AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #41 Skrevet 28. juli 2019 På Friday, July 26, 2019 den 18.12, Augustotejerina skrev: En psykolog. Slik at du bekrefter din kontroll over den tilbøyeligheten til alkoholisme Psykolog hjelper ikke nødvendigvis for alle... Anonymkode: 53b7e...c30
Gjest Familytree Skrevet 28. juli 2019 #42 Skrevet 28. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Psykolog hjelper ikke nødvendigvis for alle... Anonymkode: 53b7e...c30 Problemet hans er ikke alkoholisme, men tilbøyeligheten til noe som kan være skadelig.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2019 #43 Skrevet 31. juli 2019 On 7/26/2019 at 3:14 PM, AnonymBruker said: Til Ts. Det høres ikke ut som du har tillit til helsepersonell og ønsker heller å kjøre livet i grøfta. Dette er faktisk skremmende lesning. Du trenger da sikkert hjelp. Du må finne ut hvilke tilbud som er i ditt område, evt ringe hjelpetelefonen. Anonymkode: 24014...4c4 Nå har jeg blitt veldig dårlig behandlet av helsevesen før, og jeg har mennesker i min sosiale sirkel som har blitt mistrodd, så har ikke mye tillit der, nei. I begynnelsen var jeg selvsagt naiv og optimistisk og trodde jeg ville få hjelp. Men etter som årene gikk så ble det åpenbart at der ikke er hjelp å få. Har tenkt litt på det i det siste, og selv om jeg skulle møte en intelligent, kompetent lege, så vet jeg ikke om det egentlig er noe han kunne gjort. Problemene mine har bygget på seg over årene og jeg vet ikke selv hvordan løse dem. Å snakke med noen som forstår vil ikke gjøre meg friskere eller endre livet mitt, så en samtalepartner i seg selv vil være verdiløs. Mine vage fysiske symptomer er ikke noe de kan hjelpe meg med. Så hva er igjen da? Skal sies at jeg ikke har et liv jeg kan kjøre i grøfta. Jeg lever på sparepenger, er for syk til å jobbe, har ingen venner og generelt er det ikke noe jeg kan miste. Livet mitt ble kjørt i grøfta da jeg ble syk og det ikke bar noe hjelp å få On 7/26/2019 at 3:22 PM, AnonymBruker said: Kan du spare penger og dra til et privat legesenter? Det finnes bra leger i verden. Vet du om det finnes medikamenter/hjelp for sykdommen/tilstanden din? Hvis det finnes, kan du kanskje få hjelp hos en privat. Anonymkode: de268...958 Er mange timer å kjøre til privat legesenter. Har tenkt på det, men egentlig har jeg mistet troen på at noen leger vil være i stand til å hjelpe meg. Om det var mulig, hvorfor er det ingen som har gjort det til nå? On 7/26/2019 at 8:12 PM, Augustotejerina said: En psykolog. Slik at du bekrefter din kontroll over den tilbøyeligheten til alkoholisme De siste årene har jeg greid å begrense drikkingen til 1-2 ganger i uken, så jeg har fortsatt kontroll sånn sett. Problemet er at jeg ikke har noe annet i livet mitt å gå til enn alkohol. Jeg har problemer med å ikke drikke minst 1 gang i uken, jeg tror ikke jeg hadde klart gå 2 uker uten drikking... Anonymkode: c7761...90a
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #44 Skrevet 6. august 2019 Andre alkoholikere som har funnet en måte å leve på uten alkohol? Anonymkode: c7761...90a
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #45 Skrevet 6. august 2019 23 minutter siden, AnonymBruker said: Andre alkoholikere som har funnet en måte å leve på uten alkohol? Anonymkode: c7761...90a Ja lurer på det samme?!? Er alkoholavhengig.. Anonymkode: 4418c...d0a
OlsenHansen Skrevet 6. august 2019 #46 Skrevet 6. august 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Andre alkoholikere som har funnet en måte å leve på uten alkohol? Anonymkode: c7761...90a Det er ingen garanterte løsninger på dette. De som klarer det slutter først å drikke, så finner de mening med livet i edru tilstand. Flertallet klarer derimot ikke dette. Man drikker alltid av en grunn. Har man opplevd mye dritt i barndommen er det nesten garantert at dette vil følge deg livet ut. Er du bare litt for glad i fest er sjansene bedre. Det handler alltid om hvor bra du har det med deg selv og hvordan du omgås resten av verden. For noen er det håp, andre ikke. Det finnes ingen vidunderkurer. 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #47 Skrevet 6. august 2019 5 minutter siden, OlsenHansen said: Det er ingen garanterte løsninger på dette. De som klarer det slutter først å drikke, så finner de mening med livet i edru tilstand. Flertallet klarer derimot ikke dette. Man drikker alltid av en grunn. Har man opplevd mye dritt i barndommen er det nesten garantert at dette vil følge deg livet ut. Er du bare litt for glad i fest er sjansene bedre. Det handler alltid om hvor bra du har det med deg selv og hvordan du omgås resten av verden. For noen er det håp, andre ikke. Det finnes ingen vidunderkurer. Ok, så jeg må late som om det finnes en mening med livet? Anonymkode: c7761...90a
