Gå til innhold

Mistet tvillingbaby nære termin

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min søster var gravid med tvillinger, noe vi alle gledet oss ekstremt masse til. Svangerskapet hennes var helt fint hele veien og det var ingen problemer med noen av fostrene, utenom at de hadde vokst litt lite begge to mot slutten. Hun var på kontroll, hvor alt så fint ut og ingen fare for noe som helst. 2 dager senere merket hun ingen liv på ene siden av magen, og dro på kvinneklinikken. Der fikk hun den forferdelige nyheten om at en av fostrene ikke levde lenger. Dette var veldig nært termindato, noe som gjorde situasjonen ekstra vond. Hun hadde bært han i nesten 9 mnd og var klar for å se han snart. For øyeblikket vet vi ikke hva som skjedde, men han skal bli sendt på obduksjon, så vi kan få svar. 

Det jeg lurer på er om noen har opplevd det samme? Vet at de første mnd av svangerskapet kan være risky, men hun var så nære termin og alt var fint hele veien. Hvordan taklet dere å miste et barn? Tantehjertet mitt gråter og jeg har så utrolig vondt på vegne av oss alle, men mest mor og far. Hvordan bearbeider man en slik sorg? Hva kan vi rundt gjøre, annet enn å bare være der? Hele situasjonen er så vond og det at vi aldri fikk bli kjent med det lille nurket er så sårt å tenke på. 

Anonymkode: 9f721...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angående å bearbeide: Siden fosteret skal bli sendt til obduksjon, så antar jeg da at hun må føde det døde fosteret. Jeg ville da ha vært obs på å ha klart en del gips-/maleutstyr for å lage avtrykk fra hender og føtter. Så mange som mulig. Sjekk ut Panduro og lignende hobbybutikker. Jeg tror jeg også ville ha gjort mitt for å få tatt familiebilde av hele den nybakte familien, både med og uten det døde fosteret. Så tror jeg også at jeg ville ha kjøpt et fint sett med "henteklær" som babyer normalt sett pleier å få på seg når de skal hjem fra sykehuset første gang, men da mest for å kunne ta bilde av det døde fosteret med det på seg, også at foreldrene kan ha de klærne som minne. Samtidig hadde jeg nok også tenkt godt ut hvilke klær det døde fosteret skulle begraves i. Jeg hadde også kjøpt minst en bamse som det døde fosteret kunne hatt med i kisten, altså fra foreldrene.

Til barnets mor hadde jeg vurdert å kjøpe noe a la dette https://www.mittnavnesmykke.com/Products.aspx?p=468&m=468 , som et fremtidig minne. 

Ikke glem far oppi det hele.

Husk at de kan reagere på sorgen på ulike måter.

❤️ 

Anonymkode: eea67...47d

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tipset om LUB står jeg fullt og helt bak. Ring dem og rådfør deg litt. Ellers mye bra i linken over her. Har det vært begravelse? Eller har dette akkurat skjedd? 

Anonymkode: ab260...46f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet nøyaktig hva din søster går igjennom.vi mistet våres nydelig sønn 20 juli 19. Jeg var gravid i 8 mnd. Vet ikke hva jeg skal si eller skrive .. men det er helt forferdelig grusomt 

Anonymkode: 011ac...5d8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.8.2019 den 17.11, AnonymBruker skrev:

Angående å bearbeide: Siden fosteret skal bli sendt til obduksjon, så antar jeg da at hun må føde det døde fosteret. Jeg ville da ha vært obs på å ha klart en del gips-/maleutstyr for å lage avtrykk fra hender og føtter. Så mange som mulig. Sjekk ut Panduro og lignende hobbybutikker. Jeg tror jeg også ville ha gjort mitt for å få tatt familiebilde av hele den nybakte familien, både med og uten det døde fosteret. Så tror jeg også at jeg ville ha kjøpt et fint sett med "henteklær" som babyer normalt sett pleier å få på seg når de skal hjem fra sykehuset første gang, men da mest for å kunne ta bilde av det døde fosteret med det på seg, også at foreldrene kan ha de klærne som minne. Samtidig hadde jeg nok også tenkt godt ut hvilke klær det døde fosteret skulle begraves i. Jeg hadde også kjøpt minst en bamse som det døde fosteret kunne hatt med i kisten, altså fra foreldrene.

Til barnets mor hadde jeg vurdert å kjøpe noe a la dette https://www.mittnavnesmykke.com/Products.aspx?p=468&m=468 , som et fremtidig minne. 

Ikke glem far oppi det hele.

Husk at de kan reagere på sorgen på ulike måter.

❤️

Anonymkode: eea67...47d

❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.8.2019 den 21.43, AnonymBruker skrev:

Jeg vet nøyaktig hva din søster går igjennom.vi mistet våres nydelig sønn 20 juli 19. Jeg var gravid i 8 mnd. Vet ikke hva jeg skal si eller skrive .. men det er helt forferdelig grusomt 

Kondolerer så mye.

Håper dere får hjelp av folk rundt dere. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

❤️Takk 

ja vi får hjelp.. men ting tar litt tid .. vi skal til psykolog men å vente i 2 mnd på time synes jeg er lenge ... har heldigvis gode venner som stiller opp .. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

❤️Takk 

ja vi får hjelp.. men ting tar litt tid .. vi skal til psykolog men å vente i 2 mnd på time synes jeg er lenge ... har heldigvis gode venner som stiller opp .. 

Stakkars deg, min dypeste medfølelse ❤🙏

Anonymkode: a151f...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...