Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Kan noen anbefale meg en deodorant som er både miljø- og hudvennlig?
Jeg ønsker altså å finne en som ikke inneholder aluminium, mikroplast, skumle parabener eller andre ting verken naturen eller jeg har godt av. Finnes det? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, Binke skrev:

Hei! Kan noen anbefale meg en deodorant som er både miljø- og hudvennlig?
Jeg ønsker altså å finne en som ikke inneholder aluminium, mikroplast, skumle parabener eller andre ting verken naturen eller jeg har godt av. Finnes det? 

Kanskje en av disse? 

13A1D7D3-6FF5-4590-AD06-D42FB3D60A42.jpeg

B1752F49-C306-43A1-A220-C333D9AFB644.jpeg

Skrevet

Jeg har prøvd to ulike: en fra Evolve (https://www.greenspirit.no/merker/evolve/evolve-cotton-fresh-deodorant-cream-30ml) og en fra Meow Meow Tweet (https://www.beeorganic.no/products/deodorantstift-for-sensitiv-hud-51-gram-grapefruit). 

Den første gav meg utslett under armhulene. Jeg mistenker bakepulveret. Den andre likte jeg godt, men jeg følte jeg måttejobbe veldig med den. I tillegg syns jeg at jeg rask luktet litt «surt», slik at jeg måtte dusje to ganger om dagen. 

Per nå har jeg gått tilbake til Biotherm. Litt skuffet over meg selv, men jeg må lete meg fram til andre deodoranter å prøve. 

Skrevet

Hva med urtekram som du kan finne på lyko.no eller dr. Greve sin med aloe vera som ikke inneholder aluminium? 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker deodorant fra  Änglamark. Produktene derfra er svanemerkede.

Anonymkode: 66641...0d2

AnonymBruker
Skrevet

green people

Anonymkode: c40f7...985

AnonymBruker
Skrevet

Rituals

Anonymkode: 5e0a0...5b4

AnonymBruker
Skrevet

Schmidts ❤️ En av de for sensitiv hud.

Anonymkode: 5171d...6cd

• 4 uker senere...
Skrevet

Beeorganic.no

04068F73-8E3E-47DD-A07A-82B451A93C90.jpeg

Anonymkode: f29f9...a35

Skrevet
På 26.7.2019 den 14.34, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker deodorant fra  Änglamark. Produktene derfra er svanemerkede.

Anonymkode: 66641...0d2

Inneholder den ikke aluminium? 

Anonymkode: f4bc8...aff

• Liker 1
Skrevet

Crystal deo

Har brukt den i flere år nå og er kjempefornøyd. 

Anonymkode: c2cf4...204

• Liker 1
Skrevet

Mose. Finnes nesten overalt, gratis miljøvennlig.

Anonymkode: b9d7f...d20

Skrevet

Cliniderm men deo stick

Ja, den er for menn, men lukter ikke ekstremt sterkt eller mann. Denne deoen er den eneste av mange jeg har prøvd som faktisk fungerer mot svette og svettelukt og som ikke har noen skadelige stoffer. Den kan kjøpes på apoteket.

Huden under armene og på kjønnsorganene er den tynneste på kroppen og absorberer derfor lett skadelige kjemikalier. Folk burde bli mer bevisst på hva de smører på kroppen sin.

Emballasjen er kanskje ikke miljøvennlig, men i Norge er vi så heldige å ha veldig gode anlegg for å håndtere søppel. Jeg tviler på at plasten som havner på søppeldeponi er den store miljøtrusselen. Men for all del er all miljøengasjement bra. Jeg og prøver å å begrense søppelproduksjonen min. 

Men sånne tiltak har minimale virkning sammenlignet med å spise mindre kjøtt og fly mindre. Ihvertfall i Norge der det er så bra søppelhåndtering.  

Anonymkode: 24e6c...780

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...