Gå til innhold

Sett en skikkelig overdose på alle som går på "plata&qu

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Ser at innlegget mitt er slettet. Det må da gå an å si hva man synes om narkomane uten at det slettes? Dere hadde vel ikke behøvd å slette hele innlegget? Dersom mitt innlegg er hets' date=' burde i hvert fall innlegget som startet hele debatten bært slettet.[/quote']

Nei, det uttalelsene du kom med, får du ikke si her. Og det ble ikke mye igjen da jeg tok vekk det som var stygt, nedlatende og fordømmende over en menneskegruppe i samfunnet.

Ja, innlegget ditt er hets, kanskje startinnlegget også er det, jeg lot det stå under tvil. Men det siste innlegget var verre, og har ingenting her på KG å gjøre.

Tusenfryd - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er pårørende til en av disse som "forpester" byen, ikke i Oslo da, men det er vel det samme.

Jeg vil bare si at jeg kan godt forstå alle dere som vil ha de fjernet, men det er ikke så enkelt. Hjelpeapparatet her i landet er ikke godt nok, de som vil ha hjelp til å slutte får det ikke alltid. Men det er aldri for sent å håpe på at dette landet blir bedre å bo i for alle.

Og så vil jeg også si at det er ingen som føler seg så langt nede som en som er på kjøret, uansett om det er stoff eller alkohol. Det er ikke lett å vite at folk ønsker deg dit pepperen gror bare fordi du har vært litt uheldig med livet.

Jeg synes også at folk burde slutte å være så kjepphøye, det kunne ha rammet de selv eller en av deres nærmeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Som svar til de som var uenige med meg:

La de:

1. forsøple barnehagene med sprøytespisser (du vil vel ikke at ungene din skal stikke seg på sprøytespisser?)

2. begå innbrudd hjemme hos deg (det har kanskje skjedd?)

3. sørge for at turister ikke tør å komme hit mer (jobber du innenfor turistnæringen?)

4. sørge for at vi må betale mere skatt (eller betaler du for lite?)

osv. osv.

Vi er alle voksne individer og man må selv stå til ansvar for de handlinger man gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er alle voksne individer og man må selv stå til ansvar for de handlinger man gjør.

Javisst, men i vårt samfunn bør det være lov å angre seg. De fleste tungnarkomane skulle vel ønske seg et annet liv, vil jeg tro...

Og du... tror du det hjelper å fjerne disse stakkars djevlene fra plata? Skal jeg fortelle deg en ting? Det kommer nye, det er like sikkert som at jorda er rund. Hvor må man starte hvis man skal prøve å løse noe av narkotikaproblematikken? Man må starte i riktig ende, vennen min. Det nytter ikke å jage stakkarene bort og vekk... man må skape holdninger.

Synd at enkelte gir blaffen, bare de slipper å se problemene... "ja jøss, la dem seile sin egen sjø"-mentalitet er fint så lenge du ikke er innblandet selv, vet du... men tenk om det var din egen sønn eller datter? ville du vært like krass i bemerkningene dine da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en god del som dessverre er på skråplanet,en god del av disse har vanvittig lyst på hjelp.Det er så ufattelig vanskelig å få!!!!!Synes dette er noe som virkelig burde gjøres noe med!!!Kjente ett par stykker som døde av overdose mens de stod på venteliste til hjelp!!!De hadde stått ganske lenge på venteliste og!!!!!Synes ikke vi andre skal være så forbanna kjepphøy!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Terje, du svarte da så vidt jeg kan se, ikke på spørsmålene jeg stilte deg? Det gir ikke et særlig seriøst inntrykk å vri seg unna vanskelige problemstillinger, vet du!

Mener du virkelig at hvis en har driti seg ut en gang her i livet, skal det være umulig å komme seg opp igjen??

Det handler like mye om flaks eller uflaks som ansvarsbevissthet hvor man havner videre i livet, det vet du like godt som meg! Så kom ikke her... noen av oss har vært uheldige. La oss prøve å hjelpe dem på beina igjen. Synd at enkelte er så trangsynte at de ikke ser hvilket ansvar de fraskriver seg når de overlater stakkarene til seg selv og helvete.

For vi har vel et ansvar for hverandre også, har vi ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er traurig å høre at det er "så synd" på alle narkomane ?

ÆRLIG TALT!

De har selv valgt å bagynne med denne møkka.

De har selv satt sitt første skudd.

De har selv enten stjålet eller gjort innbrudd hos noen for å få cash til stoff.

INGEN HAR TVUNGET DEM DA!!!!

Jeg er så lei av å bli forfulgt av innpåslitne narkiser i Oslo i hver eneste gate jeg beveger meg i.

Jeg er så lei av at de blir sinte og truer meg hvis jeg sier : NEI!

Jeg er så lei av at de legger igjen sine brukte sprøyter i barnehager/lekeplasser/butikksentre o.l.

Jeg er så lei av at dette går utover de som ikke har noe med det å gjøre.

Sorry, men mannen i gata kan faktisk ikke gjøre så mye med dette.

Her i Skien/Porsgrunnsdistriktet har det vært mye problemer med dette også.

Et hus i Porsgrunn, gammelt og fint, kalt "Kråkeslottet" huser utallige narkomane folk. De lager kvalm og bråk og kaster brukte sprøyter i hagene til naboene sine. Naboene tør ikke gå barføtt i hagen. De har sett seg lei av at narkomane dominerer og herjer slik og flere har visst også flyttet. Fælt at disse "stakkarne" tar over et helt nabolag etterhvert da!?

- En ung kvinne med barn ble i nærheten av dette beryktede huset overfalt og stukket to - tre ganger i bak / lår av en narkoman fra som tydelig bodde i Kråkeslottet. Hun hadde ikke gjort noen ting! Hadde bare gått vanlig og passet sine egne ting. Også kom denne psykoen og stakk henne! Det var store nyhetsoppslag og reaksjoner i lang tid etterpå.

Hun ble fraktet til legevakten og fikk "anti-hiv" og "anti -hepatitt" behandling for å forsøke å unngå smitte. Det viste seg senere da den narkomane ble testet, at han hadde Hiv.

Det er også kjent et liknende narkoreir lenger nede ved Stathelle ved Bamblekysten. Der går det også utover nabolaget og barna. Slenger sprøyter overalt.

DETTE ER JEG SÅ GRUNDIG LEI AV ! Jeg synes det var ekkelt og skummelt å gå rundt i både Skien og Porsgrunn i lang tid etterpå. Så meg tilbake hvor en jeg gikk og ville helst ikke ha folk bak meg. Det er så mange narkomane her at jeg vet nesten ikke hvor jeg kan gå i fred. De dominerer bybildet kan du si. Jeg er så lei av at dette skal gå utover uskyldige personer.

Skulle ønske de kunne blitt sendt til Bjørnøya. Men så lett er det ikke. Politikerene gidder tydeligvis ikke gjøre noe med saken heller. Og for å hjelpe narkomane, må de først ønske hjelp selv. Hvis ikke er det dødfødt. De har faktisk selv valgt denne situasjonen og kan ikke skylde på andre hele tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å sette dette i litt persepktiv:.... :wink:

Send alle røykere til Afrika!De forpester andre rundt sen, hiver sneiper over alt, koster masser i sykehusutgifter, og lager kø der, og ikke minst gjør de forsikringene mine dyrere fordi de har så dårlig helse...

Videre er de skyld i dette selv. De bestemte/valgte selv å begynne å røyke!

Bort med alle røykere, de er kun en bellastning de selv har satt seg i...

:wink::wink::wink: :blunke: :blunke: :wink:

At fok begynner med stoff kan ha mange årsaker. Noen har et forfedrelig liv fra barndom av, andre har det ikke. Men poenget er å se at få VELGER å gå rundt på gata og leve det "livet" de gjør....

Skal en få færre narkomane må en gjøre noe annet og mer virkningsfullt enn å fjerne dem fra gata... En må ta tak ved roten på et eller annet punt.

Det finnes få enkle løsninger på vanskelige spørsmål og saker...

Men det finnes mange naive løsninger som ikke fungerer.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lasse. Synes du virkelig det er riktig å sammenlikne røykere og narkomane ? Jeg synes du tar det litt langt der, selv om jeg helt og holdent tar poenget ditt. Selvom de er noen griser av og til, forpester omgivelsene med sigarettrøyk og slenger sneiper rundt omkring, kan ikke dette sammenliknes med infiserte sprøytespisser. Men ellers er jeg enig med deg. De som går rundt på gata har nok ikke så mye glede av det, men ingen tvang dem til å begynne ?

Beklager, men en vanskelig oppvekst / barndom er ingen unnskyldning. Har ikke alltid hatt det så lett selv heller, men jeg er oppvakt nok til å forstå at narkotika og rus ikke er en bra utvei.

Ettermiddagshilsen fra Kattepus :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det om røyking var ment som en vekker...Men det er et poeng der uansett mener jeg.... Nemlig valget en tar.... Dvs jeg mener det ofte ikek er et VALG, det blir bare slik...

Så bakgrunn er ikke nok? Jeg vet om barnehjemsbarn som har hatt 10 hjem, blitt misbrukt, mobbet og slått... Da er det lett å søke litt lykke i rus... Først alkohol - så..... Ser du?

Det du skriver om narkomanes valg sier meg at du ikke helt vet eller forstår hva og hvorfor...

Hjernen og psyken står i enkelte tilfeller langt over viljen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neivel ? Kanskje jeg ikke er like orientert som deg ? Men det er det inntrykket jeg har. Og mine familiemedlemmer og mine venner deler det også med meg.

Det finnes sikkert også mange barnehjemsbarn som har hatt ørten hjem som ikke er blitt narkomane. Narkomane har forskjellige bakgrunner som alle andre vel ?

"Lett å søke lykken i rus" : De vet da fremdeles hvor farlig det er ?

De har da fremdeles valget ? Eller har de "glemt" at det er kjempeskummelt og vanedannende og at de kan komme seg inn i et helvete de har vansker for å komme ut av ? Jaja. Tydelig at vi har forskjellige meninger alle sammen ,- og godt er det.

I rest my case.

Hilsen Kattepus :D Tom for argumenter......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det er lov å være uenige :D

Husk bare at ting en ser på avstand ser anderleses ut enn når en står midt oppi det, og får med seg alle aspekter...

Når en lever et beskyttet og godt liv, er det vanskelig å forstå skyggesidene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ugh. Pån igjen......

Hvem har sagt at de som er uenige med deg har levd et godt og beskyttet liv da ? Til informasjon så forstår jeg mange av livets skyggesider og har faktisk EMPATI. Selv om jeg mener at de fleste narkomane er selvforskyldte, kan jeg vel føle med dem ? De som ikke er ego og bare surrer i vei og ikke er klar over hva de er i og vil prøve å komme seg ut! Liker bare ikke at en del av dem må ødelegge for alle andre i tillegg til seg selv. Skjønner du det ? Jeg har bodd på Grûnerløkka i Oslo i 11 år, så jeg har faktisk ikke sett narkomani på avstand hr. Lasse!

Hilsen en sta Kattepus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at man må kjenne en eller flere narkomane personlig for å skjønne opplegget. Akkurat som det er vanskelig å forstå andre problemer når man bare ser dem på avstand.

Tar man en prat med en som har vært eller er rusmisbruker (narko/alko/pille osv.) og spør HVORFOR? så vil man nok få et svar man kan forstå.

Hvis man tråkker med et bein utenfor (ved en feiltagelse eller i uvitenhet) er det lett å plutselig stå der med begge beina plantet i kvikksand når man blir dømt nord og ned pga dette.

