Gå til innhold

Sibirstjerne håper på en liten skatt​😊​

Sibirstjerne

Anbefalte innlegg

Sibirstjerne
18 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Det er neimen ikke lett å tyde de el testene forstår jeg. Jeg tenkte jeg skulle teste det selv denne runden. Har du testet i dagene etter 31 mai også (utenom idag)? 

Blir spennende å følge med 😍

Jeg syns EL testene er vanskelig å tyde, også syns jeg det er vanskelig å vite når jeg skal starte testingen. Dette er min andre PP hvor jeg bruker EL tester. Syklusene mine kan variere noe, alt fra 28-32 dager🤔. Men jeg tar utgangspunkt i FLO også tester jeg allerede på dag en i perioden hvor EL «nærmer seg». Er også en fin bruksanvisning som følger med babyplan sine tester😊 

jeg testet den 01.06, da syns jeg kanskje at testen var noe svakere igjen. Tenker at jeg skal begynne å legge ut bilder av alle EL testene jeg tar, mulig at det blir lettere for meg da😊

Så spennende at du vil starte med EL tester😍, vil så absolutt anbefale det😊 kan anbefale babyplan sine😊. Har du forresten forsøkt å tempe? Det er noe jeg vurderer, men tror at jeg bør gå til anskaffelse av den type som en dytter inn i øret🤔

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tussi2018
9 timer siden, Sibirstjerne skrev:

Jeg syns EL testene er vanskelig å tyde, også syns jeg det er vanskelig å vite når jeg skal starte testingen. Dette er min andre PP hvor jeg bruker EL tester. Syklusene mine kan variere noe, alt fra 28-32 dager🤔. Men jeg tar utgangspunkt i FLO også tester jeg allerede på dag en i perioden hvor EL «nærmer seg». Er også en fin bruksanvisning som følger med babyplan sine tester😊 

jeg testet den 01.06, da syns jeg kanskje at testen var noe svakere igjen. Tenker at jeg skal begynne å legge ut bilder av alle EL testene jeg tar, mulig at det blir lettere for meg da😊

Så spennende at du vil starte med EL tester😍, vil så absolutt anbefale det😊 kan anbefale babyplan sine😊. Har du forresten forsøkt å tempe? Det er noe jeg vurderer, men tror at jeg bør gå til anskaffelse av den type som en dytter inn i øret🤔

Ja, jeg tenker kanskje å starte fra syklusdag 10. Man bør vel egentlig teste morgen og kveld for å være sikker. Jeg har masse tester fra babyplan så tenker i hvert fall å gi det en sjanse denne mnd. 

Nei, jeg tror jeg bare blir stresset av å måtte ha på alarm for å måle til samme tid hver morgen. Da får jeg nok ikke sove igjen tror jeg 😅 selvfølgelig mye billigere og sånn, men får evt vurdere det på nytt hvis dette drar ut 🙈

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sibirstjerne
På 6.6.2019 den 7.12, Tussi2018 skrev:

Ja, jeg tenker kanskje å starte fra syklusdag 10. Man bør vel egentlig teste morgen og kveld for å være sikker. Jeg har masse tester fra babyplan så tenker i hvert fall å gi det en sjanse denne mnd. 

Nei, jeg tror jeg bare blir stresset av å måtte ha på alarm for å måle til samme tid hver morgen. Da får jeg nok ikke sove igjen tror jeg 😅 selvfølgelig mye billigere og sånn, men får evt vurdere det på nytt hvis dette drar ut 🙈

Ja en skal visst ta EL tester flere ganger om dagen, men jeg har bare tatt det en gang om dagen. Jeg har i grunn bare tatt testene når det måtte passe for meg på døgnet, og med det føler jeg at jeg ikke har gått "all in" denne måneden😔. Det er nok sorgen fra forrige MA som fortsatt er der. Jeg kjenner ofte på frykten for å miste igjen, og jeg tror det har holdt meg litt tilbake denne måneden. Men dersom det skulle klaffe for oss nå ville vi blitt overlykkelig:rodmer: 

Oppdatering: 07.06

Jeg forstår ikke helt hva det er som skjer med kroppen min for tiden. Jeg har fortsatt mensmurringer som kommer og går. Det er akkurat de samme smertene som når jeg har menstruasjon. Jeg føler at jeg kommer til å få mensen når som helst. Jeg har også milde smerter i korsryggen, det gir seg aldri. Jeg sitter mye på jobb og lurer på om det kan være litt av årsaken, men jeg har ikke hatt plager med korsryggen før. Det lindrer når jeg har på setevarmeren i bilen. Ved min første graviditet hadde jeg en festeblødning 9DPO, fikk positiv test 12DPO. I morgen er jeg (8DPO) og jeg har foreløpig ikke hatt noe festeblødning denne måneden. Men jeg hadde ikke disse smertene den gangen så tidlig, det kom først i uke 5. Jeg har lyst til å svi av en tidlig test i morgen, (er fryktelig nysgjerrig). Men det hører vel til sjeldenheten at en tester positiv såpass tidlig? 

