Gå til innhold

Er jeg for tjukk for dating?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser av og til tråder her inne hvor mange menn svarer at de liker jenter med former, men jeg lurer på hvor disse mennene er irl. Er ikke på Tinder. Foretrekker å møte folk i 3D.

Jeg er en sosial jente på 26 år som liker å finne på mye kjekt med venninnene mine. Vi går på festival og konserter, har en stor utvidet vennegjeng, og drar på byen i ny og ne. Jeg er den største i gjengen, ca BMI ca 30, prøver å gjøre noe med det, men det er vanskelig, og jeg er genetisk en stor jente. Pynter meg, og får høre at jeg har et fint ansikt. Er vennlig og snill. Likevel blir jeg nesten aldri sjekket opp. Bare typ kl. 3 når mennene rundt er drita og despo. Så jeg har jo "draget" sånn sett. At jeg kan få sex når jeg vil. Leder aldri til noe mer.

Men jeg ser at venninnene mine, spesielt de små venninnene får en annen type oppmerksomhet, menn står rundt dem og vil løfte dem og holde rundt dem. Og initierer til møter med dem. Med meg er det som sagt mer når det er mørkt og promillen er høy.

Helt ærlig - er jeg bare for spesielt interesserte? Dere menn, er det litt scary med en stor dame, jeg er også ganske høy (176).

Ser at mange damer her også claimer at de er overvektige og har sykt draget. Hva gjør dere? Eller hva gjør jeg feil? 

Anonymkode: 784ba...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvtillit er sexy 😉

Anonymkode: 278bf...fdd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den feiteste dama jeg kjenner er gift, hennes slanke mann er dritforelska i henne og ser så sykt glad ut på bryllupsbilde der han holder rundt halve henne. Så nei, du er ikke for tjukk. Du vil bli holdt rundt når du lar deg bli holdt rundt; ved å flørte, køddesyte "jeg er kaaaald" sånn at de må bre armene rundt. 

Anonymkode: 569e9...75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare snakke for meg selv egentlig.

Jeg har hypotyreose, og har grunnet ulik medisinering variert med 20 kg i vekt fra ytterpunktene. Jeg hadde samme kjæreste hele veien, så var forsåvidt ikke på «markedet».

Men; jeg gikk i 20årene fra BBMI på 19 til 26, og ned igjen til 19 - og så opptil 22. Nå har jeg BMI på ca 23,5.

Jeg merket veldig stor forskjell på interesse hos menn, og det var aller mest når jeg var slank til normalvektig. Tynn gav ikke nødvendigvis mer oppmerksomhet slik sett, men det å være slank var utrolig stor forskjell fra å være «lubben». 

Det synes jeg selvsagt var kjipt å oppleve, at vekt skal ha så enormt mye å si - men det hadde det. Ikke for kjæresten, da - men da var vi jo langt forbi datingfasen.

Jeg opplevde derimot ikke at mange flere virket å bli forelsket eller noe slikt, men det gikk mest på den umiddelbare sjekkingen på byen. Sånn generelt så var det ikke mer menn som viste dypere interesse - det synes jeg det kunne være like «mye» av (ikke at det var mye, men altså) uansett vekt. 

Men for dating og sjekking så hadde vekt veldig mye å si. Jeg hadde dog ikke noen interesse av menn som virket å vise interesse kun når man var slank, så det hadde uansett ikke endt med noe for min del om jeg var singel. 

Det er helt greit å reagere om man øker masse i vekt, men 10 kilo betyr ikke noe for min del hos menn - og jeg ønsker samme fleksibilitet. 

Anonymkode: bffe2...28e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Ser av og til tråder her inne hvor mange menn svarer at de liker jenter med former, men jeg lurer på hvor disse mennene er irl. Er ikke på Tinder. Foretrekker å møte folk i 3D.

Jeg er en sosial jente på 26 år som liker å finne på mye kjekt med venninnene mine. Vi går på festival og konserter, har en stor utvidet vennegjeng, og drar på byen i ny og ne. Jeg er den største i gjengen, ca BMI ca 30, prøver å gjøre noe med det, men det er vanskelig, og jeg er genetisk en stor jente. Pynter meg, og får høre at jeg har et fint ansikt. Er vennlig og snill. Likevel blir jeg nesten aldri sjekket opp. Bare typ kl. 3 når mennene rundt er drita og despo. Så jeg har jo "draget" sånn sett. At jeg kan få sex når jeg vil. Leder aldri til noe mer.

Men jeg ser at venninnene mine, spesielt de små venninnene får en annen type oppmerksomhet, menn står rundt dem og vil løfte dem og holde rundt dem. Og initierer til møter med dem. Med meg er det som sagt mer når det er mørkt og promillen er høy.

Helt ærlig - er jeg bare for spesielt interesserte? Dere menn, er det litt scary med en stor dame, jeg er også ganske høy (176).

Ser at mange damer her også claimer at de er overvektige og har sykt draget. Hva gjør dere? Eller hva gjør jeg feil? 

Anonymkode: 784ba...046

Er 180 cm og 65 kg full av selvtillit, menn står i kø!

Du får den du virkelig fortjener du også, vent å se bare!!👍🤗

Anonymkode: d12a8...aad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er 180 cm og 65 kg full av selvtillit, menn står i kø!

Du får den du virkelig fortjener du også, vent å se bare!!👍🤗

Anonymkode: d12a8...aad

Eh, men du er jo veldig slank. Så ikke helt det samme da, men...

Anonymkode: 784ba...046

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke alle disse ankedotene du hører her på KG stemmer. Noen er nok falske, andre er nok typiske positive "vandrehistorier". Litt som at kvinner alltid deler historier om hun på 40 som ble gravid så lett, og dermed lar andre gå rundt i troen om at fertiliteten ikke er synkende. Personlige anekdoter kan være oppløftende når man trenger det, men statistikken er jo seig.

De fleste menn vil nok svare at de liker slanke jenter, eller i hvert fall normalvektige. De som sier de liker former ser ofte for seg kvinner der fettet er ganske heldig fordelt mellom pupper og rumpe, og ikke på hake, armer eller mage. 

Det finnes selvsagt menn som liker det og, men de er i mindretall. Og utvalget blir deretter. Ser jeg på mine venninner, så sliter konsekvent de overvektige på datingmarkedet og har erfaringer som dine; de er en valgmulighet kl. 3 men får sjelden ordentlige dates med attraktive menn.

Vektnedgang er og blir noe av det mest effektive overvektige kvinner kan gjøre for å øke sin attraktivitet. 

Anonymkode: 5170d...704

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også overvektig og høy (175 cm), og har vel egentlig alltid hatt draget, men jeg hadde helt klart mer draget da jeg var tynnere. Da syns jeg det ble for mye rett og slett, men jeg er litt introvert, så det holder med litt oppmerksomhet i lange baner for meg. Nå er jeg nok for tjukk for mange, men er på vei ned i vekt så blir litt spennende å se om det blir noe forskjell når jeg når normalvekt igjen. 

Men jeg ville prøvd ut andre arenaer enn byen hvis du ønsker noe mer seriøst. Det tror jeg gjelder for de fleste, uansett vekt. 

Anonymkode: c290a...65f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er for høy. 

Anonymkode: d0284...b3c

Og samtidig klager menn over at kvinner har høydekrav når dere har det selv...

Anonymkode: 390bc...8e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og samtidig klager menn over at kvinner har høydekrav når dere har det selv...

Anonymkode: 390bc...8e7

Det var åpenbart et sarkastisk svar. 176 er jo ikke engang veldig høyt, og neppe problemet.

Anonymkode: 5170d...704

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var åpenbart et sarkastisk svar. 176 er jo ikke engang veldig høyt, og neppe problemet.

Anonymkode: 5170d...704

Nei det er ikke åpenbart. Er 176 selv og blir valgt bort pga det. Har fått høre det direkte mange ganger at menn foretrekker små jenter fordi de er feminine osv som om alle jenter over 175 ser ut som Brienne of Tarth...

Rart at menn blir så sinte over å få krav mot seg når de er de samme kravene de stiller til oss...

Anonymkode: 390bc...8e7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner flere overvektige kvinner som har utømmelig tilgang på sexpartnere. Det handler om sosial intelligens, selvtillitt, og sjarm.

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 170 og 95 kg, og har høyere BMI enn deg. 

Å finne sexpartnere (som gjerne vil møtes igjen) har ikke vært noe problem.

Sist "datingperiode" holdt jeg kontakten videre en stund med 4 av 5, og avsluttet kontakten av helt andre grunner enn utseende, men pga holdniner eller ulike interesser. Etter det møtte jeg kjæresten min.

Så nei, du er nok ikke for stor for å få kjæreste. 

Endret av Anim92
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I mine øyne er ingen for tjukk, stygg, dum, osv. for dating. Så lenge du har en ok personlighet kommer du til å finne noen 😁

Anonymkode: f257e...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er for høy. 

Anonymkode: d0284...b3c

Haha, nei

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overvekt gjør en kvinne mindre attraktiv, det er det vel liten tvil om. 176 høy gjør det nok og litt vanskeligere, men er nok av mindre betydning enn overvekt. Men du kan jo få deg en kjæreste, hvorfor ikke prøve en datingside?

Så er det jo slik at det er usannsynlig å bli sammen med en mann som er kjekk uten å være tilsvarende pen selv. Hvis utseendet på menn er viktig for deg må du ta grep om vekta. Er ikke det tilfellet så lager du bare en profil på sukker eller noe med en gang 🙂

Anonymkode: ca821...23d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er ikke åpenbart. Er 176 selv og blir valgt bort pga det. Har fått høre det direkte mange ganger at menn foretrekker små jenter fordi de er feminine osv som om alle jenter over 175 ser ut som Brienne of Tarth...

Rart at menn blir så sinte over å få krav mot seg når de er de samme kravene de stiller til oss...

Anonymkode: 390bc...8e7

De stiller ikke de samme høydekravene til damer. Jeg er 175 selv og for attraktive kvinner er det nesten aldri et problemer. Hvorfor er så mange modeller populære når de er høye?

Det er nok en unnskyldning, sannsynligvis handler det om noe annet.

Jeg skjønner det for jenter som er 180+ men 176 er bare litt over snitthøyden.

Anonymkode: 5170d...704

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...