Gå til innhold

Besteforeldre som gir blaffen i barnebarna.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 28.7.2019 den 20.43, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner faktisk kronikkforfatteren godt, selv om jeg også ser hvordan noen kan syntes hun er «sytete». Her har vi et sett med besteforeldre som stiller opp 100%, og et sett som det «aldri passer» for. Sistnevnte bor 2 kilometer unna. Og vi ønsker oss ikke avlastning fordi vi ikke vil være sammen med barna våre hele tiden, vi ønsker oss faktisk en liten halvtime med barnepass slik at vi kan ha sex... Med to tette barn og en baby som kun sover oppå meg så blir det nemlig omtrent umulig å få til så lenge vi er alene med barna. Og de besteforeldrene som ikke bor timesvis unna er på hytta hele sommeren, selv da de var hjemom en tur for å vaske klær gadd de ikke å stikke innom for å hilse på. 

Hilsen en som ikke har hatt sex med mannen sin hele sommeren. 

Anonymkode: fdfba...5e9

Forventinger til sex i småbarnsperioden må justeres. Det er likevel fullt mulig. Som regel blir det kjappiser som varer 2-3 minutt. Når man går så lenge uten, blir det fort litt "trykkoker" og det går rimelig raskt å komme for begge to. En kjappis på 2-3 minutter enten på badet eller om natta bør være fullt mulig.

Men ikke ha for høye forventninger i denne tiden. Men husk at det kommer en tid da dere får MER enn nok tid til hverandre. Kanskje til og med kommer en dag du faktisk avviser mannen din fordi du begynner å bli lei av å knulle hele tiden :skratte:

Hvordan hadde du tenkt å si til foreldrene dine at du vil ha avlastning for sex?

Eeehm, kan dere se til barne en halv times tid, dere skjønner jeg er så kåt, og vil pule mannen min.... :lol:

Anonymkode: 08b16...e22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, vi «har ikke 10 minutter til å ha sex oppå vaskemaskinen», har klistremerkebaby og en 2-åring som begge behøver tilsyn 🙄 Min kommentar om sex var for å illustrere at vi ikke forventer mye, men at det hadde vært hyggelig om besteforeldrene hadde kommet på besøk en gang i blant og kanskje tatt barna med ut på lekeplassen i et kvarter, men jeg ser at du og flere velger å misforstå 🙄 Besteforeldrene er spreke og aktive og vi verken ber om barnevakt eller avlastning. Men et lite besøk i løpet av sommeren hadde vært hyggelig. 

Besteforeldrene her har som nevnt valgt å reise på hytta hele sommeren, og de gangene de har vært hjemom et par dager for å vaske klær har de «ikke hatt tid» til å treffe oss. Selv mannen min er skuffa, og her om dagen sendte han meg faktisk en link til artikkelen i startinnlegget, fordi han kjente seg igjen. Jeg sier selvsagt ikke et ord om at jeg er skuffet her hjemme, jeg prøver bare å forsvare foreldrene hans med at de «ikke er helt unge» og «de er sikkert slitne», men mannen er likevel veldig skuffet over foreldrene sine. 

Anonymkode: fdfba...5e9

Jeg forstår deg godt. Baby og 2 åring her også og ingen av besteforeldrene er interessert. De er aktive og reiser mye(Noe de har gjort de siste 10 årene da min far ble pensjonist) moren min har bare vært husmor. De løfter ikke en finger for å bry seg. De er så sliten hele tiden sier de. 

De to gangene i året de gidder å komme på besøk (Da har de som regel alltid vært et annet sted og stikker innom oss på veien da vi bor 1 time unna de) da sitter de bare i sofaen og forventer oppvartning. Jeg som alltid håper at de denne gangen vil sette seg på gulvet med 2 åringen eller ta han med ut en halvtimes tid. Eller kanskje holde babyen mens jeg lager lunsj til alle. 

Svigers er nesten verre. De er fortsatt unge(tidlig 50 årene) men er så lite interessert at det er vondt å se på. Mer opptatt av å prate om sitt liv enn å prate med barnebarna.  

Jeg er dypt skuffet over begge sett med besteforeldre og må desverre si at dette har ødelagt forholdet vårt.  Ikke kommer jeg til å anstrenge meg når de blir gamle. Da er jeg opptatt med mine egne barnebarn og all ekstra energi skal brukes på de. 

Anonymkode: 745cd...a16

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forventinger til sex i småbarnsperioden må justeres. Det er likevel fullt mulig. Som regel blir det kjappiser som varer 2-3 minutt. Når man går så lenge uten, blir det fort litt "trykkoker" og det går rimelig raskt å komme for begge to. En kjappis på 2-3 minutter enten på badet eller om natta bør være fullt mulig.

Men ikke ha for høye forventninger i denne tiden. Men husk at det kommer en tid da dere får MER enn nok tid til hverandre. Kanskje til og med kommer en dag du faktisk avviser mannen din fordi du begynner å bli lei av å knulle hele tiden :skratte:

Hvordan hadde du tenkt å si til foreldrene dine at du vil ha avlastning for sex?

Eeehm, kan dere se til barne en halv times tid, dere skjønner jeg er så kåt, og vil pule mannen min.... :lol:

Anonymkode: 08b16...e22

Vi hadde håpet de ville komme på besøk/på middag og at de hadde tatt ungene ut på lekeplassen i noen minutter mens vi «laget ferdig maten» eller «måtte gå inn og hente noe» 🙈

 

Anonymkode: fdfba...5e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.7.2019 den 20.43, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner faktisk kronikkforfatteren godt, selv om jeg også ser hvordan noen kan syntes hun er «sytete». Her har vi et sett med besteforeldre som stiller opp 100%, og et sett som det «aldri passer» for. Sistnevnte bor 2 kilometer unna. Og vi ønsker oss ikke avlastning fordi vi ikke vil være sammen med barna våre hele tiden, vi ønsker oss faktisk en liten halvtime med barnepass slik at vi kan ha sex... Med to tette barn og en baby som kun sover oppå meg så blir det nemlig omtrent umulig å få til så lenge vi er alene med barna. Og de besteforeldrene som ikke bor timesvis unna er på hytta hele sommeren, selv da de var hjemom en tur for å vaske klær gadd de ikke å stikke innom for å hilse på. 

Hilsen en som ikke har hatt sex med mannen sin hele sommeren. 

Anonymkode: fdfba...5e9

www.ansvarsfraskrivelse.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, NBA skrev:

www.ansvarsfraskrivelse.no

Ok 🙄

Det er sikkert «ansvarsfraskrivelse» å aldri ha barnevakt og tilbringe all tid med unntak av jobb sammen med barna sine 🙄😑 

Når det er sagt ber vi ikke om barnevakt heller da vi nyter tiden sammen med barna nå som de er små, men det hadde vært hyggelig om besteforeldrene hadde stukket innom en gang eller to i løpet av sommeren, evt. invitert oss dit, og tatt med barna ut for å leke litt i noen minutter. Det er slik barna knytter bånd til besteforeldrene. Besteforeldrene maste i flere år om at de ønsket seg barnebarn, men nå som de er her har de aldri «tid» til å besøke de, selv om de bor innen gangavstand. Vi traff de jevnlig før vi fikk barn, men de har tydeligvis blitt veldig «opptatt» de siste årene 🙄

Anonymkode: fdfba...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er merkelig at ikke besteforeldre har lyst til å tilbringe tid med voksne barn og barnebarn! Ikke for at man skal avlaste foreldre,  men at man rett og slett bare gleder seg over å tilbringe tid med sine egne barnebarn. Synes det er rart.  Og jeg er i samme generasjon selv. Hadde vært rart om jeg skulle trekke meg unna min egen familie for bare å gjøre mine ting. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, tirben skrev:

Synes det er merkelig at ikke besteforeldre har lyst til å tilbringe tid med voksne barn og barnebarn! Ikke for at man skal avlaste foreldre,  men at man rett og slett bare gleder seg over å tilbringe tid med sine egne barnebarn. Synes det er rart.  Og jeg er i samme generasjon selv. Hadde vært rart om jeg skulle trekke meg unna min egen familie for bare å gjøre mine ting. 

Vi er jo veldig forskjellige da. Noen synes jo at det kan være veldig anstrengende med små barn og trives kanskje bedre som besteforeldre når barna blir litt større. Noen opplever kanskje at de ikke blir sett på som flinke nok med småbarn. Kanskje har man brukt mye tid på familie før og vil ha mer alenetid.

Forstår godt at man kan bli skuffet over at besteforeldre ikke stiller opp, og man kan være lei seg over dette. Men til slutt har man jo bare ansvar selv for de barna man velger å sette til verden.

Anonymkode: 1e6e2...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.7.2019 den 14.51, AnonymBruker skrev:

Men er sønnen hennes like flink som søsteren sin til å ta vare på forholdet til moren og hjelpe henne ved behov?

Anonymkode: 0f627...2b2

Søsteren hjelper ikke.Hun FÅR hjelp.Vi hjelper men får ingen hjelp!Kuttrt hun ut no og det føles bra!For mye tull hele tiden.Ikke bra for noen!

Anonymkode: 87f88...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestemt oss for å la besteforeldre ha minst mulig barnepass! Vi ønsker ikke å være avhengig av noen i familien da våre barn er våre barn! Noen er også ikke kapable til å passe på barn dessverre.. Har en del alkoholikere, og psykisk syke mennesker i familien så vil ha minst mulig med de å gjøre når det kommer til vårt barn.

Dessuten liker vi ikke å «skylde» familie tjenester da veldig mange i vår familie lever sine egne liv, reiser, bor i andre byer om vinteren, og dyrker egne liv! Det er komplisert nok fra før!

Vi skal finne ei skikkelig flink dagmamma i nærheten, eller en aupairordning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...