Endret av Sibirstjerne
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sibirstjerne

Oppdatering 09.06

i dag er jeg på syklusdag 27. Det vil si 9 Dpo. Jeg tok en tidlig test fra babyplan (morgenurin) både i går og i dag. Det var helt tydelig at begge testene (som forventet) var negative. Jeg har plottet inn ulike symptomer i appen Flo, og nå ser jeg at IKM igjen er flyttet frem til 15.06. Hvis det stemmer vil det si at jeg har hatt en syklus på 32 dager denne gangen. Jeg har nok mistet håpet for denne gang og belager meg på en ny PP😊

Endret av Sibirstjerne
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sibirstjerne

10.06

Syklysdag 28, 10DPO: tok en ny tidlig test i dag og den var også negativ. Jeg har bestemt meg for å legge testene på vent og forbereder meg på IKM😊

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sibirstjerne

14.06

Fikk mensen i dag så da belager vi oss på en ny prøveperiode. Syklusen var 31 dager. Syns det var trist, men jeg var forberedt på at det ikke skulle klaffe denne måneden. Vi får bare prøve igjen😊

Neste PP: EL 30.06, IKM 14.07.

Endret av Sibirstjerne
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Tussi2018
8 timer siden, Sibirstjerne skrev:

14.06

Fikk mensen i dag så da belager vi oss på en ny prøveperiode. Syklusen var 31 dager. Syns det var trist, men jeg var forberedt på at det ikke skulle klaffe denne måneden. Vi får bare prøve igjen😊

Neste PP: EL 30.06, IKM 14.07.

Så kjedelig 😔 Tror du dere traff på el? Den kom vel litt seinere enn du i utgangspunktet tenkte? 

Hvis man skal se på noe som er positivt så er jo det at syklusen din er tilbake igjen. Det hjelper jo veldig 🙏 

Da håper vi på neste PP 😊🤞

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sibirstjerne
20 timer siden, Tussi2018 skrev:

Så kjedelig 😔 Tror du dere traff på el? Den kom vel litt seinere enn du i utgangspunktet tenkte? 

Hvis man skal se på noe som er positivt så er jo det at syklusen din er tilbake igjen. Det hjelper jo veldig 🙏 

Da håper vi på neste PP 😊🤞

Ja det var leit at det ikke klaffet denne gangen, så da får vi bare prøve igjen😊. Jeg er litt usikker på om vi traff på EL. Er som du sier at den kom litt senere enn forventet. 

Håper at kroppen stabiliserer seg nå neste PP, har bestemt meg for å legge ut bilder av EL tester fremover😊

og tusen takk for fine ord😊💕

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 uker senere...
Sibirstjerne

24.06 

I dag er jeg på dag 11 i syklusen. Under forrige syklus og denne syklusen har jeg hatt rosa/brunlig utflod i 7 dager etter hver menstrasjon. (Kommer på papiret etter toalettbesøk). Det gjør meg engstelig, jeg har aldri opplevd dette tidligere. Har aldri opplevd spotting heller. Jeg syns det er veldig rart. 

Jeg tok en celleprøve i fjor og den var helt fin. Tester meg alltid for kjønnssykdommer i samme slengen selv om jeg har fast partner. Intet å bemerke.

Noen som har opplevd dette tidligere? 

Jeg går i gang med EL tester fra og med 27.06, dvs. syklusdag 14. 

Endret av Sibirstjerne
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sibirstjerne

27.06 

I dag er jeg på syklusdag 14, jeg har bestemt meg for å bruke EL tester t.o.m. 01.07, så dette blir interessant. 😊 

Jeg tok en test i går og da kunne jeg så vidt se teststreken. I dag derimot er den noe tydeligere. Jeg testet ca. Kl. 22:13. Bildet ble tatt kl.22:15😊

097CECBF-2246-4008-ACC8-BB39B0E79468.jpeg

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sibirstjerne
3 timer siden, rainbow_dash skrev:

Spennende, måtte EL komme fort 😄

Ja håper det😁!

Syklusdag 15: 

tok en EL test i dag kl. 15:55. Bildet kl. 15:58. Syns ikke jeg ser noe stigning enda. Vil heller si at det har gått nedover?🤷🏼‍♀️

F27E0602-9596-4F25-91D8-8B84731B388D.jpeg

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tussi2018

Veldig spennende å følge med! Deilig at du allerede er kommet i gang med testing. Syns du nettopp fikk mensen 😅 Jeg hadde jevn stigning helt frem til noen dager før positiv test (eller det jeg tror var positiv i hvert fall 😅), da gikk det plutselig veldig nedover og jeg kunne såvidt skimte teststreken. Så for min del så tror jeg ikke jeg skal se på stigning neste gang. Håper el kommer snart hos deg 😊🤞

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

rainbow_dash

Det kan jo hende at LH-toppen var mellom testene, og at du missa den? Eller så kan det hende at det kommer seinere. Ikke godt å si før tanta dukker opp (men vi håper selvsagt at den ikke gjør det på mange mange måneder 😉).

