Gå til innhold

Spandere tur på voksne barn u/ partnere. Greit?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne ha litt synspunkter på denne saken.  Jeg vurderer å spandere tur på barna mine, altså at jeg og mine to barn reiser på en ukes ferie. De er 23 og 25, og det ene barnet har samboer.  Jeg nevnte dette i lunchpausen på jobben, og der var det flere som mente at jeg ikke kunne invitere til tur uten at samboeren fikk bli med. Venninnene mine mener som jeg, at jeg må kunne reise på tur kun med barna mine hvis de er interessert (det vet jeg de er). Jeg reiser da på turer med andre som er i ulike former for forhold uten at noen har noe å utsette på det...  Hva synes dere?  (Det er egentlig ikke pengene det handler om, mer at jeg har lyst til å være på tur alene med barna mine igjen).

Anonymkode: 0136c...7f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er helt innafor å invitere bare dine barn og ingen samboere.

Samtidig skal jeg være så ærlig som å si at jeg hadde jeg synes det var litt rart hvis mine svigerforeldre tok med seg min mann på tur uten at jeg var invitert. Jeg hadde selvsagt ikke sagt noe på det, og så lenge søsknenes samboere heller ikke var med - så hadde det jo vært greit. 

Det handler vel mest om at jeg og mannen min har ikke så mange ferieuker til rådighet, og jeg hadde kanskje synes det var trist hvis vi ikke fikk vært sammen i ferien. Men sånn er det jo kanskje litt når man har vært kjærester i haugevis av år - man blir så vant til at man alltid gjør ting sammen!

Snakk med barna dine og hør hva de tenker. Tipper egentlig at dette er helt uproblematisk :) 

Anonymkode: ea1f6...a5b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Ts da. Du spør vedkommende det gjelder om hen er interessert. Det er så enkelt.

noen barn har absolutt ingen interesse av en ferie med foreldrene sine, verken med eller uten partner. Andre synes det er ok nok dan og vann, mens andre igjen synes det er helt supert. Hvilken av typene dine unger er? Det vet ingen på jobben, og ingen på Internett, men jeg vil tro og håpe at du har en ide, PG at dere har et ok nok forhold til at ungene ikke plikt-ferierer med deg.

Anonymkode: 6cf65...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Er det sånn at du aldri inviterer partneren med er det dårlig gjort, skjer det av og til at du kun invitere  barna dine er det greit.

Endret av AthenaRavenLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte synes jeg det er greit med ren familietur, og som samboer ville jeg ikke forventet å bli spandert på. Jeg ville ikke blitt fornærmet, men ville nok synes det var litt kjipt at han skulle på tur, og jeg ikke fikk vært med. Men jeg er ikke så dum at jeg ikke skjønner at utgiftene øker for deg.

Det hadde nok stilt seg litt annerledes hvis alle betalte hver sin billett, (eller hvis vi hadde hatt egne barn). Da ville det nok vært litt mer sårt, og jeg tanken at svigers ikke har særlig sansen for meg, ville nok streifet meg.

Jeg ville selvfølgelig vært vanvittig takknemlig for en påspandert tur, herregud😍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker det ikke er rart å utelate samboere, så lenge barna dine har interesse av og ønske om å reise på ferie med deg. Jeg kunne godt ha invitert mine to voksne barn i 20-årene (hvorav den ene har samboer) med på ferie, og jeg er rimelig sikker på at de hadde hatt lyst til å bli med. H*n som har samboer er på ingen måte limt fast til sin partner, og de har feriert hver for seg tidligere, så jeg tror ingen av dem ville sett på det som unaturlig om samboeren ikke ble invitert med. Jeg tenker det hadde vært litt annerledes om de hadde hatt barn: litt egoistisk å bruke en hel ferieuke alene og overlate alt ansvar til den andre forelderen. 

Anonymkode: 1edf8...eb4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gjerne reist på ferie med foreldre og søsken, vi gjør faktisk det annenhvert år.

Men... vi er aldri borte en hel uke, kun langhelger ex torsdag-søndag. Er ikke interessert i lengre turer uten min kjære. 

Anonymkode: 7c1d8...04d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men Ts da. Du spør vedkommende det gjelder om hen er interessert. Det er så enkelt.

noen barn har absolutt ingen interesse av en ferie med foreldrene sine, verken med eller uten partner. Andre synes det er ok nok dan og vann, mens andre igjen synes det er helt supert. Hvilken av typene dine unger er? Det vet ingen på jobben, og ingen på Internett, men jeg vil tro og håpe at du har en ide, PG at dere har et ok nok forhold til at ungene ikke plikt-ferierer med deg.

Anonymkode: 6cf65...8ea

Nå skrev jeg jo allerede i hovedinnlegget at jeg vet at de er interessert.  Og selvfølgelig skal jeg snakke med dem...   Jeg syntes bare det var litt rart at flere ikke syntes det var greit, og hadde lyst til å høre litt flere synspunkter

Anonymkode: 0136c...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde gjerne reist på ferie med foreldre og søsken, vi gjør faktisk det annenhvert år.

Men... vi er aldri borte en hel uke, kun langhelger ex torsdag-søndag. Er ikke interessert i lengre turer uten min kjære. 

Anonymkode: 7c1d8...04d

Vi søsken er 40,38 og 35 år og vi har vært på ca 10 turer med kun vår mamma.

Anonymkode: 7c1d8...04d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er helt innafor å dra på en jentetur med mor og døttre. Du skal jo heller ikke ha med din mann. Tenker det hadde vært merkelig å invitert samboeren i denne settingen, når du og det andre barnet drar uten/ikke har partner. Men det må selvsagt avklares med tanke på hvor mye felles ferie paret har. 

Anonymkode: 78237...11c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg synes det må være helt greit å reise på tur sammen med sine barn, uten partnere. Det er nå dette er en mulighet, siden kommer det muligens barn, og det blir ikke like enkelt å dra alene med sin forelder.

Jeg tror at du skal tenke over lengden på ferien - for det var min første tanke også. Kanskje det går fint med en uke nå, men i fremtiden er det kanskje lettere å få til en lang weekend - hvis du har tenkt å gjøre dette av og til i fremtiden. 

Jeg synes dette må være greit så lenge du behandler barna og deres partnere likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er helt innafor å dra på en jentetur med mor og døttre. Du skal jo heller ikke ha med din mann. Tenker det hadde vært merkelig å invitert samboeren i denne settingen, når du og det andre barnet drar uten/ikke har partner. Men det må selvsagt avklares med tanke på hvor mye felles ferie paret har. 

Anonymkode: 78237...11c

Mener du at det er feil å dra på tur med en sønn? 😱

Anonymkode: 0136c...7f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke det er noe i veien for å invitere barna uten partnere - om de blir med eller vel noe annet. 

Det hadde vel egentlig ikke vært så aktuelt her; vi har lite tid sammen og lite ferie, så å "bruke opp" en ferieuke på å være fra hverandre er ikke noe vi har lyst til. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigermor tok med seg min samboer på reise til USA. Da hadde vi vært samboere i 6 år. Helt greit! Det var 30årsgave til samboer, og de skulle besøke familie og være med på slektstreff. 

Jeg var nok velkommen til å bli med om jeg betalte selv, men ettersom slektstreffet var samme dag jeg hadde planleggingsdager på jobb (og jeg ikke akkurat følte jeg kunne dra på ferie etter å ha hatt 7 ukers ferie), falt tanken seg nærmest ikke inn engang. 

Jeg og ei venninne dro riktignok på venninnetur uka før da. Så det året feriere rett og slett jeg og samboer hver for oss 😛 

Anonymkode: d8db4...29d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mener du at det er feil å dra på tur med en sønn? 😱

Anonymkode: 0136c...7f8

Neida, jeg var litt upresis. I hodet mitt så jeg for meg en "jentetur", men ser at kjønn ikke er spesifisert engang. Synes det er uproblematisk uansett, bare stryk det med mor og døttre. 

Anonymkode: 78237...11c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det er helt innafor å reise alene med barna sine, spesielt når de ikke er eldre enn 23 og 25 og de ikke har barn selv ennå. 

Anonymkode: acd60...3aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke reagert negativt på at en mor dro på tur med sine voksne barn. Særlig hvis det er slik at du er moren og barna er døtre, eller omvendt - at du er far som drar på tur med sønnene.

Men - hvis du er moren - og det er ei fremtidig svigerdatter som blir «ekskludert» fra turen, så tenk deg godt om. Det vil bety mye for relasjonen om hun også blir inkludert blant barna. Jeg tenker at det koster deg lite å ta med en ekstra hvis du har mulighet økonomisk. Du skriver at det ikke står på pengene. Da betyr det vel at du ikke ønsker å tilbringe tid med svigerbarnet....?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Litt vanskelig fordi samboeren kan føle seg litt ekskludert? Jeg hadde tatt det opp med han jeg, og bare sagt noe som " Kan jeg få låne med meg datteren på tur?" Litt sånn humoristisk. Så han har en stemme liksom? 

Ellers syns jeg at det er greit å gjøre det. Koselig faktisk 🙂 Men bare ikke få han til å føle seg uønsket. Vet ikke helt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne reist med foreldre og søsken uten å ta med samboeren. Det hadde vært befriende å få være alene med søsken litt uten deres partnere. Det skjer altfor sjelden! 

Anonymkode: dcc94...9a3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...