Gå til innhold

Eddik mot lukt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså jeg forstår ikke alle tipsene om eddik spesielt mot vond lukt. Eddik lukter da forferdelig i seg selv, det stinker jo i h er le huset etterpå. Og eddik på klær.. Noen jeg kjenner renser kaffetrakteren med eddik også. Smakte ikke bra av kaffen etterpå. 

Virker det egentlig og er det bedre med eddiklukt/smak på ting? 

Anonymkode: 7fd83...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vasket en gammel kjole som luktet kjeller med eddik. Deretter vasket jeg den med vanlig vaskepulver og skyllemiddel og lukten av kjeller og eddik forsvant 😊

Anonymkode: 0d660...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eddik lukter bare så lenge det er vått, eddik er vannbåren og lukter ikke når det tørker. Jeg vasker alle klærne mine i eddik som skyllemiddel, og det lukter aldri eddik når det tørker. Eddik er også veldig bra mot feks flekker på klær, bare la plagg ligge i eddikvann før man vasker det som vanlig. 

Anonymkode: 7cd07...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså jeg forstår ikke alle tipsene om eddik spesielt mot vond lukt. Eddik lukter da forferdelig i seg selv, det stinker jo i h er le huset etterpå. Og eddik på klær.. Noen jeg kjenner renser kaffetrakteren med eddik også. Smakte ikke bra av kaffen etterpå. 

Virker det egentlig og er det bedre med eddiklukt/smak på ting? 

Anonymkode: 7fd83...3a9

Folk forstår ikke hva eddik er, lages av og er beregnet brukt til. 

Eddikstank er bare forferselig, og enda mer forferdelig for folk å puste i. 

NB, jeg trodde dette var enda en tråd som forherliget eddik. 

Anonymkode: a291a...e4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eddiklukt forsvinner jo når det tørker. Legger alltid tøy i eddikvann om det har satt seg dårlig lukt i det. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Virker det egentlig og er det bedre med eddiklukt/smak på ting? 

Hvor har du vond lukt? Jeg anbefaler å dykke ned i det spørsmålet først. Hvis jeg kjenner vond lukt er det fordi jeg går forbi en søppelkasse. Eller sitter ved siden av en svettegris på T-banen. Kan ikke dynke de i eddik, nei. Mulig nesen min er mindre kresen enn din. Jeg opplever sjeldent vond lukt. Gud bedre, glad for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eddik er vidunderlig. Tar lukt fra treningstøy (som aldri må vaskes med skyllemiddel), jeg har fått fjernet hundebæsjlukt fra sko etc. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da vasker man det bare uten skyllemiddel. Så går lukta bort? 

Anonymkode: 7fd83...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken eddik bruker dere? 

Anonymkode: 7fd83...3a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken eddik bruker dere? 

Anonymkode: 7fd83...3a9

 

276-68ba5-product_large.jpg

Anonymkode: 7cd07...ca1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eddik har vært redningen her. Mannen tok seg av klesvasken helt alene i en periode hvor jeg var veldig syk. Han har tydeligvis ikke lært hvor viktig det er å ikke la klær ligge for lenge i vaskemaskinen, så i en periode var det sur lukt fra absolutt alt av klær. Brukte så eddik sammen med vaskemiddelet, og lukta forsvant. Nå bruker jeg det forebyggende, da det av en eller annen grunn er mye lettere for klærne å bli sure med vaskemaskinen vi har nå.

Det lukter ikke eddik av klærne i det hele tatt. Lukter rent! Vi bruker parfymefritt vaskemiddel.

Anonymkode: 7b502...59c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

276-68ba5-product_large.jpg

Anonymkode: 7cd07...ca1

Med andre ord ikke eplecidereddik? 

Anonymkode: 7fd83...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med andre ord ikke eplecidereddik? 

Anonymkode: 7fd83...3a9

Nei absolutt ikke, det må du ikke finne på, ikke bare setter det flekker på ting og klær, men den lukta går ikke så lett bort heller 

Anonymkode: 7cd07...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei absolutt ikke, det må du ikke finne på, ikke bare setter det flekker på ting og klær, men den lukta går ikke så lett bort heller 

Anonymkode: 7cd07...ca1

Det forklarer jo noe av problemet mitt 😂

Anonymkode: 7fd83...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det forklarer jo noe av problemet mitt 😂

Anonymkode: 7fd83...3a9

Nå føler jeg med deg, virkelig! Prøv den vanlige 7% eddiken du, så ser du :)

Anonymkode: 7cd07...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La folk bruke hva de vil til hva de vil også kan du ta med kaffe hjemmefra. SI at du får allergiske reaksjoner i nesen av eddik hvis de lurer på hvorfor du har med egen kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Nerine_ skrev:

Eddiklukt forsvinner jo når det tørker. Legger alltid tøy i eddikvann om det har satt seg dårlig lukt i det. 

Eddiklukt foravinner aldri. Du har blitt imun etter å ha levd i stanken. Selv på fly, restrant eller folk i kø så kjenner jeg eddikstanken lang vei, særlig når folk svetter. Blanding av svette og eddik er bare til å krepere av, men du kjenner vel heller ikke det selv?

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men da vasker man det bare uten skyllemiddel. Så går lukta bort? 

Anonymkode: 7fd83...3a9

Eddikstanken går aldri bort fra tekstiler, gulv og andre flater der folk har boltret seg med eddik i den tro at de gjør noe ekstremt smart. Du kan male og gjøre hva det skulle være, eddikstanken kommer tilbake. 

Når folk driver og gir eddik gratis reklame på denne måten, så må en nesten lure på om de tjener penger på å drive så god reklame? 

Anonymkode: a291a...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eddiklukt foravinner aldri. Du har blitt imun etter å ha levd i stanken. Selv på fly, restrant eller folk i kø så kjenner jeg eddikstanken lang vei, særlig når folk svetter. Blanding av svette og eddik er bare til å krepere av, men du kjenner vel heller ikke det selv?

 

Eddikstanken går aldri bort fra tekstiler, gulv og andre flater der folk har boltret seg med eddik i den tro at de gjør noe ekstremt smart. Du kan male og gjøre hva det skulle være, eddikstanken kommer tilbake. 

Når folk driver og gir eddik gratis reklame på denne måten, så må en nesten lure på om de tjener penger på å drive så god reklame? 

Anonymkode: a291a...e4f

Ja, jeg bruker det jo kanskje fire ganger i året, så sikkert blitt immun... 🙄 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eddiklukt foravinner aldri. Du har blitt imun etter å ha levd i stanken. Selv på fly, restrant eller folk i kø så kjenner jeg eddikstanken lang vei, særlig når folk svetter. Blanding av svette og eddik er bare til å krepere av, men du kjenner vel heller ikke det selv?

 

Eddikstanken går aldri bort fra tekstiler, gulv og andre flater der folk har boltret seg med eddik i den tro at de gjør noe ekstremt smart. Du kan male og gjøre hva det skulle være, eddikstanken kommer tilbake. 

Når folk driver og gir eddik gratis reklame på denne måten, så må en nesten lure på om de tjener penger på å drive så god reklame? 

Anonymkode: a291a...e4f

Jeg som skrev om å vaske lukta bort, jeg mente vaske den vonde lukta bort istedet for å bruke eddik. 

Anonymkode: 7fd83...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, snoren skrev:

La folk bruke hva de vil til hva de vil også kan du ta med kaffe hjemmefra. SI at du får allergiske reaksjoner i nesen av eddik hvis de lurer på hvorfor du har med egen kaffe.

Jeg lar folk gjøre hva de til hva de vil jeg. 

Anonymkode: 7fd83...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...