Gå til innhold

Eddik mot lukt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bruker eddik som skyllemiddel når jeg vasker tøy, og det lukter IKKE eddik av tøyet etterpå.  Utover det bruker jeg eddik utblandet i vann når jeg tørker over hyllene i kjøleskapet, skjærefjøler som lukter, og til å vaske "blanke" overflater som speil, vinduer, dusjkabinett, porselen (toalett og vask).  I tillegg bruker jeg eddik til matlaging, et universalmiddel nesten  :)  

Anonymkode: 279d2...253

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker eddik som skyllemiddel når jeg vasker tøy, og det lukter IKKE eddik av tøyet etterpå.  Utover det bruker jeg eddik utblandet i vann når jeg tørker over hyllene i kjøleskapet, skjærefjøler som lukter, og til å vaske "blanke" overflater som speil, vinduer, dusjkabinett, porselen (toalett og vask).  I tillegg bruker jeg eddik til matlaging, et universalmiddel nesten  :)  

Anonymkode: 279d2...253

Det må da stinke eddik i hele huset ditt 🤔

Anonymkode: 7fd83...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Eddik har vært redningen her. Mannen tok seg av klesvasken helt alene i en periode hvor jeg var veldig syk. Han har tydeligvis ikke lært hvor viktig det er å ikke la klær ligge for lenge i vaskemaskinen, så i en periode var det sur lukt fra absolutt alt av klær. Brukte så eddik sammen med vaskemiddelet, og lukta forsvant. Nå bruker jeg det forebyggende, da det av en eller annen grunn er mye lettere for klærne å bli sure med vaskemaskinen vi har nå.

Det lukter ikke eddik av klærne i det hele tatt. Lukter rent! Vi bruker parfymefritt vaskemiddel.

Anonymkode: 7b502...59c

Hvis du opplever at klærne blir "sure", så bør du vaske inni gummipakningen i døra og ta ut vaskemiddelskuffen og vaske den godt før du kjører en maskinrens på 90 grader.

Jeg bruker også eddik som skyllemiddel, og at det lukter eddik etterpå er bare tull. :ler:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men eddik lukter da veldig surt og ekkelt?

Anonymkode: 7fd83...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men eddik lukter da veldig surt og ekkelt?

Anonymkode: 7fd83...3a9

Da blander du for sterkt

Anonymkode: aa139...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...