AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #1 Skrevet 25. juli 2019 Hei! Jeg har en sønn på 3 mnd. Han bruker til vanlig å ha avføring regelmessig ca 3 - 6 ganger om dagen, hovedsakelig på morningen. Ammes, men får en flaske med morsmelkerstatning inn i mellom, rundt en gang i uken. Han har nå ikke bæsjet på 1,5 døgn. Ser tydelig plaget ut av dette. Presser, men får ikke ut annet enn luft. Gråter samtidig som han presser. Mer urolig enn vanlig. Har forsøkt å hjelpe han med massasje, sykling osv. Har lest på Internett at barn som ammes i utgangspunktet ikke skal bli forstoppet? Tips til hva man kan gjøre? Maltekstrakt? Kan det ha noe med varmen å gjøre? Anonymkode: 037bb...af6
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #2 Skrevet 25. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg har en sønn på 3 mnd. Han bruker til vanlig å ha avføring regelmessig ca 3 - 6 ganger om dagen, hovedsakelig på morningen. Ammes, men får en flaske med morsmelkerstatning inn i mellom, rundt en gang i uken. Han har nå ikke bæsjet på 1,5 døgn. Ser tydelig plaget ut av dette. Presser, men får ikke ut annet enn luft. Gråter samtidig som han presser. Mer urolig enn vanlig. Har forsøkt å hjelpe han med massasje, sykling osv. Har lest på Internett at barn som ammes i utgangspunktet ikke skal bli forstoppet? Tips til hva man kan gjøre? Maltekstrakt? Kan det ha noe med varmen å gjøre? Anonymkode: 037bb...af6 vet noen har litt maltekstrakt i flaska blanda med melken, kanskje du kan prøve det?😊 ellers hadde jeg prøvd litt sviskesaft tror jeg 😊 Anonymkode: 338ca...c85
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #3 Skrevet 25. juli 2019 De utvikler seg hele tiden og 1,5 døgn er ingenting i denne sammenhengen. Om han får ut luft er han ikke forsoppet. Jenta mi kan gå en uke uten at det kommer bæsj. Morsmelkerstatning er hardere for magen. Er det noen grunn til at du ikke pumper istedet? Anonymkode: e6c8c...2b0
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #4 Skrevet 25. juli 2019 De blir ikke forstoppet på morsmelk. Anonymkode: 6d53a...cee
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #5 Skrevet 25. juli 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: De blir ikke forstoppet på morsmelk. Anonymkode: 6d53a...cee Trodde ikke jeg heller.. men sønnen til en venninne bæsjet ikke på 3 uker. Da var han 5-6 uker🙄 kjenner også ei annen som slet med magen fra hun var to uker. Kom ikke på do ordentlig:/ Anonymkode: 338ca...c85
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #6 Skrevet 25. juli 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: De blir ikke forstoppet på morsmelk. Anonymkode: 6d53a...cee Men nå får ikke denne babyen bare morsmelk. TS, siden babyen også har fått mme så kan det påvirke magen, men mest sannsynlig glir dette over ganske snart. Hvis det er mulig, ville jeg heller gitt pumpet melk på flaske iom at det er så sjelden dere gir mme. Anonymkode: 450ef...3bf 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #7 Skrevet 25. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trodde ikke jeg heller.. men sønnen til en venninne bæsjet ikke på 3 uker. Da var han 5-6 uker🙄 kjenner også ei annen som slet med magen fra hun var to uker. Kom ikke på do ordentlig:/ Anonymkode: 338ca...c85 Da skyldes det som regel andre tilstander når det er snakk om 3 uker. Da skal man kontakte helsevesenet slik at barnet kan få oppfølging. Anonymkode: 450ef...3bf
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #8 Skrevet 25. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da skyldes det som regel andre tilstander når det er snakk om 3 uker. Da skal man kontakte helsevesenet slik at barnet kan få oppfølging. Anonymkode: 450ef...3bf Det ble jo gjort men fikk bare beskjed om at det var normalt. Bæsjet til slutt.. som en voksen mann. Anonymkode: 338ca...c85
Gjest Albbas Skrevet 25. juli 2019 #9 Skrevet 25. juli 2019 Det er viktig å skille på forstoppelse (som i at det er en propp med bæsj som ikke kommer ut) og "ikke bæsjet på x dager". Fullammede babyer kan gå et par uker uten å bæsje, og uten å være forstoppet. Det skjer hvis for eksempel all melken blir fordøyd så det rett og slett ikke er noe å bæsje ut. Hvis en baby er forstoppet vil jo det som kommer ut være hardt. Men nå er ikke din baby fullammet, ts, så vanskelig å si. Jeg ville ikke bekymret meg ennå, og ikke gitt malt eller svisker, det kan gi babyen mer vondt enn godt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå