er så forferdelig da? For så klart må hun rett hjem til et levende vesen som er 100% avhengig av henne. Er det så forbanna provoserende? 

Anonymkode: 9c716...b0f

Ja selvfølgelig må hun det, og så kan hun dra rett ut igjen. Være ute på fest til kl 03:45. 

Jeg må løpe om jeg skal til postkassa alene, for så lite kan mitt lille barn være alene. 

Ts

Anonymkode: d7143...c49

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stjernetåka
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

😂😂😂😂

Anonymkode: 3c8bb...915

 

Regner med at du ikke har dyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Stjernetåka skrev:

 

Ja, tre stk :) Hundene mine er som sagt ungene mine.

Jeg har to barn og en hund. En hund, ikke et barn til. 

Anonymkode: 33143...927

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså hunder krever mye jobb. Det er like mye ansvar med hund som jobb. Merkes du ldri har hatt hund før? 

Jeg har hatt hund siden jeg var liten jente, og barn. Så det er mye ansvar og jobb. 

Anonymkode: 8ad1a...0a3

Jo, er oppvokst med hund. 

Det er det, men det kan ikke i det hele tatt sammenlignes med hvor mye jobb et barn er! 

Ts

Anonymkode: d7143...c49

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stjernetåka skrev:

 

Ja, tre stk :) Hundene mine er som sagt ungene mine.

Altså du aner virkelig ikke hva du prater om. Sånn virkelig virkelig virkelig ikke 😂

Husk at vi med barn har vært barnløse en gang vi å og vi har elsket hundene våre, katten vår og mannen vår. Barn er noe helt annet. 

Men du er unnskyldt, det blir så fjernt at det ikke er grunn til å bli provosert engang. Du vet ikke bedre. Og det er helt greit.

Anonymkode: 3c8bb...915

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Slutt å gjøre deg selv så hjelpesløs. Du kan faktisk ta med deg ungen din. Hvorfor prøver du å gjøre dette til en konkurranse om hvem som har det mest stressende, mest hektisk eller mest slitsomt? 

Anonymkode: 9c716...b0f

Det var jo ikke poenget. Poenget var at vi har LITT forskjellig tilgang på alenetid. 

Det er ikke en konkurranse, for hun stiller jo ikke i samme liga.

ts

Anonymkode: d7143...c49

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en hund og et barn, og syns faktisk hunden begrenser det sosiale livet mitt mer enn barnet gjør :PDen kan ikke være med rundt over alt, ikke alle ønsker besøk av hund, den kan ikke være med inn i butikker eller på kafé (og den kan ikke sitte i bilen og vente i denne varmen, eller i kulda om vinteren). 

Jeg opplever at det er mer jobb med et barn altså. Hunden er fornøyd med kos og tur. Men akkurat når det gjelder sosiale begrensninger er hunden en større utfordring her. 

Anonymkode: e537c...147

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...