Gjest sexysadie Skrevet 31. august 2002 #1 Del Skrevet 31. august 2002 http://www.klassekampen.no/nyheter/139613 Har vi virkelig penger å bruke på d her når skolene er nedslitte og gamlingene ligger i sykehjemskoridorene?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vaffelrøre Skrevet 31. august 2002 #2 Del Skrevet 31. august 2002 bra at du påpeker dette! det er syykt at vi skal bruke masse penger på en krig vi fint kunne holdt oss utenfor.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian (71) Skrevet 31. august 2002 #3 Del Skrevet 31. august 2002 Vel, jeg er ikke helt enig. Vi må bidra med vår del for å løse konflikter i verden, vi kan ikke bare overlate alt til USA. Selv om dette er en konflikt som ikke har rammet oss direkte så er det en kamp som det meste av verden forøvrig slutter opp om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 31. august 2002 #4 Del Skrevet 31. august 2002 Norge kan ikke holde seg utenfor. Vi har ikke råd til å la være. Vi må sørge for at vi har noen i ryggen om det skulle skje noe hos oss, hei, vi har jo allerede litt rusk og rask med litt terrorbakgrunn med tilknytning til Norge... Koster penger, ja - visst gjør det det. Men som sagt, vi har ikke råd til å la være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 31. august 2002 #5 Del Skrevet 31. august 2002 Ja helt enig med Tusenfryd. Kan vi virkelig sammenligne dette opp mot hverandre.??? Verdenfred må være viktigere, vi må bry oss og vi må engsjerer oss. Selvsagt vet vi at en krig ikke er den beste måten å gjøre det på, men hvilke alternativer har vi egentlig..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 31. august 2002 #6 Del Skrevet 31. august 2002 Bidra til verdensfreden med bomber???????? Jeg mener taliban var ødeleggende for Afghanistan - og det er bra det regimet har falt forløpig. Men om sønderbombingen av landet var "riktig meisin" stiller jeg meg svært tvilende til. USA ble angrepet av terrorister. Den aksjonen var forferdelig, men den amerikanske presidenten svarer med å bombe istykker et helt land. Og presser NATO til å være med. Dette landet som nå er bombet istykker har fortsatt ikke fred. USA har gitt diverse krigsherrer i dette landet penger og våpen - og gjett hva de bruker dem til nå???? Ikke akkurat fred. Men dette hører vi ikke så mye om - gjør vi vel? USA har pt en president som: a) ikke bryr seg om inngåtte avtaler B) ikke vil inngå nye avtaler med sine tidligere partnere c) mener å ha rett til å angripe hviklket som helst land i verden for å "beskytte seg selv". I ytterste konskvens betyr det at dersom presidenten i USA mener at Norge fengsler amerikanske soldater for et lovbrudd etter internasjonale avtaler, så kan USA invadere Norge for å befri disse soldatene. Dette er "fredsbevarende" dette. Klart Norge skal ta sitt ansvar - og det gjør vi, og har vi gjort, gjennom FN-styrker. Det norske "bidraget" til fred i Afghanistand kunne jeg gjerne vært foruten. Våre soldater burde trekkes ut og pengene burde vært brukt til å bygge opp landet igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest knut Skrevet 1. september 2002 #7 Del Skrevet 1. september 2002 Joda mange kloke svar her . Tror bare ikke dette er en krig mot et land alene det er vel snarere en krig mot ekstreme muslimer som er hinsides all fornuft.Er bomberegn over afganistan løsningen,neppe men man får et element av kontroll og i slike kriger som terrorisme er alle midler lov.Hva slags fandens religion er det disse menesker har som forhelliger drap på uskyldige tredjepart for å på toppen av alt nå sine vanvittige mål.mine tanker etterhvert etter mange år er dette er et mannsmiljø hvor kontroll er av all betydning.Mannen er sjef over kona barna i neste instans resten av familien landsbyen osv å da sette grønskollinger i disse maktpositioner gir disse umodne utslag.Skal vi forholde oss til den slags teor jeg ikke snillisme er rette løsningen,vi må senke oss ned på deres nivå og snakke i klartekst.Hva gir dem rett til å ta twin towers hva!!!!!å når en religion støtter opp om den vanvittige handling det erfor ikke å nevne eresdrap kjønslemlestelse steining kappe hender av folk gør ikke deres sak bedre.Føler meg ganske nådeløs for disse syke jævler fortjener ikke å i heletatt ha en fri tanke engang sålenge deres eneste tanke er å gøre sin neste alt mulig vont :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 1. september 2002 #8 Del Skrevet 1. september 2002 Himmel og hav - her rører du jammen sammen mye, vanskelig å skille ut hva som er skitt og hva som er kanel i dette. Terrorister er terrorister uansett. Og det er klart at en religion er bekvemt å gjemme seg bak. Det gjorde de kristne også for ikke så alt for lenge siden da de skulle "kristne" Afrika - under parolen - den som ikke vil - han skal. Det var mange "fine og høyverdige" drap da. Musilmer er IKKE en ensartet menneskemasse som er opptatt med å ya rotta på oss. Akkurat som hos kristne, finnes det fundamentalister blant muslimene også. Og mye av det du nevner er IKKE religion, men gamle skikker som vi må jobbe for å endre. Vi skal ikke godta terrorhandlinger - det er helt klart, men å bombe landsbyer og drepe uskyldige barn er like mye terror som å styrte inn i to tårn. Eller er er amerikansk liv mer verd enn livet til en afghansk småjente? Og Norge er med på denne "kirurigske" krigføringen der bombene faller over flere uskyldige enn skyldige. Håper aldri jeg treffer på en så slumsete kirurg i virkeligheten. Tenk om jeg skulle fjerne ei lita vorte, men så tok kirurgen hele armen..... Det ville være like presist som det de har holdt på med i Afghanistan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå