Gå til innhold

Eggløsningsslim i 1 uke?!?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurer på om det er noen som har opplevd å ha eggløsningsslim i nesten 1 uke?

Før jeg begynte på p-piller så merka jeg aldri når jeg hadde eggløsning, men nå har jeg sluttet med pillene igjen og nå merker jeg det veldig! 

Forrige tirsdag så merket jeg at jeg var litt våt i trusa, når jeg sjekket livmortappen så fikk jeg ut en del slim, dette slimet kunne jeg strekke ca. 1-2 cm mellom fingrene. Sånn var det helt fram til lørdag. På lørdag merket jeg at trusa mi var gjennomvåt og når jeg sjekket slimet i dag så fikk jeg ut veldig mye! Og jeg kunne strekke det sikkert nesten 5 cm mellom fingrene.

Er det normalt å ha eggløsningsslim så lenge? Mener å ha lest at det er normalt å ha det i bare noen få dager? 

Anonymkode: e90a9...5d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig individuelt, kan variere fra syklus til syklus, kan også hende kroppen brukte litt lenger tid på å få til eggløsningen og at dermed har slimet vart lenger også. Ingen fasitsvar, men ingenting å bekymre seg for hvertfall!😄

Anonymkode: 06225...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt. Eggløsningsslimet kommer i uka FØR eggløsning. Det varer i mange dager for de fleste. Ved selve eggløsningen  går slimet over til å bli som vann. Den klebrige konsistensen i dagene før er for å kunne "preservere" eventuell sperm. Spermen blir sitende fast i slimet, samtidig som slimet er gunstig for spermen å leve lengst mulig. Så går slimet over til "vann" ved eggløsnings så spermen skal kunne svømme lettere. 

Anonymkode: 2574c...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid eggløsningsslim i 6-7 dager. Jeg ble mest sannsynlig gravid dag 7 med slim eller dagen etter, ut i fra positiv test og hcg-prøve hos legen.

Anonymkode: c3d58...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt normalt. Eggløsningsslimet kommer i uka FØR eggløsning. Det varer i mange dager for de fleste. Ved selve eggløsningen  går slimet over til å bli som vann. Den klebrige konsistensen i dagene før er for å kunne "preservere" eventuell sperm. Spermen blir sitende fast i slimet, samtidig som slimet er gunstig for spermen å leve lengst mulig. Så går slimet over til "vann" ved eggløsnings så spermen skal kunne svømme lettere. 

Anonymkode: 2574c...81b

Ikke helt sånn. EL slimet har kanaler slike at det blir lettere for sædcellene å svømme fram til livmoren, i tillegg gir den næring. 

Fra https://www.froyaklinikken.no/blogg/2018/11/26/egglsning-og-egglsningsslim-hvordan-finne-ut-av-det

Når eggløsningen er veldig nære får man mer av det klassiske eggløsningslimlet. Dette er gjennomsiktig, og som er så seigt at man kan trekke litt i det. Dette slimet gjør skjeden mer basisk slik at sæden ikke dør. Ellers så er ofte et surt miljø i skjeden, som er lite sæd vennlig. Eggløsningsslimet har kanaler i seg, slik at sæden lettere kan komme seg inn i livmoren, og det har også stoffer i seg som gir næring til sæden på veien. Så kroppen sier på en måte til sædcellene «kom, kom, befrukt meg».

Etter eggløsningen, så endrer utfloden seg. Nå er utfloden mer hvit, og skjeden igjen får et surere miljø. Dette er for å beskytte kvinnen mot å få infeksjoner. Den hvite utfloden har mer et fiske nett mønster, som gjør det vanskeligere å komme gjennom. Dette skjer for å beskytte kvinnen mot infeksjoner.

Her står det også en del om el slim https://www.babyverden.no/prover/syklusen/10-kjappe-om-egglosningsslim/

Jeg har el slim i 3-4 dager. Noen få ganger har det vart i en uke. 

Anonymkode: 5b2fa...08b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okey. I dag er det litt hvit utflod og livmortappen er høyt opp, hard og ligger på en måte bakover. Vanskelig å kjenne ordentlig på den fordi den er så høyt opp. Betyr dette at eggløsningen er helt over?

-Ts

Anonymkode: e90a9...5d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...