Gå til innhold

Drømmen om en familie

Neutral90

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Patriotpaula skrev (3 timer siden):

Håper det går greit med deg etter forholdene ❤️

God du ❤️

Det er tungt. Prøver å tenke minst mulig på det, samtidig har jeg så mye symptomer at det gjør det vanskelig. Hadde oppkast i dag tidlig og brystene er så ømme det føles som de står i brann. Kan ikke prøve en gang å legge skjul på hvor vanskelig dette er. 

Håper dere har det fint 💐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (59 minutter siden):

God du ❤️

Det er tungt. Prøver å tenke minst mulig på det, samtidig har jeg så mye symptomer at det gjør det vanskelig. Hadde oppkast i dag tidlig og brystene er så ømme det føles som de står i brann. Kan ikke prøve en gang å legge skjul på hvor vanskelig dette er. 

Håper dere har det fint 💐

Uff, kan knapt forestille meg hvor tøft og vondt du har det 😢😭 For min del var det på et vis «lettere», de symptomene jeg hadde forsvant, så jeg gikk aldri å kjente på mye symptomer samtidig som jeg visste at det ikke var liv lava i magen. Jeg sender mine varmeste klemmer til deg, hjertet mitt gråter virkelig på dine vegne 😔❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny ultralyd i dag. 

Hjerterytme 100 slag i min. 

Dessverre bare vokst 1 mm på en uke... 

Legen vil avvente ("så lenge det er hjerteslag er der håp" 🙄 eh, nei?) og ga meg ny time om to uker. Men hallo, 4 mm embryo når jeg er 8+0,det er ikke mulig. Legen mener jeg ble gravid i romjula og er 6+0 nå, men det går ikke an... 

Fått meg time til fastlegen i ettermiddag. Må få meg henvisning til sykehuset, orker ikke å gå i ukesvis når vi vet utfallet. 

Det er fryktelig vanskelig for tiden, er veldig sliten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan ikke være sant? 😳 Ny UL først om to uker...? Hva i alle dager? Kunne du ikke fått om èn uke i det minste? Veldig bra du skal til fastlegen senere i dag! Skjønner godt dette er tungt comfort.gif.4ef21cb680a2d9b6203cf51520d94dac.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du ha sluppet flere egg i syklusen og blitt gravid, mistet, og blitt gravid igjen i romjulen? Eller noe i den retningen..? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en forferdelig ubehagelig situasjon du er i nå. Tenker mye på deg. Så godt at du har en legetime i dag, håper den hjelper deg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I all verden...😩 Makan til hva dere skal i gjennom. Også ny time om 2 uker😳 Det er lenge til, altså.. Jeg tenker mye på deg, håper fastlegen din har en bedre plan :klem:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så trasig 😭😢 Tror det aller beste hadde vært å vite for sikkert og at man vet at «sånn og sånn blir det», det å Ikke vite eksakt hvordan det blir og at man ikke har noe tidsperspektiv på det må være det verste. Stor medfølelse-klem til dere ❤️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får veldig raskt time på sykehuset, og at du får en avklaring på dette før det har gått 2 uker. 
Sender deg mange styrkeklemmer :klem: ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pillowtalk skrev (På 22.1.2021 den 14.41):

Kan du ha sluppet flere egg i syklusen og blitt gravid, mistet, og blitt gravid igjen i romjulen? Eller noe i den retningen..? 

Nei, dessverre :( finnes ikke sjans for det, da vi ikke hadde sameie. Hadde  fått noia om jeg ville blødd etterpå fks så da droppa vi slikt en stund... 

Amatariel skrev (19 timer siden):

Hva sa fastlegen i dag?

Jeg vet liksom ikke helt. Får ingen vibber fra han og jeg får litt følelsen av at han er lei av dette temaet. Har jo vært der to ganger nå og vært kontakt for å ta flere blodprøver. Han henviste, men eneste han sa var "vet ikke hvor lang tid det tar da." Hadde gitt mye for å hatt en dialog om hvordan vi har det. Jeg kom rett fra "damen min" i psykisk helseteam der jeg hadde strigrått en time i strekket liksom, så jeg såg ikke ut. Men, ja, fikk henvisning så får vi se. Er bare en annen lege her så ikke bare å bytte heller, han andre er ikke et bedre alternativ. 

mammahjarte skrev (15 timer siden):

Huff<3 

Du har virkelig fått gjennomgå. Så urettferdig :(

korleis går det med deg?

Det føles så jævla urettferdig. Unnskyld ordlaget. Jeg kan faktisk ikke fatte at vi må gjennom dette en gang til. Jeg har en veldig god ektemann, så jeg vet alt blir bra in the long run, men det er beintøft her og nå. Det ble tidlig kveld i går og sen morgen i dag. 

Takk alle for omsorg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patriotpaula skrev (På 22.1.2021 den 16.03):

Uff, så trasig 😭😢 Tror det aller beste hadde vært å vite for sikkert og at man vet at «sånn og sånn blir det», det å Ikke vite eksakt hvordan det blir og at man ikke har noe tidsperspektiv på det må være det verste. Stor medfølelse-klem til dere ❤️ 

Ja, vi vet jo hvordan dette ender. Det er jo ikke samsvar med liv ned 4 mm i 9 svangerskapsuke... Så for vår del handler det mest om å få dette overstått så raskt som mulig, slik at vi kan prøve på nytt. Takk for gode klemmer ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg, men sa gynekologen at det var noe alternativ? Altså, mener han at det er sjans for at det går bra? Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke kan få tablettene for å få avsluttet det... :( å vente to hele uker til er jo tortur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Amatariel skrev (9 minutter siden):

Enig med deg, men sa gynekologen at det var noe alternativ? Altså, mener han at det er sjans for at det går bra? Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke kan få tablettene for å få avsluttet det... :( å vente to hele uker til er jo tortur. 

Han mener det godt, men han sier at så lenge det er hjertebevegelse så "må vi gi livet en sjanse" 🙄🙄🙄 altså at vi skal vente og se, selv om han er enig i at det nok ikke er liv laga. At vi ikke skal forhaste oss dersom det kan være  en sjanse... Men hallo i luken, dette er ikke forenlig med liv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi mistet i august pusset vi opp reservesoverommet/babyrommet.

I vant stil har vi i dag startet oppussing av vårt soverom. Det har vært på plakaten lenge, men det er NÅ vi må ha noe å gjøre. Så nå har vi tatt av veggplatene (dårlig arbeid fra 70 tallet, bare å bytte), gulv og lister. Jeg har sparklet taket og i morgen maler vi. 

Vi har bestemt oss for spilevegg bak senga. Svart vegg bak senga. Skoggrønn på de resterende veggene. Vi setter inn et smalt, avlangt vindu over sengen, mot sørvest slik at vi får inn den fantastiske solnedgangen i havet. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bruke egenmelding 😒 Hater hvordan dette påvirker meg. Selv om det ikke er rart at det gjør det. Skulle ønske legen hadde skrevet sykemelding, da hadde jeg sluppet den vonde oppringingen til leder. 

I august gikk jeg veldig i kjelleren. Dypt deprimert. Så kom jeg meg sakte, men sikkert frem mot førjulstiden. Så ble alt knust igjen. 

Slagplan for å unngå samme mørke hull som i høst;

- gjøre det jeg har lyst til å gjøre, mindre det jeg føler jeg må gjøre. 

- se fremover, ha slagplan og delmål. 

- ikke velte meg i sorgen, men ei å gjemme den unna. Tørre å stå i det mer, uten å dvele. 

- bry meg mindre. Dette er nok nøkkelen. 

I går trodde jeg at kroppen skulle ordne opp selv. Sorry tmi, men det kom noen hinnerester, samt murringer som ofte kommer samtidig med den første blødningen. Men, så skjedde det ikke mer. Brystene er mindre ømme og de har blitt mindre i størrelse også, så det er nok gode tegn på at kroppen er i ferd med å innse hva som skjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner veldig godt at dette påvirker deg, det må være veldig vanskelig å stå midt oppi det. Håper så inderlig for deg at dette snart er overstått, og du kan få muligheten til å gå videre❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...