Gå til innhold

Bli gravid med annen enn mannen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis man har tilfeldig sex og blir gravid med en annen person som man egentlig ikke har noe forhold/kjennskap til bortsett fra ons på byen, har denne personen rett til å vite om det hvis jeg blir gravid med han? Jeg og mannen har prøvd å bli gravid uten å lykkes. Tenkte å prøve sex med en tilfeldig person eller finne en som har lyst å gjøre meg gravid. Hvis man blir enig om at de kun skal gjøre meg gravid har de noen forpliktelser da eller rettigheter i forhold til barnet?

Anonymkode: 849a1...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenkte å finne en som ligner på mannen min, gjerne en yngre mann som kanskje tenner på tanken å gjøre ei dame gravid.

Anonymkode: 849a1...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tilfeldige mannen blir forplikta til barnebidrag i 18 år.. 

Hvis du derimot ikke vet nok om han til å identifisere han i etterkant så slipper han unna. Hvis han vet hvem du er og han vet at du er gravid med hans barn så har han rett til kontakt med barnet. 

Er dere sikre på at det er mannen som er "problemet"? Hvor lenge har dere prøvd? Har dere funnet ut om det er mulig å få hjelp til å bli gravid? Hvis det er levende sæd så er det vel mulig å få hjelp? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte å finne en som ligner på mannen min, gjerne en yngre mann som kanskje tenner på tanken å gjøre ei dame gravid.

Anonymkode: 849a1...c6d

Hørt for mye 80-talls pop?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er mannen som er "problemet", er det ikke bedre at dere benytter donor? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, nordlending skrev:

Hvis det er mannen som er "problemet", er det ikke bedre at dere benytter donor? 

Vi har vudert det, men er vel fort litt dyrt, og man må gjennom behandlinger som tar på kroppen osv. 

Anonymkode: 849a1...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har vudert det, men er vel fort litt dyrt, og man må gjennom behandlinger som tar på kroppen osv. 

Anonymkode: 849a1...c6d

Dersom dere ikke har råd til donor, har dere ikke råd til barn. Skjerpings!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Alterego666 skrev:

Dersom dere ikke har råd til donor, har dere ikke råd til barn. Skjerpings!

Jo har råd til barn, men vil heller bruke det til å reise utenlands å finne en mann som kan gjøre meg gravid. Sæd er jo gratis heldigvis.

Anonymkode: 849a1...c6d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jo har råd til barn, men vil heller bruke det til å reise utenlands å finne en mann som kan gjøre meg gravid. Sæd er jo gratis heldigvis.

Anonymkode: 849a1...c6d

Det var det denne kvinnen gjorde. Hun angrer dypt idag.

https://www.bt.dk/samfund/alenemor-fortaeller-havde-jeg-vidst-det-var-jeg-blevet-steriliseret

Anonymkode: 1a8d2...533

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tilfeldige personen må jo ha rett til barnet 50% av tiden om han ønsker.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! For en problemstilling! Jeg synes dette forumet er fantastisk, for det rommer mennesket i alle sine fasonger.

Men, til saken. Vel, hvis jeg ble far uforvarende tenker jeg det hadde vært en menneskerett få å vite det!

Det er faktisk etisk ikke forsvarlig det du lurer på der.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du inn på en bar og spør så er det sikkert noen som vil. 

Men gjør du det uten at vedkommende vet det så slipper du tanken på at han kan lage trøbbel for deg senere. Selv vil han være lykkelig uvitende. Og uvitende lider ikke. 

Anonymkode: eabf8...78e

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror egentlig du tuller, for du virker så veldig uopplyst. Noe troll er flinke til å late som om de er.

Hva viste utredningen av dere?

Anonymkode: d4a51...ae1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Neonlights skrev:

Haha! For en problemstilling! Jeg synes dette forumet er fantastisk, for det rommer mennesket i alle sine fasonger.

Men, til saken. Vel, hvis jeg ble far uforvarende tenker jeg det hadde vært en menneskerett få å vite det!

Det er faktisk etisk ikke forsvarlig det du lurer på der.

Da er du sikkert en ansvarlig person og bruker kondom. De som ikke gjør det når de har ons med en de plukker opp på bar er fjols som kan takke seg selv. 

Anonymkode: eabf8...78e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du er gift med mannen din,  vil han etter norsk lov bli regnet som far til barnet som da er født i ekteskapet.  

Pater est-regelen (fra latin «far er», egentlig kort for pater est quem nuptiae demonstrant, «den er far som ekteskapet viser») er regelen om at en fødende kvinnes ektemann antas å være far til barn født i ekteskap, med mindre han selv, moren, barnet eller tredjemann får fastslått ved dom eller troverdig erklæring at en annen er far.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, juliet capulet skrev:

Denne tilfeldige personen må jo ha rett til barnet 50% av tiden om han ønsker.

Eller 100% For mora er åpenbart ikke egnet til å ha barn...

Anonymkode: 668c7...ee2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mannen din vil heller at du er utro enn å betale for sæddonor? Donorsæd er jo testet for sykdommer osv. Det skal jo også mye til å faktisk bli gravid på bare ett tilfeldig ligg.

Anonymkode: d6ca6...997

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er du sikkert en ansvarlig person og bruker kondom. De som ikke gjør det når de har ons med en de plukker opp på bar er fjols som kan takke seg selv. 

Anonymkode: eabf8...78e

Jeg har ikke ONS. Simpelthen.

nå vet jeg hvorfor Hahaha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...