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sibirstjerne
3 timer siden, Tussi2018 skrev:

Veldig spennende å følge med! Deilig at du allerede er kommet i gang med testing. Syns du nettopp fikk mensen 😅 Jeg hadde jevn stigning helt frem til noen dager før positiv test (eller det jeg tror var positiv i hvert fall 😅), da gikk det plutselig veldig nedover og jeg kunne såvidt skimte teststreken. Så for min del så tror jeg ikke jeg skal se på stigning neste gang. Håper el kommer snart hos deg 😊🤞

Ja tiden går veldig fort😅 men det er den etappen fra EL til IKM som er seig😅 skulle ønske jeg hadde kortere syklus. Hvordan syns du det var å bruke EL tester? Tror du dere traff denne perioden?? Jeg krysser fingrene for at det ikke blir noe neste gang for oss begge😊 nå er det vår tur!❤️ 

6 minutter siden, rainbow_dash skrev:

Det kan jo hende at LH-toppen var mellom testene, og at du missa den? Eller så kan det hende at det kommer seinere. Ikke godt å si før tanta dukker opp (men vi håper selvsagt at den ikke gjør det på mange mange måneder 😉).

Ja jeg lurte litt på om EL kanskje kom oss i forkjøpet, men så tok jeg en ny EL test kl.20:42... og der er streken tydeligere igjen🤔 

Jeg drikker veldig mye vann i løpet av en dag, (drikker kun vann), og av den grunn så går jeg ofte på toalettet😅 så nå prøvde jeg å holde meg så lenge jeg kunne.. (fra testen jeg tok tidligere i dag og frem til nå). Da fikk jeg dette resultatet: 🤷🏼‍♀️

43287D70-DD0F-48D8-8F2B-AAB8A1C4AFD5.jpeg

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tussi2018
På 28.6.2019 den 20.55, Sibirstjerne skrev:

Ja tiden går veldig fort😅 men det er den etappen fra EL til IKM som er seig😅 skulle ønske jeg hadde kortere syklus. Hvordan syns du det var å bruke EL tester? Tror du dere traff denne perioden?? Jeg krysser fingrene for at det ikke blir noe neste gang for oss begge😊 nå er det vår tur!❤️ 

Ja jeg lurte litt på om EL kanskje kom oss i forkjøpet, men så tok jeg en ny EL test kl.20:42... og der er streken tydeligere igjen🤔 

Jeg drikker veldig mye vann i løpet av en dag, (drikker kun vann), og av den grunn så går jeg ofte på toalettet😅 så nå prøvde jeg å holde meg så lenge jeg kunne.. (fra testen jeg tok tidligere i dag og frem til nå). Da fikk jeg dette resultatet: 🤷🏼‍♀️

43287D70-DD0F-48D8-8F2B-AAB8A1C4AFD5.jpeg

Jeg syns på en måte at det var litt stressende for meg 🙈 men nå var det jo første gang jeg prøvde det så hvis det blir en neste gang så er jeg kanskje mer inni det. Blir jeg ikke gravid denne runden så vet jo forhåpentligvis litt mer om hvor lang syklusen min er og når jeg bør begynne å teste. Jeg testet jo fra CD 9 til 24. Hvis testen virkelig var positiv hos meg så tror jeg vi traff bra 😊

Vil tro du får positiv el test snart 🤞🤞 Legger dere jevnlig aksjer uansett eller? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sibirstjerne
10 timer siden, Tussi2018 skrev:

Jeg syns på en måte at det var litt stressende for meg 🙈 men nå var det jo første gang jeg prøvde det så hvis det blir en neste gang så er jeg kanskje mer inni det. Blir jeg ikke gravid denne runden så vet jo forhåpentligvis litt mer om hvor lang syklusen min er og når jeg bør begynne å teste. Jeg testet jo fra CD 9 til 24. Hvis testen virkelig var positiv hos meg så tror jeg vi traff bra 😊

Vil tro du får positiv el test snart 🤞🤞 Legger dere jevnlig aksjer uansett eller? 

Ja jeg syns også det er stressende😶nå mistenker jeg at EL havner på CD 18, dvs. 01.07 denne perioden. Jeg har i utgangspunktet trodd at jeg har hatt EL mye tidligere. Så sånn sett syns jeg det har vært greit å bruke EL tester litt oftere denne gangen😊 

vi legger inn aksjer annenhver dag, (da har vi også tatt utg. i at EL skjer mye tidligere). Så nå som jeg har fulgt stigningen har det gått i surr. Så jeg tror ikke at vi treffer denne gangen heller. Har hørt at det er mest forholdsmessig å ha samleie annenhver dag.🤔🤷🏼‍♀️ 

30.06, syklusdag 17. 

tok ny EL test i dag kl. 10:12, bildet ble tatt kl.10:14. 

A655F851-79A2-45E0-A3B3-156562B2D83B.jpeg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

• Opprett ny...