Gå til innhold

Hvor mange biter sushi spiser dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 biter, men blir aldri mett. Blir 16 og ikke neste alternativ pga pris. 

Anonymkode: 6e9e1...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøper 2 små og et stort brett på rema 1000 til meg selv og typen også holder vi ikke tellinga mens vi ser på tv. Men jeg tror jeg spiser halvparten! Spiser sushi når jeg har lyst å bli ubehagelig mett og være slask. 

Anonymkode: 4514a...2b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, SoWhat? skrev:

Jepp. Hun var overvektig for noen år siden, og veldig glad i mat. Men hun trener vel alt som trengs kan nå, og spiser sunnere. Men hun spiser mye ja! Jeg blir sånn  😮 iblant. Men hun er i topp form, og bare ler når folk blir sånn "eh"

 

Det er faktisk smått imponerende. Jeg kan spise ganske mange biter selv på en god dag, men jeg har et litt ambivalent forhold til sushi. Noen ganger elsker jeg det, andre ganger tror jeg nesten at jeg ikke liker sushi. Aner ikke hvorfor, og har det aldri sånn med andre retter. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saltomortale

4 biter nigiri, og 15-20 biter sashimi.

Liker egentlig nigiri best, men eier ikke magemål samtidig som jeg ikke vil bli tjukk 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er til middag, som eneste mat, minst 15. Som regel nærmere 20. Fatter ikke at folk kan bli mett av 6.. 

Anonymkode: b9115...894

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper kun fersklaget sushi, spiser ca 12 biter maki og nigiri og er godt og mett etter det.

Anonymkode: 4f708...c21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en bmi på 19, og spiser minst 30 biter om det er middag. Har faktisk vært oppe i 50 biter en gang, og da kunne jeg sikkert trillet ut døra. Er jo kjempegodt og sunt! 🍣

Anonymkode: 7b90f...53c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lokale sushisjappe har en kombo med 11 biter, det pleier å være helt perfekt med misosuppe til 😊

Anonymkode: c7fd7...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så stor erfaring, bortsett fra vært ute og spist sushi noen ganger. Den minste porsjonen med fem-seks biter holder, pluss vin og øl. Blir lei sushi i perioder, det er ikke på topp ti lista. 

Men er jeg sulten nok, kan jeg spise rå torsk fordi jeg ikke har tid til å vente - sult i hjel-følelsen, vel og merke om torsken er helt fersk og nettopp kommet opp fra havet. Da kan jeg maule rå torsk, og må stoppe meg selv. Det var før sushi ble populært her hjemme. Det gjelder ikke bare torsk, laks også for eksempel. Laksehode er noe av det beste, men da et kokt hode. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0, spiser ikke den dritten. Har prøvd 1 og kasta opp.

Anonymkode: 1948d...072

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser sikkert 25 biter - da blir jeg god og mett. Tror jeg får litt varierende antall av de makibitene jeg pleier å bestille. 

 

Nå fikk jeg lyst på sushi men tror den faste sjappa mi fremdeles har sommerferie ...... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, #Rasshøl skrev:

Dette er avsporing, jeg spiser ikke sushi. 

Men på insta så jeg bilde av "sushi" med fritert kylling, jeg har lært at sushi betyr «rå fisk», som jo er i ekte sushi.

Det blir jo som å ha meieriprodukter i guacamole og hummus, det hører ikke hjemme. 

sushi roll is shaped inside a thin sheet of seaweed. Sushi comes from a Japanese word meaning "sour rice," and it's the rice that's at the heart of sushi, even though most Americans think of it as raw fish. In fact, it's the word sashimi that refers to a piece of raw fish.

Vær så god

Anonymkode: e89b7...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Rasshøl
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

sushi roll is shaped inside a thin sheet of seaweed. Sushi comes from a Japanese word meaning "sour rice," and it's the rice that's at the heart of sushi, even though most Americans think of it as raw fish. In fact, it's the word sashimi that refers to a piece of raw fish.

Vær så god

Anonymkode: e89b7...0ca

Takk skal du ha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en bmi på 19, og spiser minst 30 biter om det er middag. Har faktisk vært oppe i 50 biter en gang, og da kunne jeg sikkert trillet ut døra. Er jo kjempegodt og sunt! 🍣

Anonymkode: 7b90f...53c

Tja, 50 biter er nok 2000-2200 kalorier, det er ca. hele mitt dagsinntak for tiden...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble sushi til middag i dag da vi var ute en tur. Bestemte oss for å prøve å dele en 30-biters familie-pakke for å se om vi klarte det. Satte ny rekord begge to, kona klarte 13 biter og jeg 17. Da var vi stappmette begge to, og det var nesten 7 timer siden jeg spiste lunsj. Skjønner virkelig ikke hvordan folk klarer å få i seg 30 biter alene, for ikke å si 50 (!). Det må være de samme som klarer 12 pølser i brød i pølsespisekonkurranse? ;)

M47 94kg her, med godt magemål. Trodde jeg...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min meget småspiste 7-åring spiser 6-8, min matglade tiåring sluker glatt 18, jeg spiser ca.12.

Anonymkode: 092b4...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smakte det for første gang i sommer. Jeg og min samboer kjøpte 15 biter på deling og det ble akkurat litt for mye.

Anonymkode: 3de66...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser alltid sushi buffé. Dermed gidder jeg ikke og holde tellingen.å kommer aldri til  og gjøre det heller.

Anonymkode: 81c6d...7bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.7.2019 den 0.05, Hollie skrev:

Spiser 10-12 biter 

Jeg og. Da er jeg god å mett. Veier 73 kilo så er vel ikke akkurat småspist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...