De som har hatt problemer av et eller annet slag (misbruk e.l.) finner ofte et miljø der det finnes andre i samme situasjon. Det er ikke lett å kutte ut slike "venner" for å fortsette i en verden der folk ser ned på en fordi man har feilet.

Jeg er selv motstander av "Plata" og skjønner at folk er litt redde. Men disse menneskene trenger støtte og hjelp. Eller kanskje motivasjon for å komme seg vekk derfra. De trenger rett og slett et liv eller en grunn for å ikke fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må tenke nytt!

1. Gratis heriondoser til alle som vil ha. På den måten fjerner vi grobunn for kriminalitet, prostitusjon, torpedovirksomhet, "vi-kjenner-noen-som-kjenner-noen-som-kan-skaffe".

Husk at narkotika er sosialt. Det er lenken som binder mange mennesker sammen.

2. Opium og hasjisj burde vært solgt på apotek.

La meg si det en gang for alle.... ingen som ikke ville bruke herion kommer til å prøve stoffet selv om han får den gratis.

Hele platamiljøet vil forsvinne av seg selv. Nyrekrutteringen vil ta slutt, forsikringsbransjen vil tjene hundrevis av millioner, kriminalitet vil synke drastisk, gjengvold vil minimalisere, og det beste er; det blir slutt med å sjekke folk opp i stumpen når man lander fra fly....

W

Problemet er de titusenvis av politimennesker som blir overflødige, tollvesenet og andre papirflyttere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kattepus: la bare merke til at du sier: "de vet vel alikevel hvor skummelt og farlig det er" eller noe slikt, men det er faktisk ikke alle som vet det når de starter!

Spør en flokk av ungdommen som i dag bruker div. partydop til festing etc, og svaret du vil få fra mange er nok heller at "nei, det er ikke farlig.." eller "man blir ikke avhengig"... og dette kan komme fra hvem som helst av dem, uavhengig av oppegående foreldre eller gode skoler!

Alle VET faktisk ikke at dop er farlig! De vet at rusen er god, mange vet at rusen hjelper dem ut av et helvete de har problemer med å leve i, andre liker bare å være ruset. Og sikkert masse andre årsaker.

Det er også mange narkomane som ønsker å komme seg bort fra det, men det er ikke det enkleste i verden. I tillegg så tror jeg du sliter litt med å bli godtatt i samfunnet, dersom du har vært tungnarkoman, men sluttet. Ofte synes det, de ser slitne ut på en egen måte. Ville du tatt vedkommende inn i vennegjengen? eller arbeidsplassen?

Plassere dem ett annet sted er vel det som er blitt gjort gang etter gang, de har ikke alltid stått på plata, det er mange andre områder som har vært brukerstedet før!

At folk blir redde og lei, det skjønner jeg og, jeg er drit lei maset selv jeg! og hater når jeg hører om småjenter som blir stukket ned av tilfeldig forbipasserende narkomane!! men å sette overdose på dem alle???

Det kan fort skje dine barn! ville det vært like enkelt å satt den overdosen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at jeg ALDRI har sagt meg enig med dette å sette overdose på alle narkomane. Slengte meg med på tråden da jeg hadde synspunkter på narkomane generelt.

Kattepus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, akkurat det var vel ikke direkte til deg heller, men skjønner at det lett kunne oppfattes slik.

Men skjønner du hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skjønner hva du mener, men jeg er fremdeles av en annen oppfatning.

Dog,- jeg håper generelt disse problemene får en løsning snart. Det er formye dritt i samfunnet. Håper folk nå begynner å ta mer vare på seg selv. Det er så mye blest om narkotika fortiden at det skal mye til å overhøre hvor farlig det er og at dette hindrer folk i å ikke begynne.

P.S : På mange skoler er har det faktisk hendt at man får besøk av politikonstabler som er "spesialister" som kommer med profylaktiske tiltak og virkelig informerer om dette og skadene det kan forårsake. Opplevde dette selv på Lakkegata skole i Oslo for en del år tilbake.

La oss håpe at det virker.

Peace :kgsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...