Gå til innhold

Theos lille kladd


Theo

Anbefalte innlegg

Ja, altså, jeg var en annen bruker i stad, og benyttet anledningen til å få meg ny kladdebok.

Jeg har sannsynligvis hatt cirka 20 nick her, riktignok i løpet av lang tid, men jeg bare er sånn.

Jeg flytter hele tiden (bodd på samme sted et år nå - helt fantastisk - men nå skal jeg flytte), begynner stadig med nye ting, leser haugevis av bøker på en gang, har et forvirret interessefelt - ogsåvidere.

Kunne ønske jeg var like god på å organisere/gjennomføre ting, som å komme på dem.

I dag har jeg stappet i meg mengder av kaker (jeg som egentlig ikke er spesielt glad i kake, en gang) etter en familiesammenkomst (som faktisk var hyggelig).

Har i tillegg jogget en tur sammen med Bikkjeskinnet, det gjorde godt, men jeg gruer meg på vegne av rumpe- og lårmuskler i morra - det var et par oppoverbakker der, som ikke akkurat gjorde at jeg hadde 20 i stil på vei oppover.

Det er da det er fint å møte på noen du kjenner - og prøve å spytte ut noen ord, mens du bare hiver etter pusten, peker litt på bikkja, deg selv og oppoverbakken, som en forvirret idiot.

Men det var vel ikke så langt fra sannheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og i morgen skal jeg sette sammen sykkelen min. :danse:

Den kom reisende til meg i en pitteliten bil, demontert, gammel og flott.

Kanskje jeg skal lakke den om, kjedet må få litt omsorg, og litt slike småting - så er den forhåpentligvis klar for bruk. Gleder meg (ikke fordi det hjelper mot vonde rumpemuskler, men - heck)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagbok! :)

Så i tråden om kgs beste dagbok at du tittet innom dagboken min i ny og ne.

Koselig å høre!

Si hei neste gang da :tunge1:

Er jo litt deilig å bli støl da, for da vet man at man har trent bra.

Håper du får en superduper helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo litt deilig å bli støl da' date=' for da vet man at man har trent bra.[/quote']

Veldig sant, jeg vil helst skjelve i kroppen etter en treningsøkt, så stølhet er det minste. Litt unødvendig sikkert, men jeg er enten/eller i hodet. :roll:

Jeg savner badekar hjemme - akkurat nå er jeg ikke hjemme, og har tenkt å utnytte det til fulle. Jess - jeg digger å være lat etter å ha vært flink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger å bo på gård.

Riktignok vokste jeg opp her, bodde her i 16 år, og fikk nok den gang - men det er jo ganske normalt.

Å kunne dra tilbake (sånn som nå), og bare kose meg glugg ihjel fordi jeg slipper trikken, Oslo S og Blindern, er helt fantastisk bra.

Høres ut som en nyfrelst Tilbake Til Naturen. :ler:

Hadde ikke klart å bo her fast (rastløs), men veldig godt å ta litt ferie.

Prøvde å få tak i jobben ang. å få permisjon for å kunne være her og jobbe i sommer, men han jeg skulle ha tak i tar som vanlig ikke telefonen. Veldig kjekt.

I ettermiddag blir det grillings! :D

Har også endelig klart å fått kontakt med to av gutta i den ene "vennekretsen", har vært vanskelig å treffes pga mye å gjøre for alle tre - men nå er det spikra grilling & utepils sammen i mai/juni.

Det blir flott. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sykla en tur i dag, ikke mer enn 5 km, men det var et par modne og veldig lange oppoverbakker, så det var en grei treningsøkt likevel.

Var for dårlig vær til grilling, men vi tok en spansk en, så det ble sommerkoteletter inne i stedet.

Leser til eksamen: tror ikke det går mer enn greit, men det må gå. Jeg sliter virkelig med konsentrasjonen! Å sette meg ned og virkelig få stoffet inn i hodet er ikke kroppen helt med på. Må tvinge meg, bare et par uker til første eksamen.

Har (nesten, må tenke litt mer) bestemt meg for å bli her lenger enn jeg først hadde tenkt - skulle egentlig dra hjem for å få fulgt opp yogakurset, men jeg tror nesten det er bedre for meg å bli her.

Her er det stille, det er ro (blir alene fra mandag), det er perfekte muligheter for utendørstrening, yoga kan jeg gjøre her jeg er, jeg bruker ikke særlig mye penger, og viktigst av alt; det er ikke masse ting jeg "skulle gjort" (kafè, øl, shopping ...).

Her må jeg lese.

Vurderer å begynne å spare i BSU. Har ikke gjort det før. Vet derimot ikke helt hvordan jeg skal få begynt - akkurat nå for tiden sparer jeg til en reise til Asia, og jeg er student.

Men, jeg bør nok gjøre det - bedre å betale inn til seg selv (ved å kjøpe), enn å betale andre over mange år.

Men jeg misliker litt å planlegge slike "etablerte" ting. Herregud, jeg planlegger jo helst èn dag frem, om jeg får lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og leser (og er litt på nett ... ikke bra, ikke bra), og har tatt for gardinene, så jeg ikke skal fristes til å stikke ut og finne på noe gøy i stedet. :ler:

Vet ikke helt om jeg skal sykle eller jogge/løpe i dag, tror nesten det blir en sykkeltur. Det skumle med sykling er at her jeg befinner meg nå, er det nedoverbakker i starten - så man kommer sinnsykt langt uten at det føles spesielt langt. Det blir verre når man skal tilbake - effektivt treningstips. :sjarmor:

Litt skuffa over at jeg ikke er særlig støl fra turen i går, må nok ta hardere i (jeg er litt lat av og til, ikke alltid jeg føler for å presse meg hardt nok).

Driver og drømmer om mp3-spiller ... Men må vente til økonomien er litt mer stabil - ehhemm.

Skal ha en enklest og billigst mulig, jeg liker minst mulig unyttig stash. Enkelt, minimalistisk, praktisk men også bra design, er tingen.

Jeg kjøpte for eksempel den billigst mulige pulsklokka som var å oppdrive, og den fungerer kjempefint. Det eneste jeg savner er lys i displayet - det var en blemme, ser jo ingenting i mørket. Funker om sommeren, men om vinteren er det håpløst.

Goood søndag. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt meg en pause i lesinga nå. Det er fryktelig kjedelig. Kunne noen solgt meg litt tålmodighet, så hadde det vært fine greier - tror eksamen kommer til å gå mindre vellykket, men håper det går.

Må nok lære meg mer studieteknikk (tilpasset meg selv) - tror mye ligger i å få full oversikt over pensum helt i starten av semesteret. Samt å gå løs på vanskelige problemstillinger og sammenhenger med èn gang, og ikke vente til rett før eksamen. :roll:

Nåja.

Det er viktigere ting her i livet.

Vondt i magen, og det regner, så jeg har ikke trent i dag. Vanligvis er jeg glad i å trene i regnvær (jo mer, jo bedre), men i dag er jeg ikke helt 'der'.

Har funnet ei løype for sykling, kanskje prøve den i morra. Der jeg sykla sist gang var det delvis høvla på veien, så grusen lå løst oppå veien - ikke veldig ideelt.

Skulle spist, men har ingenting lett i huset - må bli spaghetti, og det er ikke så bra så sent. På en annen side så kommer jeg nok til å være oppe lenge i kveld/natt.

Herregud, så trivielle problemstillinger jeg har i dag. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare innom og hilser på:D

ha en fortsatt fin natt!!

Så koselig. :D

Morgen!

Kult å se at det endelig holder med 7 timers søvn - har vært ganske stabilt nå, og det er glimrisch. Å trenge 10 timers søvn hver natt er upraktisk.

Spesielt i dag, som jeg har en liten bisk her, som må ha mat og tur ut om morgenen.

Skikkelig uggent vær i dag også, det positive er at det dermed er lettere å sitte inne og lese - det negative er at det ikke frister så kjempemye å gå til butikken (har ikke bil her, så det tar minst 2 timer ).

Har forresten funnet ut at jeg har god bruk for metodekurset jeg tok tidligere - det hadde jeg aldri trodd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt irritert over reklamen til høyre her: "Kjekke gutter lærer deg data!" :roll::roll:

Hva tar de meg for?

Er det rart man likestillingsbitch så lenge det finnes så knølete oppfatninger?

OK, det kan så klart kalles å overreagere, men det er jo faktisk underliggende mekanismer som gjør at noen fikk seg til å skrive nettopp det de gjorde, da.

Akkurat som om jeg er et dumt høns som velger tjenester etter tilgangen på "kjekke gutter", og hvorfor i helvete bare gutter?!

:murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkeltur!

Ganske kort tur, men fokuserte på å bruke beina mye, så jeg tror jeg kommer til å kjenne det (hvis ikke blir jeg skuffa). Det er noen heftige bakker på dette stedet!

Hadde med Hundelurven, godt for ham at vi ikke var ute lenger enn vi var - han har ikke verdens lengste bein akkurat, og det gikk forholdsvis fort, selv om jeg så klart tok hensyn til ham.

Trente litt armhevinger og mage etterpå.

...

Synes jeg har forholdsvis kontroll på pensum nå (i forhold til tida jeg har igjen å lese på). Med mindre spørsmålene/oppgavene vi har fått er helt irrelevante, da. Men vi satser på at de ikke er det. :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unnskyld meg, men hva i all verden er vitsen med varmeovner som kun varmer to centimeter ut i rommet? Jeg sitter 10 centimerer fra, men må holde hånda på den for å kjenne no' til varmen. (*fryyyser*)

Skulle ta en tur ut med bikkja før vi la oss, og en liten tur (for at han skulle få "gått på do") endte med en joggetur på en halv mil.

Jogget ikke hele veien riktignok, har ikke så god kondis nå (minnes med vemod den gangen vi løp 5 km som oppvarming :roll:). Men var utrolig godt, og gikk overraskende lett.

Hunden ble også fornøyd. :D

Nå venter jeg på at håret skal tørke, også legger jeg meg. Ganske trøtt, og skal få lest endel i morra, samt på en relativt lang treningstur (hvis det ikke regner, da gidder jeg ikke).

Burde trene litt bevegelighet også, så ikke yogaen neste gang blir uoverkommelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hagler snø! :o

Har vært ganske flink (mtp lesing) i dag, skal være enda flinkere.

Må også få tatt den butikkturen (vanligvis er ikke det noe prosjekt, det er det nå :ler: ).

Murra litt i det ene kneet i går, men jeg velger å overse det inntil det eventuelt blir skikkelig smerte. Det blir det sikkert ikke (*krysser fingrene*).

Har blitt litt "opphengt" i fettprosent etter å ha lest flere innlegg om det her på KG - men jeg lurer på en ting;

hva med oss som har "naturlige" fettlagre på bl.a. rumpe og lår? Ikke slik at det er overflødig, det er bare mye (eks: brasilianske jenter, de er jo slanke, men har mye former - ikke alt er muskler). Regnes dette som usunt fett?

Da slit eg. :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Regnes dette som usunt fett?

Nei. Tvert om... Naturen har lagt det der fordi du trenger fra naturens side litt energi når du er gravid og etterpå...

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer en liten hilsen fra en som kjeder seg på jobb.

:hjerte: Hei. Jeg har egentlig ingen gode tips mot jobbkjeding, bortsett fra positiv nedtelling;

Nok en time har gått ...

8

7 ...

Bare 6 igjen!

5 ...

...

...

...

HJEM! :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Mathias' date=' hvordan blir dette i forhold til fettprosent, da?[/quote']

Shit, jeg skvatt når jeg så det navnet :hakeslepp:

Blir visst paranoid før jeg i det hele tatt rekker å poste åpningsinnlegget i dagboken min, som du for øvrig finner under forbokstaven i nicket mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...