Gjest Violetta Skrevet 8. mai 2005 #1 Skrevet 8. mai 2005 Synes det er et kjempeflott program med stor underholdningsverdi. MEN det som jeg reagerer på, eller reagerte spesielt på i forrige program, er alle de tingene som de ødelegger! Nærmest helt nye, fullt brukbare møbler knuses og sages og kastes! :o Jeg får vondt langt inn i sjelen når jeg ser på det. Er i en situasjon der jeg kunne hatt god bruk for mange av disse tingene selv, jeg... :-? De kunne i det minste gitt det til Fretex!
Gjest Melk Skrevet 8. mai 2005 #2 Skrevet 8. mai 2005 Sant nok. I dag trodde jeg det ene bildet var etter oppussing, og sa "så fint", også var det FØR-bildet...
Gjest Madam Felle Skrevet 8. mai 2005 #3 Skrevet 8. mai 2005 Jeg også reagerer på at de ødelegger helt fine ting, for de kunne som nevnt gitt de bort. Liten underholdningsverdi å ødelegge fine ting, for det blir bare for dumt. Da har de for mye penger
Gjest Violetta Skrevet 8. mai 2005 #4 Skrevet 8. mai 2005 Jeg så ikke begynnelsen på programmet i dag, men noen av rommene der var jo helt vanlige rom, ikke spesielt ille.
Gjest Violetta Skrevet 8. mai 2005 #5 Skrevet 8. mai 2005 Har lurt litt på hvilke budsjetter de opererer med i disse programmene sine jeg. De sparer jo ikke på noe som helst...
Lady Lovelylocks Skrevet 8. mai 2005 #6 Skrevet 8. mai 2005 Har lest at de har 2 mill. til hvert program.
Gjest gjesta Skrevet 8. mai 2005 #7 Skrevet 8. mai 2005 Har lest at de har 2 mill. til hvert program. :o Jøss. Men det skulle i grunnen ikke forundre meg. Når så mye skal gjøres på så kort tid, så må det bli dyrt. Helt enig i at det er synd og skam at de ødelegger fullt brukbare ting, for meg har akkurat det ingen underholdningsverdi.
Gjest Violetta Skrevet 8. mai 2005 #8 Skrevet 8. mai 2005 2 mill er mye, men det overrasker vel ikke egentlig. De kjøper alt av hvite og brunevarer nytt, alle møbler og oppussing... Klarer ikke å la være å tenke på at slike programmer skulle fantes for oss som i utgangspunktet ikke eier noe eget hus eller leilighet i det hele tatt også... Men meg om det...
Grooo Skrevet 8. mai 2005 #9 Skrevet 8. mai 2005 Ligger vel på nærmere 3 mill. på flere av husene, men det har vært litt forskjellig hva de har gjort også da. Dette huset nå feks. kostet ikke nok ikke så mye som flere av de tidligere har gjort. Huset nå var jo egenltig ganske bra som det var, men pappaen hadde fått kreft og fikk derfor ikke mulighet til å gjøre ferdig oppussingsprosjektene han hadde startet på.
Catzy Skrevet 8. mai 2005 #10 Skrevet 8. mai 2005 Skriv en e-post til TV3. Jeg ser poenget deres, men det hjelper ikke å poste her på Kvinneguiden. Hvis TV3 får beskjed, så endrer de kanskje konseptet, og gir bort møblene til nærmeste Fretex eller noe annet nyttig. Catzy
Gjest Anonymous Skrevet 9. mai 2005 #11 Skrevet 9. mai 2005 Det tas vare på mye mer enn det kan se ut for. De lager show av "skrotet". Kjenner litt til hvordan det foregår. Badet i går, ble nesten ikke pusset opp i det heletatt. Det var nylig gjort. Husker mer av pappans følelsesmessige reaksjoner i programmet, enn det de knuste. Flott programmopplegg!! Fagerstrand...sleng dere i veggen, kranglefanter!
Gjest Violetta Skrevet 9. mai 2005 #12 Skrevet 9. mai 2005 Det tas vare på mye mer enn det kan se ut for. De lager show av "skrotet". Kjenner litt til hvordan det foregår. Badet i går, ble nesten ikke pusset opp i det heletatt. Det var nylig gjort. Husker mer av pappans følelsesmessige reaksjoner i programmet, enn det de knuste. Flott programmopplegg!! Fagerstrand...sleng dere i veggen, kranglefanter! Det var i går. I det forrige programmet jeg så knuste de et vitrineskap som for meg så helt nytt ut, med slegge. Det var veldig unødvendig. Og det var bare ett eksempel.
Gjest IkkeAsgeir Skrevet 9. mai 2005 #13 Skrevet 9. mai 2005 At TV-programmer diskuteres og kritiseres på nettsider, er for TV-kanalene et bevis på suksess. Ekstrem Oppussing er en suksess.
Gjest Violetta Skrevet 9. mai 2005 #14 Skrevet 9. mai 2005 At TV-programmer diskuteres og kritiseres på nettsider' date=' er for TV-kanalene et bevis på suksess. Ekstrem Oppussing er en suksess. [/quote'] Visst er det et godt program! Synes det er kjempekoselig jeg. Men jeg reagerer på at de kan legge så mye arbeid på å pusse opp hele huset, men bare kaster fullt brukbare ting.
Vibs Skrevet 9. mai 2005 #15 Skrevet 9. mai 2005 Jeg skrev en mail til presseansvarlig for programmet i tv3 med henvisning til denne tråden. Nå får vi se hva tv3 svarer, da
Vibs Skrevet 10. mai 2005 #16 Skrevet 10. mai 2005 Her er svaret jeg fikk fra TV3: Takk for mail. Skal få kikket innom diskusjonen, men svar på spørsmålet er som følger: Alt som er av personlige eiendeler, klær, leker, det meste av møbler pakkes ned og lagres når huset skal tømmes. Så det er egentlig ikke så mye som knuses, men det er en visuell del av prosessen. Det har vært forsøkt gjøre avtaler både med Fretex og andre uten at det har vært interesserte. De får visst så mye møbler osv at de ikke har kapasitet til å hente mer, dessuten må jo dette hentes relativt på dagen da det ikke er ubegrenset med lagringsplass i vanlig hus og hage som skal totaloppusses, da det er masse folk og utstyur som også tar plas for å gjøre jobben. Men vit at det er fra tv-produksjonens side forsøkt få til leveringsavtaler, og dersom vi skal lage mer Ekstrem oppussinng fremover vil vi forsøke en gang til. Ha en fin dag. Mvh Trine Haugen Informasjonskonsulent TV3
Annie Skrevet 10. mai 2005 #17 Skrevet 10. mai 2005 Ikke dårlig at de gadd å svare engang syns jeg! Bra av TV3! Bare så synd at jeg ikke har TV3 og ikke får sett det
Gjest KATTAstrofe Skrevet 10. mai 2005 #19 Skrevet 10. mai 2005 Jeg syns også de kaster og ødelegger altfor mange ting som andre kunne nytt godt av. Registrerte forresten at de kjøpte inn senger på Jysk. Syns det er elendig kvalitet over de sengene, og når de først opererer med et såpass stort budsjett, så burde de da legge litt mer penger og kvalitet i et såpass viktig møbel.
Gjest Violetta Skrevet 10. mai 2005 #20 Skrevet 10. mai 2005 Dette svaret fikk jeg: > Hei, > > vi forsøker å gi bort så mye vi kan til Fretex og lignende, men det har > ikke > vært så enkelt som man kanskje skulle tro dessverre. I de fleste > tilfeller > har de takket nei, pga. kapasitetsproblemer, tidspress m.m. Veldig mye er > allerede båret ut av huset før rivingen starter, og det ser nok MYE > verre ut > på tv enn det det egentlig er. Hvis du har sett den amerikanske utgaven > gjøres det på samme måte, og vi har kjøpt et konsept og må følge det på > visse punkt. Men som sagt - mye er tatt ut av huset og blir faktisk brukt > videre, men det synes ikke på tv'en. Jeg synes det virker som et planleggingsproblem, det går faktisk an å avtale med Fretex på forhånd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå