Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Clean i ulike varianter er friske og lette. Og escada kommer vel med en ny sommerduft hvert år. Ingen som lukter mer sommer som de, lette og friske 

Anonymkode: 55413...ba2

Har brukt clean air nå i ferien, den er helt nydelig men lukta forsvinner etter en halvtime.  Har 30 ml størrelse så jeg påfører mer i løpet av dagen/kvelden. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, FlikkFlakk skrev:

Oj oj, det er så mange parfymer der ute og det som passer for andre er ikke sikkert passer for deg.

Jeg vil anbefale deg å gå til et parfymeri og prøve deg frem, finne ut hva som lukter godt på din hud.

Vil også anbefale deg å ikke kjøpe disse super moderne parfymene som "alle" bruker, så kjedelig å lukte som alle andre. 

Jeg har spart på parfymer siden jeg var 12år, nå er jeg 44år og har over 1000 parfymer, og har ganske god kontroll på det meste som er på markedet. Du må gjerne sende meg en PM så kan jeg hjelpe deg. Du kan også lese deg litt opp på fragrantica.com, der er alle de som er helt hektet på parfymer og det er utrolig mye kunnskap der inne og det er en veldig hyggelig tone hvis du spør om noe i forumet. 

Lykke til!!! Parfyme er GØY!!!! 👍🙂

Men holder parfymene så lenge da? Går de ikke ut på dato? Begynner å lukte annerledes?

Man skal jo bruke lite, maks 2 pumper per dag (av hensyn til alle rundt deg). Og hvor oppbevarer du alle sammen? 

Anonymkode: 6cd07...8b1

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å anbefale parfyme til andre er uhyre vanskelig siden folk har veldig ulik kroppslukt som parfymen skal fungere sammen med.

Selv havnet jeg på Yves Saint Laurent Mon Paris Floral i år. Har de siste årene pleid å bruke Chanel Chance Eau Tendre på sommeren.

Har lagt inn direktelenker til Fragantica i bildene. Les og se om en av disse kan være noe som kunne passe deg og du kunne få lyst til å prøve.

Lykke til med jakten :) 

Mon Paris Parfum Floral  Yves Saint Laurent for women

Chance Eau Tendre Eau de Parfum Chanel for women

Anonymkode: edb5f...b64

Takk for tips 🥰

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Hilde1302 skrev:

Takk for tips 🥰

Og skulle du, som meg, ha en naturlig hudduft som matcher Alberto Morillas' dufter, så kan en duft han skapte i 2006 for Versace være en vinner.

Direktelenke til Fragantica ligger i bildet. Bare å klikke på flasken.

Bright Crystal Versace for women

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men holder parfymene så lenge da? Går de ikke ut på dato? Begynner å lukte annerledes?

Man skal jo bruke lite, maks 2 pumper per dag (av hensyn til alle rundt deg). Og hvor oppbevarer du alle sammen? 

Anonymkode: 6cd07...8b1

Man kan  bruke mer enn to pump av lettere dufter.  Men ja, etter noen år blir de dårlige og harskner. Bare å hive etter 4-5 år. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, SupaWoman skrev:

Man kan  bruke mer enn to pump av lettere dufter.  Men ja, etter noen år blir de dårlige og harskner. Bare å hive etter 4-5 år. 

Parfyme oppbevares i kjøleskapet :opplyser:

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og skulle du, som meg, ha en naturlig hudduft som matcher Alberto Morillas' dufter, så kan en duft han skapte i 2006 for Versace være en vinner.

Direktelenke til Fragantica ligger i bildet. Bare å klikke på flasken.

Bright Crystal Versace for women

Denne har jeg ☺️ Synes den har litt mye sitrus alene så jeg pleier å mikse med noe annet for å få litt dybde 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Parfyme oppbevares i kjøleskapet :opplyser:

Blir fremdeles ødelagt etter mange år.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lest at parfymer kan holde seg i årevis hvis de oppbevares svalt og mørkt.

Anonymkode: 4265e...bde

AnonymBruker
Skrevet

Mille Feux fra Louis Vuitton

Anonymkode: 8e5fe...933

Skrevet (endret)

Har blitt veldig glad i Jo Malone sine og Replica. Replica Flower Market bruker jeg nå, og den er skikkelig god på meg (parfymer lukter jo forskjellig på folk). Den varer så godt (visstnok skal dette være pga formuleringen).

Endret av Scherbatsky
Skrevet

Dior sin j´adore. Har brukt den i mange år, blir aldri lei.😄

• Liker 1
Gjest Kritt
Skrevet (endret)
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest at parfymer kan holde seg i årevis hvis de oppbevares svalt og mørkt.

Anonymkode: 4265e...bde

Ordentlig parfyme holder veldig lenge, men de fleste av oss bruker jo eau de toilette eller eau de parfum

Endret av Kritt
Skrevet
8 minutter siden, O.G. skrev:

TS trenger en flaske med Skin Musk

Vet du om denne er å få tak i i Norge? Jeg kjøpte nemlig Bvulgari Black etter anbefaling fra deg for noen år tilbake og det var et meget hyggelig bekjentskap, så jeg tror kanskje jeg kunne tenke meg å prøve flere av dine forslag! 😉 

Skrevet
Akkurat nå, Leo skrev:

Vet du om denne er å få tak i i Norge? Jeg kjøpte nemlig Bvulgari Black etter anbefaling fra deg for noen år tilbake og det var et meget hyggelig bekjentskap, så jeg tror kanskje jeg kunne tenke meg å prøve flere av dine forslag! 😉 

Så tøft, Bulgari Black var en herreparfyme, men jeg syntes den fungerte veldig bra på damer i tillegg. Nå har jeg lagt min elsk på A*men, Pure Havana fra Thierry Mugler. Det lukter sex, kaffe og whiskey og folk spør i vide og bredde hva jeg dufter, men jeg holder kjeft som fanden. Prøv den i herreavdelingen på parfymeriet. Den passer best når været er kjølig da.

Når det kommer til Skin Musk så aner jeg ikke om den fåes i Norge, men den siden jeg linker til er trygg og handle fra.

Skrevet

Om sommeren liker jeg Clarins Eau Dynamisante. Kanskje ikke egentlig en parfyme, men jeg synes den lukter varm sommerhud med en dæsj krydder og dessuten slipper man å være redd for at parfymen skal lage flekker på huden hvis den utsettes for sol. 

Eau dynamisante.jpg

Skrevet
3 minutter siden, O.G. skrev:

Så tøft, Bulgari Black var en herreparfyme, men jeg syntes den fungerte veldig bra på damer i tillegg. Nå har jeg lagt min elsk på A*men, Pure Havana fra Thierry Mugler. Det lukter sex, kaffe og whiskey og folk spør i vide og bredde hva jeg dufter, men jeg holder kjeft som fanden. Prøv den i herreavdelingen på parfymeriet. Den passer best når været er kjølig da.

Når det kommer til Skin Musk så aner jeg ikke om den fåes i Norge, men den siden jeg linker til er trygg og handle fra.

Bvulgari Black er vel egentlig en unisex-duft, men hvem bryr seg?! ;) Da Calvin Klein kom med sin Obsession for ca. 100 år siden brukte jeg herrevarianten fordi jeg syntes den luktet mye bedre enn dameutgaven. Skal teste A*men, Pure Havana også! 

Skrevet
2 minutter siden, Leo skrev:

Bvulgari Black er vel egentlig en unisex-duft, men hvem bryr seg?! ;)Da Calvin Klein kom med sin Obsession for ca. 100 år siden brukte jeg herrevarianten fordi jeg syntes den luktet mye bedre enn dameutgaven. Skal teste A*men, Pure Havana også! 

Enig der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...