Gå til innhold

Drømmen om en familie


Neutral90

Anbefalte innlegg

Snakk om berg-og dalbane! Det er virkelig bare å holde seg fast! 🤩❤️

 

Wow! For noen fine streker så tidlig. Jeg har troen på disse strekene, og ikke minst et enormt stort håp om det skal gå. Du fortjener det så helt sinnsykt mye nå. Hele heiagjengen din her ikke heier mer enn noen gang! 🤞🏻💫

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Supah skrev (7 timer siden):

Snakk om berg-og dalbane! Det er virkelig bare å holde seg fast! 🤩❤️

 

Wow! For noen fine streker så tidlig. Jeg har troen på disse strekene, og ikke minst et enormt stort håp om det skal gå. Du fortjener det så helt sinnsykt mye nå. Hele heiagjengen din her ikke heier mer enn noen gang! 🤞🏻💫

Gode Supah, takk 😭😍 jeg synes også strekene er veldig fine, og det gir det jo et godt utgangspunkt 

Takk for alt dere er, dere er klippen min ♥️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 dpo

Har egentlig sluttet å ta test på første urin fordi det ofte (alltid?) gir svakere tester hos meg. Men det er deilig å kunne sette seg ned med god drikke til frokost uten å tenke på at jeg trenger god urin til test om to timer. 

Synes det er kjempefint stigning og jeg er helt over the moon hvor sterk den er på fmu 🥰 

Ved positiv test begynte jeg på følgende støttebehandling: østrogenplaster for å støtte livmorslimhinnen, blodfortynnende, progesteron i form av sprøyte og stikkpille av samme årsak og jeg vurderer om jeg skal begynne på prednisolon. Det ville vært standard hos klinikk, men den er også fæl. Opplever også at medocus mener prednisolon er viktigst for å bli gravid, ikke for å forbli gravid - der er ikke jeg enig med de. 

PXL_20240811_0607585582.thumb.jpg.10016902df74b5e660fad0d97e8fc37f.jpg

Endret av Neutral90
  • Hjerte 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (30 minutter siden):

10 dpo

Har egentlig sluttet å ta test på første urin fordi det ofte (alltid?) gir svakere tester hos meg. Men det er deilig å kunne sette seg ned med god drikke til frokost uten å tenke på at jeg trenger god urin til test om to timer. 

Synes det er kjempefint stigning og jeg er helt over the moon hvor sterk den er på fmu 🥰 

Ved positiv test begynte jeg på følgende støttebehandling: østrogenplaster for å støtte livmorslimhinnen, blodfortynnende, progesteron i form av sprøyte og stikkpille av samme årsak og jeg vurderer om jeg skal begynne på prednisolon. Det ville vært standard hos klinikk, men den er også fæl. Opplever også at medocus mener prednisolon er viktigst for å bli gravid, ikke for å forbli gravid - der er ikke jeg enig med de. 

PXL_20240811_0607585582.thumb.jpg.10016902df74b5e660fad0d97e8fc37f.jpg

:juhu:

Dette går veien! Det må det bare gjøre!! ❤️ Så vakker strek! 

Medicus sier mye rart. Det er ikke sant at prednisolon bare hjelper for å bli gravid! Prednisolon hjelper også mot at kroppen støter fra seg embryoet.

https://yourivfjourney.com/prednisolone-the-fertility-wonder-drug/

Det er selvfølgelig en risiko å ta det i store doser og unødvendig lenge, men det er ikke saken her. Så de kan ta seg en bolle eller ti. Dessuten er dette deres barn som de ikke har vært involvert i, så her skal du stole på magefølelsen og ikke deres meninger (som man kan sette spørsmålstegn ved).

Så kjør på! Hvor mye tar du av de ulike preparatene? Vet jeg spør mye om det, men det er jo bare fordi vi sliter sånn selv og trenger info om hva som funker for andre (Selv om vi alle er ulike). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (41 minutter siden):

10 dpo

Har egentlig sluttet å ta test på første urin fordi det ofte (alltid?) gir svakere tester hos meg. Men det er deilig å kunne sette seg ned med god drikke til frokost uten å tenke på at jeg trenger god urin til test om to timer. 

Synes det er kjempefint stigning og jeg er helt over the moon hvor sterk den er på fmu 🥰 

Ved positiv test begynte jeg på følgende støttebehandling: østrogenplaster for å støtte livmorslimhinnen, blodfortynnende, progesteron i form av sprøyte og stikkpille av samme årsak og jeg vurderer om jeg skal begynne på prednisolon. Det ville vært standard hos klinikk, men den er også fæl. Opplever også at medocus mener prednisolon er viktigst for å bli gravid, ikke for å forbli gravid - der er ikke jeg enig med de. 

