Gå til innhold

Hvor mange biter sushi spiser dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

16 biter maki.

Nå er sushi min favoritt mat, men har familie som og elsker det, og de kan fint spise 3 ganger så mye som meg. Da både menn og damer. 

Anonymkode: 43a4d...f65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sjelden fornøyd/forsynt av bare sushi...så jeg pleier bestille misosuppe og edamebønner til forrett og så 6-8 biter sahsimi og 2-3-4 med sushi eller en "tull"-variant (er ikke så glad i ris!). Bestiller også alltid ekstra sjøgressalat - magisk!

Slik blir det litt mer variasjon og jeg blir mer fornøyd enn av "bare" sushi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker å kjøpe et brett med 15, det er egentlig akkurat en for mye, men jeg klarer ikke begrense meg når det kommer til sushi :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

16 biter maki hvis det er middag og jeg vil bli mett, sumo er favoritten. 

Anonymkode: 758b9...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

16 biter maki.

Nå er sushi min favoritt mat, men har familie som og elsker det, og de kan fint spise 3 ganger så mye som meg. Da både menn og damer. 

Anonymkode: 43a4d...f65

Som i at en person spiser nærmere 50 biter?👀

Da er man vel mett etterpå :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mann på 94kg her.

Typisk 10-12 biter. 15 hvis jeg er skikkelig sulten, da blir jeg ganske mett. Kunne ikke tenke meg 20+ biter, det blir alt for mye.

Er mest glad i nigiri. Sashimi er også bra. Maki kan være ok, kommer an på hva som er inni (foretrekker ren fisk og grønnsaker, ikke majones eller smøreost). Er ikke glad i friterte biter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom 18 og 22 avhengig av hvor sulten jeg er og hva jeg bestiller. Igår spiste jeg 16 maki og 8 biter sashimi uten ris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Synes ikke jeg blir mett av sushi. Er slank og ganske småspist ellers, men kunne sikkert spist 30-40 biter hvis ikke det var dyrt og uhøflig overfor de andre jeg eventuelt deler med. 

Anonymkode: 53d63...074

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes ikke jeg blir mett av sushi. Er slank og ganske småspist ellers, men kunne sikkert spist 30-40 biter hvis ikke det var dyrt og uhøflig overfor de andre jeg eventuelt deler med. 

Anonymkode: 53d63...074

Der har jeg helt motsatt erfaring. Synes sushi er ganske mektig og blir fort mett av det. Det samme gjelder kona, hun orker sjelden mer enn 8-10 biter. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...