Gå til innhold

Theos lille kladd


Theo

Anbefalte innlegg

Men Mathias' date=' hvordan blir dette i forhold til fettprosent, da?[/quote']

jeg synes man burde hoppe og drite i fettprosenten jeg....

Men kan vise til den ved overvektighet og undervektighet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta
Men Mathias' date=' hvordan blir dette i forhold til fettprosent, da?[/quote']

Fettprosenten er jo et gjennomsnitt, den representerer ikke magefettet ditt.... :wink: (hvis du måler fettprosenten på anklene kontra mage/hofter vil du få ulike resultater). Ved måling vha klype, måles tykkelsen på fettlaget på endel forhåndsdefinerte punkter, for deretter å gi fettprosenten.

Og jeg DRITER i den! (Men du vet jo meg og min kropp)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes man burde hoppe og drite i fettprosenten jeg....

Og jeg DRITER i den! (Men du vet jo meg og min kropp)

Å, er dette litt BMI?

BMI viser jo så og si ingenting (med mindre man er veldig under-/overvektig) - er dette litt av samme prinsipp?

Fettprosenten er jo et gjennomsnitt, den representerer ikke magefettet ditt.... :wink: (hvis du måler fettprosenten på anklene kontra mage/hofter vil du få ulike resultater).

Ja, skjønner det. :wink: Men uansett vil jo fettprosenten da bli høyere enn om jeg hadde hatt "sprekk i ryggen" i stedet for rumpe.

Greit om det hadde vært masse ekstra-fett, men siden det er fasongen min så synes jeg det er kraftig urettferdig! *fnys*

Ja, jeg vet kroppen din - vi er en smule ulikt bygd, vi to. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit, jeg skvatt når jeg så det navnet.

Blir visst paranoid før jeg i det hele tatt rekker å poste åpningsinnlegget i dagboken min, som du for øvrig finner under forbokstaven i nicket mitt.

:sjarmor: Han er vel neppe her!

*tusler på besøk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Nå husker jeg ikke nøyaktig, men jeg mener fettprosenten ble målt på ni (eller flere?) punkter på kroppen, slik at hofter vs. ikke-hofter (meg vs deg :ler: ) nok ikke vil gi det store utslaget hvis vi ellers har like mye muskelmasse.

ALLE normale jenter har litt mer fett lagret på mage/hofter, som en reserve (som Mathias sier), og mister man dette laget, kan man forstyrre hormonbalansen i kroppen (i ytterste instans miste menstruasjonen, beinskjørhet...).

Fettprosent er litt som BMI siden det ikke reflekterer den fysiske formen du er i. Men samtidig er det litt mer pålitelig siden det gir en indikasjon om kroppssammensetningen din i muskler vs. fett.

Allikevel er jeg skeptisk til slike målinger på gud-og hvermann (som du ser resultatet av i K&H-forumet=>hysteri der det egentlig ikke er grunn til det); fettprosent har knapt betydning så lenge man er normalvektig og trener STYRKE!!!

Det er hva JEG tror (og jeg har ikke fått målt fettprosent, nettopp fordi jeg tror jeg kunne blitt fiksert på tallet. Jeg vet jo at det er lavt, men jeg er jo streber av natur...)

Du burde flytte hit opp, så kan vi nerde sammen :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hofter vs. ikke-hofter (meg vs deg :ler: )

:ler:

ALLE normale jenter har litt mer fett lagret på mage/hofter, som en reserve (som Mathias sier), og mister man dette laget, kan man forstyrre hormonbalansen i kroppen (i ytterste instans miste menstruasjonen, beinskjørhet...).

Ja, jeg vet - og "enkelte" har mer enn andre. :sjarmor: Det var dette jeg lurte på - siden jeg jo vet at jeg, for min del, skal ha dette fettlageret, så fikk jeg litt problemer med å se logikken i fettprosent.

Men siden du sier at de måler på veldig mange forskjellige steder, så blir det kanskje ikke så ille resultat uansett.

Tror ikke jeg gidder gjøre det likevel.

Allikevel er jeg skeptisk til slike målinger på gud-og hvermann (som du ser resultatet av i K&H-forumet=>hysteri der det egentlig ikke er grunn til det); fettprosent har knapt betydning så lenge man er normalvektig og trener STYRKE!!!

Ja, ikke sant - jeg vet jo hvor mye og hvordan jeg trener, samt hva jeg putter i munnen, så jeg tror ikke jeg har det helt store behovet for å måle fettprosenten.

Du burde flytte hit opp, så kan vi nerde sammen :sjarmor:

Jeg skal trene meg opp til Lilith-form før jeg i det hele tatt vurderer å nerde med deg i praksis. I teorien, derimot ... :Nikke:

Ble tur på en mil i dag, fornøyd med det. Blanding av rask gange/jogging/løping.

Bikkja ble mer sliten enn meg, så jeg tror jeg må være litt forsiktig med å ta ham med på for lange turer, ble litt redd for beina hans.

Det var asfalt hele veien (han løp i veikanten), så jeg skal la mine egne bein også hvile i morra - så jeg ikke plutselig sitter der med en fin beinhinnebetennelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ooooops - glemte å mate bikkja! Følte jeg fikk noen fornærma og anklagende øyne i nakken her jeg satt. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:roll: Når ble det ikke lov å tulleflørte lenger?

Han tok meg på ordet. :o Ærlig talt. Err'e mulig.

Maaat - finnes ikke sulten om dagen, men skal man bli stor & sterk så må man til pers. Lei det meste.

Kjeder meg litt ... skulle lest, da. Så klart. Men, asså ... Mgggh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ble det ikke lov å tulleflørte lenger?

Han tok meg på ordet. Ærlig talt. Err'e mulig.

På en annen side ... han har basseng i hagen!

:sjarmor:

Altså, nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Hodet tenker ikke klart, så lese kan jeg droppe. Burde lagt meg. Men hva er egentlig mer kjedelig enn dèt, når du er rastløs?

Prøvde å plage en kompis på MSN, men ble elegant oversett. Faen. :Hehe:

Vel vel, har ihvertfall fått vite at jeg bare har 14 dagers oppsigelsestid på jobb = jeg kan jobbe her i sommer! Juhuuu! Håper jeg får dratt inn til byen noen ganger i helgene da, ellers blir det vel litt stille for meg. Men skal jo i bryllup på en annen kant av landet og gå i "fjellheimen" minst en eller to ganger i sommer, så det blir vel nok som skjer.

Mantraet mitt blir "Asia" - det er det som er sparemålet for sommerens jobbing, og da går det nok greit. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte tråder her inne på KG MÅ jeg bare holde meg unna, i forsøk på å hindre hjertestans.

Plastfolie my ass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser om hunder.

Kjempespennende.

Det fine med at jeg er så engasjert nå, er at jeg forhåpentligvis blir lei (pleier å bli det med ting jeg overdriver i starten, som jeg alltid gjør) fort, og at jeg ender opp uten hund.

Redd for at det ikke går helt sånn ...

Hadde vært veldig artig. Men må vurdere mer fordeler/ulemper.

Har heldigvis noen å sette den bort til hvis jeg skal reise bort - foreldrene mine, som har hund selv (den jeg passer nå). Fint om vi kan "byttelåne" hunder når det trengs, så får de også lekekamerater.

Hadde vært gøy å prøve litt klikkertrening på O (hunden), men det er nok ikke så lurt å "kødde med hodet hans" når han ikke trenes slik til vanlig.

Unødvendig.

Men jeg tillater meg likevel å være litt streng med ham på ting jeg synes er viktig. Som å sitte på plass til jeg sier han kan reise seg - og ikke hoppe opp med en gang jeg beveger meg en millimeter mot døra. Han er søt. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den "gamle kjerringa" hilser på, på en heller grå og skyfull onsdag.

Gammel dame er forøvrig intet skjellsord frøken, og i så tilfelle: Bare pass deg :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Leser om hunder.

Kjempespennende.

Det fine med at jeg er så engasjert nå, er at jeg forhåpentligvis blir lei (pleier å bli det med ting jeg overdriver i starten, som jeg alltid gjør) fort, og at jeg ender opp uten hund.

Å nei, da. Her i gården har hundeinteressen vært helt på topp i lang tid (og ganske intens, med låning av bøker osv), men den ser ikke ut til å gi seg, og vi vil vel egentlig kjøpe hund før jul en gang. Hvis vi klarer å få flyttet innen det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare pass deg!

:redd:

Sykkelen funker forresten som bare juling! :klem:

Å nei' date=' da. Her i gården har hundeinteressen vært helt på topp i lang tid (og ganske intens, med låning av bøker osv), men den ser ikke ut til å gi seg, og vi vil vel egentlig kjøpe hund før jul en gang. Hvis vi klarer å få flyttet innen det.[/quote']

Hva har du lyst til å bruke hunden til? Noe spesielt?

Jeg har ikke helt bestemt meg for om jeg har lyst til noe mer enn hobbyhund, men det er jo mye spennende man kan drive med... På en måte like greit å engasjere seg skikkelig i det, siden man uansett må legge opp dagen etter hunden og dens behov. Har jeg tenkt.

Jeg må dessverre vente en god stund til, siden jeg vil ha brukt utenlandsperioden i bachelor'en før jeg skaffer meg hund (med mindre jeg får til en særdeles fordelaktig avtale med mine foreldre, men jeg tviler på om de vil ha en rottweiler å passe på i tillegg til ham de allerede har - spesielt når det gjelder et halvt/helt år).

Vil ha nå ... :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Vi har jo bestemt oss 99% for at vi vil kjøpe gordonsetter, og kjæresten har tenkt å bruke den på rypejakt. For min del skal hunden hjelpe til med å få ut energi, på alle mulige måter. Så det blir en aktiv krabat, i hvertfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo bestemt oss 99% for at vi vil kjøpe gordonsetter' date=' og kjæresten har tenkt å bruke den på rypejakt. For min del skal hunden hjelpe til med å få ut energi, på alle mulige måter. Så det blir en aktiv krabat, i hvertfall. :)[/quote']

Tror jeg på, og det synes jeg er ganske viktig. Ikke for det - det er forskjell på hva man liker, men jeg liker å ha et sprekt dyr. Av en eller annen grunn. Delvis derfor jeg vil ha den type hund jeg vil ha også; det er mye hund.

Men du har litt lyst på Riesenschnauzer?

(skulle egentlig bare sitte på KG til jeg hadde spist frokost; brukte sinnsykt lang tid på det rundstykket, og nå må jeg innse at jeg sitter her fremdeles)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sånn, nå er det fint vær (håper det er varmt også), så jeg skal forflytte meg ut i solveggen.

Med notater, selvfølgelig. Men det er ok. Snart ferdig, snart ferdig.

Vasker klær nå, og må huske (som i ) å støvsuge og rydde huset, før jeg får besøk cirka halv fem. Og å lage middag.

Skulle egentlig ikke trene i dag, pga turen på asfalt i går, men det er innmari fint vær, og sykling tar jo ikke så mye på beina (ikke på samme måte som løping) ...

Men mulig jeg ikke får tid, samme hvor lyst jeg har.

OK - UT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter ute på plenen og soler meg med O, så godt! :D

Han skaper seg hele tiden, ruller rundt og skal leke. Jeg skal lese, men koselig å ha ham der likevel!

Skal laste opp noen bilder av ham i Albumet etterpå.

Har gjort det jeg skulle i dag; ordna og fiksa hus, og satt på mat. Juhu. *flink*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er han.

Jeg synes egentlig ikke rasen er spesielt fin, men har begynt å like den bedre etter at jeg ble kjent med ham. Det blir jo gjerne sånn - nå synes jeg han er fantastisk god.

Blitt tiltaksløs i kveld. Passer dårlig, håper det gir seg - jeg blir av og til litt sånn hvis jeg trenger å jobbe (gjør det best alene), også kommer det folk som jeg vet etterhvert skal gå. Klarer ikke å konse før jeg er helt alene igjen.

Snakket endel med en "gammel kollega" de siste dagene (telefon) - kjempehyggelig, håper vi får holdt kontakten. Jeg er bare så altfor dårlig til å vedlikehold de vennskapene jeg allerede har ... å få tid til å treffe noen på kafè, for eksempel - det skal ikke så mye til, men jeg vil helst ha hele dagen fri hvis jeg skal gjøre det. Liker å jobbe lenge når jeg først gjør det, og heller ta en hel dag fri innimellom. Er ikke avhengig av å ta fri på kveldene.

Men men. De får ta meg som jeg er. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og pimper rødvin, ikke så lurt siden jeg blir trøtt og dorsk av det (når jeg er trøtt fra før, vel og merke), men veldig godt.

Mmmm.

God, rolig kveld alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...