PXL_20240811_0607585582.thumb.jpg.10016902df74b5e660fad0d97e8fc37f.jpg

Den er jo allerede SÅ mye sterkere enn i går 😭 ♥️ Det er virkelig god grunn til å tro at dette kan gå hele veien! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supah skrev (40 minutter siden):

Den er jo allerede SÅ mye sterkere enn i går 😭 ♥️ Det er virkelig god grunn til å tro at dette kan gå hele veien! 

Det er veldig gledelig selvsagt og det føles herlig å se en skikkelig god stigning fra i går, men vi får se 🥰♥️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Følermeddeg skrev (51 minutter siden):

:juhu:

Dette går veien! Det må det bare gjøre!! ❤️ Så vakker strek! 

Medicus sier mye rart. Det er ikke sant at prednisolon bare hjelper for å bli gravid! Prednisolon hjelper også mot at kroppen støter fra seg embryoet.

https://yourivfjourney.com/prednisolone-the-fertility-wonder-drug/

Det er selvfølgelig en risiko å ta det i store doser og unødvendig lenge, men det er ikke saken her. Så de kan ta seg en bolle eller ti. Dessuten er dette deres barn som de ikke har vært involvert i, så her skal du stole på magefølelsen og ikke deres meninger (som man kan sette spørsmålstegn ved).

Så kjør på! Hvor mye tar du av de ulike preparatene? Vet jeg spør mye om det, men det er jo bare fordi vi sliter sånn selv og trenger info om hva som funker for andre (Selv om vi alle er ulike). 

Avtalen er at ved spontan graviditet tar jeg 2000iu klexane, en tabl albyl e, en ampull prolutex (usikker mengde, men det er standard med en ampull), 2x cyclogest og 100g estradot.

Vanligvis ville jeg tatt 20mg prednisolon fra cd1. Så har det variert litt når jeg skal redusere. Det er en kjent fare for hareskår ved prednisolondose over 30mg (tror jeg det var). Jeg ville startet på 20mg nå dersom jeg skulle tatt det.

Jeg har aktive resepter på alt dette :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (16 minutter siden):

Det er veldig gledelig selvsagt og det føles herlig å se en skikkelig god stigning fra i går, men vi får se 🥰♥️

Ja, selvfølgelig ❤️ Beklager om jeg ble for gira altså. Jeg håper ikke det stresser deg. Ønsker bare så veldig på dine vegne! Vi tar en dag av gangen, og akkurat nå er du gravid! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supah skrev (28 minutter siden):

Ja, selvfølgelig ❤️ Beklager om jeg ble for gira altså. Jeg håper ikke det stresser deg. Ønsker bare så veldig på dine vegne! Vi tar en dag av gangen, og akkurat nå er du gravid! ❤️

Nei, erru gal 😘 jeg synes egentlig det er veldig stas og bekreftelsen det gir meg er helt avgjørende for å holde meg sane 😂 jeg bare prøver å verne litt for min egen del ♥️

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (9 minutter siden):

Nei, erru gal 😘 jeg synes egentlig det er veldig stas og bekreftelsen det gir meg er helt avgjørende for å holde meg sane 😂 jeg bare prøver å verne litt for min egen del ♥️

Det er bra.❤️ Da skal jeg fortsette å tro med hele hjertet mitt! 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt 10dpo

Det er stigning for hver gang (tror jeg, det er sterk test uansett så jeg er happy), det er så herlig å se 🥰🥰 skal ikke jinxe så nå skal jeg prøve å ikke ta flere før i morgen!

I dag tidlig:

PXL_20240811_0607585582.thumb.jpg.233add3a16fe1f9b5019a783938cabe5.jpg

Nå:

PXL_20240811_111828144.thumb.jpg.0ed9ccdddf2c17d2b873aa2e9cfd69cc.jpg

 

Endret av Neutral90
La til feil bilde
  • Hjerte 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (2 timer siden):

Fortsatt 10dpo

Det er stigning for hver gang (tror jeg, det er sterk test uansett så jeg er happy), det er så herlig å se 🥰🥰 skal ikke jinxe så nå skal jeg prøve å ikke ta flere før i morgen!

I dag tidlig:

PXL_20240811_0607585582.thumb.jpg.233add3a16fe1f9b5019a783938cabe5.jpg

Nå:

PXL_20240811_111828144.thumb.jpg.0ed9ccdddf2c17d2b873aa2e9cfd69cc.jpg

 

Så fine tester! 😍😍😍

Gleder meg til å se i morgen!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neutral90 skrev (5 timer siden):

Fortsatt 10dpo

Det er stigning for hver gang (tror jeg, det er sterk test uansett så jeg er happy), det er så herlig å se 🥰🥰 skal ikke jinxe så nå skal jeg prøve å ikke ta flere før i morgen!

I dag tidlig:

PXL_20240811_0607585582.thumb.jpg.233add3a16fe1f9b5019a783938cabe5.jpg

Nå:

PXL_20240811_111828144.thumb.jpg.0ed9ccdddf2c17d2b873aa2e9cfd69cc.jpg

 

Å herlighet, å komme inne her å lese nåå🥹❤️❤️ vet du har opplevd mye på veien tidligere men altså! Nå så er du jo gravid, og hva om !!
Og så positivt at de ble positive allerede fra 9 dpo, det er veldig positivt da jeg har sett tidligere når du har fått positiv test så sent som 12 dpo så har det ikke gått veien! Så jeg tenker det er masse håp her nå🤞🏻🤞🏻

Og de kosttilskuddene til mannen du har kjøpt er jeg overbevist om funket her da jeg ble gravid, nå kan det ikke sammenlignes med deg, men vi bruke jo 1.5 år på nr to og 2 år på nr en og har alltid tenkt det var pga meg, men etter jeg mistet da vi prøvde på nr to etter lang prøvetid så fikk jeg for meg at nå må mannen begynne på noe kosttilskudd, han gikk da på de der tablettene som mannen din går på nå og jeg ble gravid den mnd han var ferdig med den, tilfeldig kan hende, men frisk baby ble det🥰🤩 som jeg håper for deg🤩🤩❤️❤️

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er sikkert - håpet er det siste som dør!! Og her håper vi masse! ❤️ 🤞

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt største ønske nå er at du har fått en sterkere strek! ❤️ Lykke til med dagens tester! 🤞 Håper håper håper håper!!!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så fine dere er ♥️♥️ takk!

11 dpo

Ok, i går ble en tøff dag. Jeg var sikker på at det ikke skulle gå veien, altså begynte beskyttelsestankene å slå inn for å verne om meg selv. Testen i dag tidlig var i beste fall bare like sterk som den i går. Helt greit, likså greit at det ender så tidlig tenkte jeg. 

Tok en igjen kl 09.30, på jobb. Den var heldigvis myyye sterkere enn i går 🥰🥰🥰 

Jeg er veldig skjør. Jeg har håp, men er veldig redd!

PXL_20240812_0725580942.thumb.jpg.d5d696c1ceeef06913f5096e751bebe7.jpg

Og tørket. I går øverst.

PXL_20240812_101308003.thumb.jpg.656fdf3039b85e76a7042fa13c546691.jpg

  • Hjerte 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (1 minutt siden):

Så fine dere er ♥️♥️ takk!

11 dpo

Ok, i går ble en tøff dag. Jeg var sikker på at det ikke skulle gå veien, altså begynte beskyttelsestankene å slå inn for å verne om meg selv. Testen i dag tidlig var i beste fall bare like sterk som den i går. Helt greit, likså greit at det ender så tidlig tenkte jeg. 

Tok en igjen kl 09.30, på jobb. Den var heldigvis myyye sterkere enn i går 🥰🥰🥰 

Jeg er veldig skjør. Jeg har håp, men er veldig redd!

PXL_20240812_0725580942.thumb.jpg.d5d696c1ceeef06913f5096e751bebe7.jpg

Og tørket. I går øverst.

PXL_20240812_101308003.thumb.jpg.656fdf3039b85e76a7042fa13c546691.jpg

Hey! Se på den testen! Den er jo så fin og rosa som den får blitt! 😍🤩 
 

Har bare lyst til å gi deg en god klem! Skulle virkelig ønske jeg kunne gjøre noe for deg. ❤️ Det er så forståelig at du har sånne tanker, og de neste dagene og ukene kommer til å være lange. Vit at vi er her når du trenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at man skal bli så håpefull og rørt av noen man aldri har møtt. Men din historie er bare så intens og vitner om at du er et helt utrolig menneske! Jeg håper og krysser! 

Når kan man begynne å ta hCG-måling hos legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supah skrev (2 timer siden):

Hey! Se på den testen! Den er jo så fin og rosa som den får blitt! 😍🤩 
 

Har bare lyst til å gi deg en god klem! Skulle virkelig ønske jeg kunne gjøre noe for deg. ❤️ Det er så forståelig at du har sånne tanker, og de neste dagene og ukene kommer til å være lange. Vit at vi er her når du trenger. 

Ja, jeg var veldig fornøyd med den der 🥰♥️ det ga litt ro! Tusen takk 💐

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...