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #48 Skrevet 6. august 2019 På 31.7.2019 den 17.09, AnonymBruker skrev: Nå har jeg blitt veldig dårlig behandlet av helsevesen før, og jeg har mennesker i min sosiale sirkel som har blitt mistrodd, så har ikke mye tillit der, nei. I begynnelsen var jeg selvsagt naiv og optimistisk og trodde jeg ville få hjelp. Men etter som årene gikk så ble det åpenbart at der ikke er hjelp å få. Har tenkt litt på det i det siste, og selv om jeg skulle møte en intelligent, kompetent lege, så vet jeg ikke om det egentlig er noe han kunne gjort. Problemene mine har bygget på seg over årene og jeg vet ikke selv hvordan løse dem. Å snakke med noen som forstår vil ikke gjøre meg friskere eller endre livet mitt, så en samtalepartner i seg selv vil være verdiløs. Mine vage fysiske symptomer er ikke noe de kan hjelpe meg med. Så hva er igjen da? Skal sies at jeg ikke har et liv jeg kan kjøre i grøfta. Jeg lever på sparepenger, er for syk til å jobbe, har ingen venner og generelt er det ikke noe jeg kan miste. Livet mitt ble kjørt i grøfta da jeg ble syk og det ikke bar noe hjelp å få Er mange timer å kjøre til privat legesenter. Har tenkt på det, men egentlig har jeg mistet troen på at noen leger vil være i stand til å hjelpe meg. Om det var mulig, hvorfor er det ingen som har gjort det til nå? De siste årene har jeg greid å begrense drikkingen til 1-2 ganger i uken, så jeg har fortsatt kontroll sånn sett. Problemet er at jeg ikke har noe annet i livet mitt å gå til enn alkohol. Jeg har problemer med å ikke drikke minst 1 gang i uken, jeg tror ikke jeg hadde klart gå 2 uker uten drikking... Anonymkode: c7761...90a Jeg skjønner deg ganske godt, da jeg har blitt behandlet som søppel av helsevesenet selv, med alvorlig og tidvis livstruende sykdom, og klare fysiske diagnoser. Du må jo se objektivt på det, om det er noe de faktisk kan gjøre. Hvis du har energi til det, så kan du jo google symptomene dine, hva enn de er. Og vurdere selv hva du kan eventuelt forbedre med livsstil og kostendringer. Jeg har et lite apotek nesten hjemme med remedier mot alt mulig rart som oppstår hos meg, og det skaper jo litt lindring her og der, som gir meg litt bedre livskvalitet generelt. I tillegg går jeg på medisiner, som jeg ikke ville kunne levd uten, altså livet mitt hadde blitt for smertefullt uten. Problemet er jo at du kan utvikle kreft, mens du unngår helsevesenet, det er dessverre ikke en uvanlig problemstilling, og i noen tilfeller der du kunne overlevd hvis det ble oppdaget tidlig nok, så dør man istedenfor fordi det ble oppdaget for sent. Man har en tendens til å tro at man er på rock bottom, men så er den enda dypere. Det kan alltid bli verre. I tillegg vil jo sparepengene ta slutt etterhvert, og det er jo dumt når du kunne mottatt i alle fall minstestønad AAP på ca. 11-12 000kr i måneden ved at en lege anerkjenner at du har minst 50% nedsatt funksjon. Men da må du forholde deg til helsevesen og NAV, og det er ikke særlig psykisk oppbyggende. Men det er vel heller ikke det livet du lever nå? Anonymkode: 0e5fe...865
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #49 Skrevet 6. august 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, så jeg må late som om det finnes en mening med livet? Anonymkode: c7761...90a "Meningen" med livet er å bli så opptatt at man ikke sitter i sin egen tomhet og tenker på slike spørsmål. Anonymkode: 0e5fe...865 1
OlsenHansen Skrevet 6. august 2019 #50 Skrevet 6. august 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, så jeg må late som om det finnes en mening med livet? Anonymkode: c7761...90a Nei, du skal aldri late som. Men du må først bli edru (noen uker, en måned) før du faktisk vet eller ikke. Alternativet er at du drikker deg ihjel, så får du selv bestemme hva som frister mest. Noen ganger er man bare uheldig, men man bør i det minste prøve noen ganger før man hopper i flaska uten å komme ut igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #51 Skrevet 6. august 2019 8 minutter siden, AnonymBruker said: "Meningen" med livet er å bli så opptatt at man ikke sitter i sin egen tomhet og tenker på slike spørsmål. Anonymkode: 0e5fe...865 Jaha. 3 minutter siden, OlsenHansen said: Nei, du skal aldri late som. Men du må først bli edru (noen uker, en måned) før du faktisk vet eller ikke. Alternativet er at du drikker deg ihjel, så får du selv bestemme hva som frister mest. Noen ganger er man bare uheldig, men man bør i det minste prøve noen ganger før man hopper i flaska uten å komme ut igjen. De siste månedene har jeg ikke følt glede som edru Anonymkode: c7761...90a
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #52 Skrevet 6. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jaha. De siste månedene har jeg ikke følt glede som edru Anonymkode: c7761...90a Man bare to valg, grave seg ned, eller grave seg utover og opp. Du graver deg nedover, selv om det går sakte. Anonymkode: 0e5fe...865
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå