Gå til innhold

Folk som drukner og aldri blir funnet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva skjer egentlig? Jeg synes det er så jævla ekkelt!!!! Der jeg er fra har flere druknet opp gjennom tidene og aldri blitt funnet. Er snakk om over 20 år altså, så ikke mange om gangen, men det må være grusomt for familie å ikke ha en grav og!! 

Men hvor er likene? 

Anonymkode: b3d27...85a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 minutter siden, Ikke ta imot jesus skrev:

Likene ligger på havets bunn et eller annet sted 

HAVET? Hvis det bare er elv i området da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Elvestrømmene kan føre lik ut i havet.

Anonymkode: 85880...711

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da ligger de nok på bunnen i elva om ikke elvahar ført liket ut i havet, ellers hadde nok personene blitt funnet

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Ikke ta imot jesus skrev:

Da ligger de nok på bunnen i elva om ikke elvahar ført liket ut i havet, ellers hadde nok personene blitt funnet

Hva med demninger? Det er demninger i området. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med demninger? Det er demninger i området. 

Da ligger de på bunnen i demningen 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min onkel druknet på 70- tallet og ble aldri funnet. Han druknet i en elv. Tror de blir oppløst til slutt jeg. Sikkert spist av fisker og det som lever i havet/elva.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 23.7.2019 den 3.09, AnonymBruker skrev:

Hva skjer egentlig? Jeg synes det er så jævla ekkelt!!!! Der jeg er fra har flere druknet opp gjennom tidene og aldri blitt funnet. Er snakk om over 20 år altså, så ikke mange om gangen, men det må være grusomt for familie å ikke ha en grav og!! 

Men hvor er likene? 

En grav kan de fortsatt ha og gå til, selv om den er tom.

Anonymkode: 7de3e...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Drukner de i en elv så er det jo relativt sett en god sjans for å finne de fordi bakteriene i magen begynner å produsere gass (karbondioksid, hydrogensulfid og metangass), som får liket til å stige til overflaten dersom det ikke blir sittende fast i noe. Her i Norge har vi også så kaldt vann i elvene våre at et lik kan holde seg ganske godt i mange uker.

Til slutt går man imidlertid i oppløsning, og før den tid har man nok uansett fungert som fiskefór en stund. Eller kanskje rekefór;  etter Aleksander Kielland-ulykken for nærmere 40 år siden, hvor 123 mennesker omkom, var det mange nordmenn som sluttet å spise reker etter at det ble meldt om reker som satt på likene som ble fisket opp, og også uforholdsmessig mye reker i området rundt i tiden etterpå (endel lik forsvant vel for godt i havets dyp). 

(Krabber er også kjent for å sitte på lik som blir fisket opp av sjøen, men jeg slutter neppe helt å spise krabbe av den grunn). 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Akhenaton said:

Drukner de i en elv så er det jo relativt sett en god sjans for å finne de fordi bakteriene i magen begynner å produsere gass (karbondioksid, hydrogensulfid og metangass), som får liket til å stige til overflaten dersom det ikke blir sittende fast i noe. Her i Norge har vi også så kaldt vann i elvene våre at et lik kan holde seg ganske godt i mange uker.

Til slutt går man imidlertid i oppløsning, og før den tid har man nok uansett fungert som fiskefór en stund. Eller kanskje rekefór;  etter Aleksander Kielland-ulykken for nærmere 40 år siden, hvor 123 mennesker omkom, var det mange nordmenn som sluttet å spise reker etter at det ble meldt om reker som satt på likene som ble fisket opp, og også uforholdsmessig mye reker i området rundt i tiden etterpå (endel lik forsvant vel for godt i havets dyp). 

(Krabber er også kjent for å sitte på lik som blir fisket opp av sjøen, men jeg slutter neppe helt å spise krabbe av den grunn). 

Lik fra ferskvann svulmer også opp fordi saltinnholdet i kroppen tiltrekker seg elvevannet som har et lavere saltinnhold (osmose-effekten). Det nå endrede indre miljøet gjør også forholdene for bakteriene i primært tarmene (ikke i magen) mer gunstig. 

Dertil kommer at det ikke bare er reker og krabber som spiser lik, men også fisk som f.eks. ørret, laks, makrell, osv. 

http://uw.edu.plwww.archeo.uw.edu.pl/zalaczniki/upload617.pdf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Akhenaton skrev:

Ekkelt. Hvorfor skulle de drevet med rekefiske hvor en olje-tanker var?

Jeg har hørt mange av de som døde ikke ble hentet opp med engang... Synes bare det er trist.. Man er jo død, men de blir liksom bare liggende ensomt på bunnen :(

Anonymkode: 67f01...957

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reker og krabber er åtseletere.

Du har jo igrunn fått svar her. Likene går i oppløsning. De forsvinner ila relativt kort tid. De blir spist rett og slett. (En god grunn til å bruke redningsvest! Mye større sjanse for å bli funnet) Å søke etter mennesker spesielt i havet er krevende. 

Folk som forsvinner til havs får ofte navnet skrevet på bautaer. Ser man på disse bautaene så ser man at frem mot 70-tallet var det nye navn påskrevet hvert år. Fiske var ett av de farligste yrkene man kunne ha.  

De hadde hverken svømmeferdigheter, sikkerhetsutstyr, trygge båter eller pålitelige værmeldinger. Jeg har flere oldefedre som har havet som grav. 

På bunnen rundt Titanic ligger det fullt av sko. Skoene går ikke i oppløsning pga noe impregnering i læret. Skoene var på beina til mennesker som druknet og ligger akkurat slik de gjorde for over 100 år siden i 1912. Skjellettene er borte for lengst og det eneste som ligger igjen er skoenr. Skoene er litt som gravstøttene deres. 

Anonymkode: f62d3...826

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Dessuten kjenner man ikke alt liv i havet. Noen kan ha blitt drept og spist av ukjente havmonstre, og da blir de ihvertfall ikke funnet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...