Yrsa Skrevet 19. juli 2019 #2 Skrevet 19. juli 2019 Jeg tror du har skrevet feil i overskriften: "Hvorfor skjønner ikke enkelte forskjellen på kritikk og hat?" ville vært et mer fornuftig spørsmål. Mitt svar til den korrekte overskriften: Mange ganger tror jeg det er måten ting blir sagt på. Usikre mennesker tolker ofte ting i verste mening, og evner ikke å ta til seg kritikk. Kvinner kan muligens være mer følelsesstyrt, på en annen side er menn gjerne mer farget av stolthet. Det hele kommer dermed an på evnen til selvinnsikt, intensjonene til den som gir "kritikk" (for det finnes mange som gir hat, under dekke av "konstruktiv kritikk"), samt mediumet kritikken blir gitt via og dermed potensialet for individuell tolkning av det som blir sagt. God sommer! 5
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #3 Skrevet 19. juli 2019 Bare å lese kommentarfeltet til Sylvi, så ser man at dette gjelder begge kjønn. Anonymkode: 74d1b...875 4
Aragorn ll Elessar Skrevet 19. juli 2019 #4 Skrevet 19. juli 2019 De fleste kvinner vet forskjellen, men det er selvsagt noen som ikke gjør det akkurat som det er noen menn som ikke vet forskjellen. 4
Husholdning1 Skrevet 19. juli 2019 Forfatter #5 Skrevet 19. juli 2019 4 minutter siden, Yrsa skrev: Jeg tror du har skrevet feil i overskriften: "Hvorfor skjønner ikke enkelte forskjellen på kritikk og hat?" ville vært et mer fornuftig spørsmål. Mitt svar til den korrekte overskriften: Mange ganger tror jeg det er måten ting blir sagt på. Usikre mennesker tolker ofte ting i verste mening, og evner ikke å ta til seg kritikk. Kvinner kan muligens være mer følelsesstyrt, på en annen side er menn gjerne mer farget av stolthet. Det hele kommer dermed an på evnen til selvinnsikt, intensjonene til den som gir "kritikk" (for det finnes mange som gir hat, under dekke av "konstruktiv kritikk"), samt mediumet kritikken blir gitt via og dermed potensialet for individuell tolkning av det som blir sagt. God sommer! Overskriften er skrevet akkurat som den skulle
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #6 Skrevet 19. juli 2019 2 minutter siden, Husholdning1 said: Overskriften er skrevet akkurat som den skulle Men da er jo ikke dette noe å diskutere engang, siden det ikke er et reellt spørsmål. Anonymkode: 50930...c36 13
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #7 Skrevet 19. juli 2019 Dropp kritikk... Kritikk ER hat. Anonymkode: 818db...29c
Husholdning1 Skrevet 19. juli 2019 Forfatter #8 Skrevet 19. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men da er jo ikke dette noe å diskutere engang, siden det ikke er et reellt spørsmål. Anonymkode: 50930...c36 Hva er ikke reelt med spørsmålet?
Yrsa Skrevet 19. juli 2019 #9 Skrevet 19. juli 2019 1 minutt siden, Husholdning1 skrev: Overskriften er skrevet akkurat som den skulle Tenkte meg det. Å generalisere kvinner på et forum som dette er den sikreste veien til full fart i kommentarfeltet på innlegget ditt. Good job. Jeg er forøvrig kvinne og kan ikke huske å ha fått "hat" siden ungdomsskolen. Stort sett vil enhver kommentar man får inneholde et snev av sannhet, og om man makter å ekstrahere den vil man vokse som menneske. Å tolke det som "hat" har forøvrig motsatt effekt. Vet ikke om et slikt syn er rasjonelt nok for deg? 5
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #10 Skrevet 19. juli 2019 12 minutter siden, Yrsa skrev: Kvinner kan muligens være mer følelsesstyrt, på en annen side er menn gjerne mer farget av stolthet. Stolthet er også en følelse. Menn er også følelsestyrt, det er ikke fornuftstenkning som gjør at det er langt flere menn i fengsel enn det er kvinner. Patriarkalske samfunn er gjerne diktaturer med mye analfabetisme og korrupsjon, altså er heller ikke disse logikkbaserte, det dreier seg om følelser som beruselse av makt. Anonymkode: a74ca...00a 10
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #11 Skrevet 19. juli 2019 12 minutter siden, Husholdning1 skrev: Overskriften er skrevet akkurat som den skulle Ok, men da må du bli mer logisk tenkende og slutte å " tenke" med følelsene dine. For det du spør om er hvorfor 4 milliarder mennesker ikke klarer å se forskjellen på kritikk og hat. Merkelige greier, jeg har blir kritisert for mine handlinger flere ganger i mitt liv, men ikke en gang har jeg blandet kritikken med hat. Anonymkode: a74ca...00a 4
Husholdning1 Skrevet 19. juli 2019 Forfatter #12 Skrevet 19. juli 2019 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ok, men da må du bli mer logisk tenkende og slutte å " tenke" med følelsene dine. For det du spør om er hvorfor 4 milliarder mennesker ikke klarer å se forskjellen på kritikk og hat. Merkelige greier, jeg har blir kritisert for mine handlinger flere ganger i mitt liv, men ikke en gang har jeg blandet kritikken med hat. Anonymkode: a74ca...00a Jeg har ikke nevnt tallet 4 mrd ... Og ikke har jeg nevnt deg heller. Endret 19. juli 2019 av Husholdning1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #13 Skrevet 19. juli 2019 2 minutter siden, Husholdning1 said: Jeg har ikke nevnt tallet 4 mrd ... Og ikke har jeg nevnt deg heller. Jeg går ut ifra at personen du siterer er en kvinne, da har du altså nevnt henne. Og meg. Og de andre fire milliardene. Anonymkode: 50930...c36 7
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #14 Skrevet 19. juli 2019 1 minutt siden, Husholdning1 skrev: Jeg har ikke nevnt tallet 4 mrd ... Det har du når du generaliserer halve jordens befolkning. Det blir like untelligent som om jeg skal spørre hvorfor alle menn er idioter basert på en rekke menn på KG. Anonymkode: d8fb5...d1a 6
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #15 Skrevet 19. juli 2019 14 minutter siden, Yrsa skrev: Vet ikke om et slikt syn er rasjonelt nok for deg Rasjonelt nok for TS? Det er vel ikke akkurat rasjonalitet som preger hovedinnlegget , Anonymkode: a74ca...00a 5
Husholdning1 Skrevet 19. juli 2019 Forfatter #16 Skrevet 19. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg går ut ifra at personen du siterer er en kvinne, da har du altså nevnt henne. Og meg. Og de andre fire milliardene. Anonymkode: 50930...c36 Nei, det har jeg ikke gjort.
Deerinspotlight Skrevet 19. juli 2019 #17 Skrevet 19. juli 2019 Tror det er du selv som ikke forstår hva hat er siden det er tydelig at du tror alle kvinner er like og at du ser ned på dem. Det er hat, 3
Husholdning1 Skrevet 19. juli 2019 Forfatter #18 Skrevet 19. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det har du når du generaliserer halve jordens befolkning. Det blir like untelligent som om jeg skal spørre hvorfor alle menn er idioter basert på en rekke menn på KG. Anonymkode: d8fb5...d1a Jeg har ikke generalisert halve jordens befolkning. Jeg har kun spurt etter hvorfor kvinner i flertall (altså flere enn 2) ikke skjønner forskjellen mellom kritikk og hat.
Husholdning1 Skrevet 19. juli 2019 Forfatter #19 Skrevet 19. juli 2019 Akkurat nå, Deerinspotlight skrev: Tror det er du selv som ikke forstår hva hat er siden det er tydelig at du tror alle kvinner er like og at du ser ned på dem. Det er hat, I all verden. Det å tro alle kvinner er like er da ikke hat. Selv om jeg ikke har nevnt noen verdens ting om at alle kvinner er like eller at jeg ser ned på dem ...
Husholdning1 Skrevet 19. juli 2019 Forfatter #20 Skrevet 19. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rasjonelt nok for TS? Det er vel ikke akkurat rasjonalitet som preger hovedinnlegget , Anonymkode: a74ca...00a Yrsas innlegg nr 2 i tråden var meget rasjonelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå