AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #21 Skrevet 19. juli 2019 27 minutter siden, #frøken skrev: Kjøp egen menskopp-kjele. Det har jeg gjort. Kok den når de andre i kollektivet liker er til stede. Som sagt er dette overhodet ikke noe alternativ... Anonymkode: 3bfe0...03e 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #22 Skrevet 19. juli 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vasker termoser og annet hvor ting har satt seg, med eddik. Det holder faktisk. Mon tro om det går like bra her? Anonymkode: 87f0a...c61 Eddik er et konserveringsmiddel. Ikke et rengjøringsmiddel, selv om enkelte hevder det. Man blir tilvendt sine egne bakterier, men straks noen andre drikke rav termosen din er magesjau resultatet. Derfor overlever folk som for eksempel personer i tv seiren ekstreme samlere å bo i egne ekskrementer samt ekstreme mengder søppel. Dog er en menskopp, som over nevnt, i dirkete kontakt med åpen blodbane i lukket systemt over flere timer. Dette blir som å sette ett plaster på et stort sår, der plasteret har lagt i gammelt matavfall eller man tar plaster av et dødt menneske for å gjenbruke det på et nytt menneske med åpent sår. Selv ikke i uland og krig gjør man slikt om man har litt i toppetasjen. For å sette ting på spissen. Anonymkode: 6e873...ff6
#frøken Skrevet 19. juli 2019 #23 Skrevet 19. juli 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som sagt er dette overhodet ikke noe alternativ... Anonymkode: 3bfe0...03e Da begynner du ikke med menskopp. 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #24 Skrevet 19. juli 2019 Har du micro? Det går an å kjøpe sånne rengjøringsposer til menskoppen som brukes i microen! Anonymkode: c61c7...a24 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #25 Skrevet 19. juli 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du micro? Det går an å kjøpe sånne rengjøringsposer til menskoppen som brukes i microen! Anonymkode: c61c7...a24 Hvor får man kjøpt dette? Anonymkode: 3bfe0...03e
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #26 Skrevet 19. juli 2019 1 time siden, #frøken skrev: Da begynner du ikke med menskopp. Nei, det er det jeg tenkte først selv også. Men så fikk jeg høre om at man kan legge det i steriliserende oppløsning, som også ble linket til over her, https://www.mooncup.co.uk/no/slik-bruker-du-mooncup-punkt/hvordan-rengjoer-jeg-mooncup/ Men jeg har ikke funnet ut hvor man får kjøpt det ... Anonymkode: 3bfe0...03e
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #27 Skrevet 19. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor får man kjøpt dette? Anonymkode: 3bfe0...03e https://www.menskopp.no/product/microwavebag https://www.menskopp.no/product/cleaningpackage Men om disse kan brukes/passer til andre menskopper vet jeg ikke! Anonymkode: c61c7...a24
#frøken Skrevet 19. juli 2019 #28 Skrevet 19. juli 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er det jeg tenkte først selv også. Men så fikk jeg høre om at man kan legge det i steriliserende oppløsning, som også ble linket til over her, https://www.mooncup.co.uk/no/slik-bruker-du-mooncup-punkt/hvordan-rengjoer-jeg-mooncup/ Men jeg har ikke funnet ut hvor man får kjøpt det ... Anonymkode: 3bfe0...03e Men hvorfor er koking uaktuelt? 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #29 Skrevet 19. juli 2019 Ville ikke prøvd eddik, det er en etsende syre tross alt. Ikke noe særlig å marinere silikonkoppen med og så stappe oppi vagina i timer og dager. Anonymkode: e47a0...dad 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #30 Skrevet 19. juli 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Det er langt mer fy, med klor i silikon enn klor i vasken. I tillegg, klorsalter setter seg i silikonet uansett hvor mye man skyller. Dernest overføres klorsaltene og evemtuelle rester av bakterier, virus og sopper direkte på livmorhalsen der menskoppen festes i timevis og er i kontakt med blod, slimhinner m.m. og er åpent til blodbanen i livmorslimhinnen. Hva du gjør med din egen kropp er din sak. Hva du anbefaler til andre er ikke bare din sak særlig ikke når rådet er direkte helsefarlig. Anonymkode: 6e873...ff6 Du er fullstendig på bærtur. Anonymkode: e5224...50a 1
VKM Skrevet 19. juli 2019 #31 Skrevet 19. juli 2019 Jeg tenker at det kan fungere å ha en egen vannkoker på rommet og helle kokende vann over den? eller så kan du evt ha en liten kokeplate og koke den på rommet? Men vet ikke hvor praktisk det er mtp rommet ditt osv. Men tenker du at du ikke vil koke fordi du er redd andre skal se den? Bare lurer
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #32 Skrevet 19. juli 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg vasker termoser og annet hvor ting har satt seg, med eddik. Det holder faktisk. Mon tro om det går like bra her? Anonymkode: 87f0a...c61 Eddikvask kan sikkert være gunstig, forutsatt at materialet tåler det (og det gjør det vel, om disse menskoppene er laget av silikon). Anonymkode: e5224...50a
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #33 Skrevet 19. juli 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Eddik er et konserveringsmiddel. Ikke et rengjøringsmiddel, selv om enkelte hevder det. Man blir tilvendt sine egne bakterier, men straks noen andre drikke rav termosen din er magesjau resultatet. Derfor overlever folk som for eksempel personer i tv seiren ekstreme samlere å bo i egne ekskrementer samt ekstreme mengder søppel. Dog er en menskopp, som over nevnt, i dirkete kontakt med åpen blodbane i lukket systemt over flere timer. Dette blir som å sette ett plaster på et stort sår, der plasteret har lagt i gammelt matavfall eller man tar plaster av et dødt menneske for å gjenbruke det på et nytt menneske med åpent sår. Selv ikke i uland og krig gjør man slikt om man har litt i toppetasjen. For å sette ting på spissen. Anonymkode: 6e873...ff6 Koking er ikke et rengjøringsmiddel, men en metode for desinfeksjon. Dette til orientering. Anonymkode: e5224...50a 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #34 Skrevet 19. juli 2019 6 minutter siden, AnonymBruker said: Ville ikke prøvd eddik, det er en etsende syre tross alt. Ikke noe særlig å marinere silikonkoppen med og så stappe oppi vagina i timer og dager. Anonymkode: e47a0...dad Man skyller naturligvis menskoppen etter å ha vasket den i eddikvann. Det lureste er sikkert å vaske med eddikvann etter en mensperiode, for å skylle menskoppen før den brukes igjen. Da vil syrerestene gjøre at bakterier ikke kan gro i mellomtiden. Anonymkode: e5224...50a 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #35 Skrevet 19. juli 2019 Du kan bruke dildorens beregnet på silikon. Men ser ikke helt at det skal være så umulig å få kokt den en gang i måneden, jeg da... er du virkelig aldri alene i fem minutter der? Anonymkode: abad7...ad3 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #36 Skrevet 19. juli 2019 Denne kan brukes på silikon, står det. https://antibac.no/wp-content/uploads/2018/01/Produktark_Antibac-Alkoholfri-Overflatedesinfeksjon.pdf Anonymkode: bd93d...58a
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #37 Skrevet 19. juli 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Eddik er et konserveringsmiddel. Ikke et rengjøringsmiddel, selv om enkelte hevder det. Anonymkode: 6e873...ff6 Hvis det ikke dreper bakterier så er det jo et dårlig konserveringsmiddel. Det blir som å konservere noe i vann. Det fungerer dårlig, for bakterier kan fortsatt ta seg ned i vannet og inn i det som konserveres der. Eddik, derimot, på grunn av sin høye pH-verdi, er bakteriedrepende. Faktisk ble det brukt til å vaske sår med når jeg var barn. Så det fungerer. Etterpå skyller en selvfølgelig av menskoppen med vann. Anonymkode: 87f0a...c61
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #38 Skrevet 19. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Denne kan brukes på silikon, står det. https://antibac.no/wp-content/uploads/2018/01/Produktark_Antibac-Alkoholfri-Overflatedesinfeksjon.pdf Anonymkode: bd93d...58a Men vil man ha dette oppi skjeden? Ikke jeg. Da ville jeg heller gått for vibratorrens fra kondomeriet. Med det sagt kan jeg ikke begripe at koking skal være et så enormt problem. Tar max 3 min. Jeg har den i et syltetøyglass med lokk oppi kjelen under koking, fordi jeg syns det er litt småekkelt å ha den direkte oppi. Anonymkode: 17309...b77 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #39 Skrevet 19. juli 2019 Voldsomt til krisemaksimering her (som vanlig..). Jeg har har hatt menskopp i 13 år, og ALDRI kokt den. Jeg skyller med vann når jeg tømmer den (rengjør med fingrene, uten såpe), og vasker grundig med såpe når jeg er ferdig med mensen. Da skrubber jeg den med en gammel tannbørste for å få vekk misfarging. Så tørker jeg den med en klut, og har den i skittentøyet (har egen pose til undertøy, sokker og kluter). Vasker i maskin sammen med nevnte skittentøy på 60 grader, lar den tørke godt, og putter den tilbake i posen. Har aldri hatt hverken sopp eller ubalanse i flora etter at jeg begynte med kopp. Ingen andre skal bruke den, så eksempelet om termos gir ingen mening. Bakterier er ikke fienden, jeg ville vært mye mer bekymret for å putte én tampong full av blekemiddel, parfyme og annen drit oppi meg, og det gjør jo folk hele tida.. Anonymkode: 31563...869 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #40 Skrevet 19. juli 2019 Eh.. ikke lest alle innlegg men ville slenge inn en ide... eh.. om de der er av silikon hva med dildo-rens ? Har selv. Kondomeriet har rens for leketøy av silikon. Tror det er mest sprit så mulig håndsprit gjør susen, men antar det kanskje er noe i som bevarer silikonen.. Anonymkode: 37d43...121 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå