Gå til innhold

Hvor burde jeg bo i Oslo ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer litt an på hvilket type miljø du er ute etter. Du har fått svært gode tips her. Både Oslo Nord og Oslo Syd har gode miljøer, forskjellen ligger mest i typen mennesker som bor der. Bra uansett, men forskjellige typer. Hvis du forteller litt om deg selv/dere, og eventuelt hvor dere har bodd og trivdes eller ikke trivdes før, vil det hjelpe oss med å hjelpe :)

Anonymkode: 88a3b...60a

Hva slags type folk velger nord og sør? :)

Anonymkode: e8da0...a3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags type folk velger nord og sør? :)

Anonymkode: e8da0...a3c

Det er mer penger i nord, med alt det medfører. Nordberg-området er pent og dannet, så som voksen vet jeg ikke om det spiller så stor rolle, men for eventuelle barn vil det nok merkes på skolen i form av større press og høyere forventninger til familiens økonomi.

Anonymkode: 88a3b...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mer penger i nord, med alt det medfører. Nordberg-området er pent og dannet, så som voksen vet jeg ikke om det spiller så stor rolle, men for eventuelle barn vil det nok merkes på skolen i form av større press og høyere forventninger til familiens økonomi.

Anonymkode: 88a3b...60a

Barna på Nordstrand er ganske "uniformert" de også. 

Det er noe å tenke på, har dere barn og kjøper i et dyrt strøk så vil det følge et visst forventingspress på levestandard også. Dere kan jo velge å drite i det, men ikke sikkert hverdagen til ungene blir så kul etterhvert som de blir tenåringer.. 

Anonymkode: 230f6...034

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjelsås er bra synes jeg, ikke bodd der, men jobbet der i en årrekke.

Men 9-10 millioner er dessverre ikke alt for mye når det gjelder eneboliger der iallefall (sjukt, men sant).

Anonymkode: 6202b...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Liker Kolbotn jeg. Litt tid fra Oslo da, men hadde jeg hatt 10 mill til hus så hadde jeg nok ikke endt her. Hadde kun 5,5 så ble rekkehus 😁

Anonymkode: 4d161...39a

Ts ber om tips om Oslo. Kolbotn er Akershus (Viken fra 01.01.20). 

Anonymkode: 3250d...c2c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts ber om tips om Oslo. Kolbotn er Akershus (Viken fra 01.01.20). 

Anonymkode: 3250d...c2c

Ok, som sagt jeg er tilflyttet 

Anonymkode: 4d161...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle forslagene her inneholder gode tips synes jeg, unntatt den med Romsås og Stovner

Men du får nok ikke en grei enebolig for 9-10 mill de stedene, så det beste er nok å begynne å se hva du får for budsjettet, og ta det derfra. 

Lykke til med boligjakt 😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil bo i områdene som er nevnt må du gå for rekkehus :) Du får dessverre ikke enebolig for 9-10 mill. På Høybråten kan du få det. 

Anonymkode: b6981...540

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barna på Nordstrand er ganske "uniformert" de også. 

Det er noe å tenke på, har dere barn og kjøper i et dyrt strøk så vil det følge et visst forventingspress på levestandard også. Dere kan jo velge å drite i det, men ikke sikkert hverdagen til ungene blir så kul etterhvert som de blir tenåringer.. 

Anonymkode: 230f6...034

Absolutt! Nordstrand er nok like "ille" (i mangel av bedre ord) som Oslo nord. Jeg tenkte på forslagene hun har fått om Godlia og andre steder i bydel Østensjø. Godlia, Oppsal, Ulsrud og Bøler er steder jeg absolutt vil anbefale å kikke på. Ekeberg også.

Men ja, TS, jeg tenker du burde titte på rekkehus, tomannsboliger o.l. i tillegg til enebolig. 

Anonymkode: 88a3b...60a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Høna79 skrev:

Alle forslagene her inneholder gode tips synes jeg, unntatt den med Romsås og Stovner

Men du får nok ikke en grei enebolig for 9-10 mill de stedene, så det beste er nok å begynne å se hva du får for budsjettet, og ta det derfra. 

Lykke til med boligjakt 😃

Er du rasist?

Anonymkode: 0dbc8...ca0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få en fin leilighet i et særdeles barnevennlig område på Nedre og Øvre Silkestrå under den prisen du nevner. Ligger mellom Borgen og Skøyen på vestkanten. Kort vei til Bygdøy og Frognerparken, Majorstuen. Varme og varmt vann er inkludert i fellesutgiftene. Bom der bare nødvendig kjøring er tillatt. Antar du med ut med cirka 650K til 700tusen. 

Jeg tenker det kan være fint å ha litt penger til overs, ev. kjøpe hytte eller investere i fond.

Denne er en toroms, men det hender det legges ut større enheter til salgs. https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=152726195

 

 

Anonymkode: 87496...35f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kan få en fin leilighet i et særdeles barnevennlig område på Nedre og Øvre Silkestrå under den prisen du nevner. Ligger mellom Borgen og Skøyen på vestkanten. Kort vei til Bygdøy og Frognerparken, Majorstuen. Varme og varmt vann er inkludert i fellesutgiftene. Bom der bare nødvendig kjøring er tillatt. Antar du med ut med cirka 650K til 700tusen. 

Jeg tenker det kan være fint å ha litt penger til overs, ev. kjøpe hytte eller investere i fond.

Denne er en toroms, men det hender det legges ut større enheter til salgs. https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=152726195

 

 

Anonymkode: 87496...35f

Rundt 7 millioner mente jeg. 

Anonymkode: 87496...35f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stovner er faktisk undervurdert. Mer upretensiøst og en god blanding av «vanlige folk». Det er veldig koselig og trivelig villastrøk og ikke så ensartet som feks Kringsjå/Nordberg/Korsvoll. Det er innmari fint der og- men jeg vil si at det er litt streberske nabolag. Det er mye fokus på idrett- særlig langrenn, og akademia. Mest velutdannede hvite med relativt høy inntekt. Men det kommer jo Ann på hva man trives med, og hvor man selv føler man vil «passe inn».

Tåsen, Tonsenhagen/Årvoll, Risløkka, Rodeløkka, Kjelsås er andre steder jeg ville vurdert. 

Anonymkode: 370b9...880

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der du har råd til å bo. Det er så enkelt som det.

Anonymkode: 6bdf2...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, som sagt jeg er tilflyttet 

Anonymkode: 4d161...39a

Vet du ikke hvilket fylke du bor i?

Anonymkode: 3250d...c2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du ikke hvilket fylke du bor i?

Anonymkode: 3250d...c2c

Jo, når du påpekte det. Men for meg er alt Oslo selv om det ikke er korrekt så bruker nok for lite energi å tenke på dette. Samme da jeg bodde utenfor Stavanger. Sa Stavanger. Enklere å si, men nok verre å høre for de som faktisk bor i Oslo og Stavanger. Forskjellen betyr nok ikke så mye for de som bor på hjemstedet mitt likevel, så har ikke rettet meg selv på dette. Begge deler er langt borte bare. 

Anonymkode: 4d161...39a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du rasist?

Anonymkode: 0dbc8...ca0

Her trekker du rasisme-kortet vel lett..

TS planlegger barn og har 9-10 mill å kjøpe bolig for. Selv ville jeg tenkt at mange av de andre strøkene som er nevnt i denne tråden er å foretrekke mtp oppvekstvilkår for barn. Familien har dessuten god inntekt. 

Og for å svare på spørsmålet ditt: nei. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordstrand! Uten tvil (men ikke Lambertseter som tilhører samme bydel).

Det er relativt høy snobbefaktor i forhold til resten av Oslo på østsiden av elva. Det er vestkanten på østkanten.

Men kåret til beste bydel å bo i for en grunn 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...