Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid for første gang og er 8+3 i dag. Jeg skal på TUL neste torsdag og jeg er så redd for at det ikke skal være noe der. 

Jeg har ikke hatt noen blødninger, men føler noen dager at symptomene på graviditeten er mye mildere enn andre dager. 

Jeg lurer på om det er sånn at man alltid merker om man har en spontanabort? 

Anonymkode: d6f74...5f5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det kan gå noen uker fra embryoet dør til nsn begynner å blø 😐 men det er helt normalt at det går litt opp og ned med symptomene. 

Anonymkode: 8af3e...6dd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kom på TU da jeg var 7+3 og det var helt tomt oppi der. 

Anonymkode: df231...33e

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke alltid man merker det, nei. Det kalles da missed abortion (MA). Jeg har opplevd det to ganger, ikke noe liv i uke 9-10. Hadde sannsynligvis aldri vært liv der i det hele tatt, noe som kalles anembryotisk (uten embryo) svangerskap. Har også hatt to normale svangerskap. Sannsynligheten for å oppleve MA er liten. Med de to svangerskapene som har gått bra har jeg gått til ultralyd i uke 6, 8, 10 osv annenhver uke for å vite at alt utvikler seg fint. Det er normalt at symptomene kommer og går. Når du spør på et slikt forum vil du omtrent kun få svar fra de som faktisk har opplevd MA, ikke fra de som bare har hatt gode opplevelser, så det er ikke så lurt å lese her dersom du blir stresset av historiene. Lykke til, dette går nok veldig fint.

Anonymkode: 96862...bd4

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke alltid man merker det, nei. Det kalles da missed abortion (MA). Jeg har opplevd det to ganger, ikke noe liv i uke 9-10. Hadde sannsynligvis aldri vært liv der i det hele tatt, noe som kalles anembryotisk (uten embryo) svangerskap. Har også hatt to normale svangerskap. Sannsynligheten for å oppleve MA er liten. Med de to svangerskapene som har gått bra har jeg gått til ultralyd i uke 6, 8, 10 osv annenhver uke for å vite at alt utvikler seg fint. Det er normalt at symptomene kommer og går. Når du spør på et slikt forum vil du omtrent kun få svar fra de som faktisk har opplevd MA, ikke fra de som bare har hatt gode opplevelser, så det er ikke så lurt å lese her dersom du blir stresset av historiene. Lykke til, dette går nok veldig fint.

Takk for svar. Ja, blir nok mest av de som har opplevd en MA her. Jeg var på TUL da jeg var 6+0 og, da så alt greit ut. Det var ikke så lett for meg å se noe som helst da, så derfor skulle jeg få komme tilbake senere. 

AnonymBruker
Skrevet

Mitt første svangerskap endte i MA. Da forsvant symptomene helt. Jeg visste ikke at det var et dårlig tegn. Symptomer som kommer og går er mer normalt. I andre svangerskap var det slik, at jeg noen dager ikke var så dårlig. Ble veldig stresset av det, men det gikk bra og det ble en ny verdensborger. Prøv å ta det med ro, du får uansett ikke gjort noe fra eller til, og hvis alt ser bra ut neste torsdag, må du begynner å tenke at dette går bra. Ikke greit å gå et helt svangerskap med høye skuldre. Lykke til 😊

Anonymkode: b9a94...614

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg vært på TUL i uke 9 og så et bankende hjerte, er det litt mer sannsynlig at dette kommer til å gå bra da? 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg vært på TUL i uke 9 og så et bankende hjerte, er det litt mer sannsynlig at dette kommer til å gå bra da? 

Det er veldig mye mer sannsynlig at det går bra da 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...