Neutral90 Skrevet 12. juli Forfatter #3121 Del Skrevet 12. juli Jeg har prøvd å skrevet noe flere ganger, men det er fremdeles som et åpent sår i hjertet mitt ❤️ jeg gråter hver gang jeg leser her, for dere er så utrolig snille. Mye bedre mennesker enn det jeg er 😅 takk til alle ❤️ Før siste innsett la vi endel press på medicus. Statistisk sett skal det være nesten umulig å ha innsett va 4 "perfekte" donoregg uten å oppnå graviditet. Ble oppringt av Meri, som var en som trigger i seg selv uten at de kunne vite det. Hennes graviddanser på Instagram har faktisk blitt en trigger for meg - for å bli gravid har rett og slett ikke vært nok for oss. Det er en falsk trygghet. Det var ikke en god samtale og jeg tror hun sa fire ganger at det er "veldig vanskelig å forklare det på en måte som er forståelig for meg". Hehe så jeg sa bare at jeg ønsket skriftlig kommunikasjon heretter og ønsket at legen skulle se over forsøkene og gi en kommentar. De var enige at vi skulle ha hatt andre resultater. De tilbydde en gratis dna fragmentasjonstest av mannens sæd. Vi fikk svar denne uken og det er mildt sagt sjokkerende. 4% friske sædceller. 44% dna fragmentasjon (dette er veldig høyt). Ved færre friske sædceller enn 20% ansees man som infertil. Det er jo en enorm berg og dalbane. Glad fordi vi har fått et svar og kanskje er det noe å gjøre? Er vi heldige er det bare en åreknute som gjør at blodet flyter tregere, pungen varmere og sæden ubrukelig... Sint fordi hvorfor ble vi anbefalt EGGdonasjon? Mine prøver har alltid vært fine. Gode verdier. Grei uttelling på antall egg ut v antall blastoer. Veldig lett gravid. Har vi vært gjennom alt dette? 5 uttak, 12 innsett, 12 aborter, 4000k fattigere - kanskje "uten grunn"? Jeg blir helt emosjonell ustabil ved å tenke på det. Rapporten om resultatene ble nok gjort tilgjengelig for oss ved uhell av en sekretær. Legen har ferie de neste to ukene. Mannen leste selv helt alene at han pr definisjon er infertil. Det er ikke greit. Det blir VELDIG spennende å høre hva legen sier når de er tilbake fra ferie. Jeg begynner jo å drømme med en gang. Kanskje er det håp? 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 12. juli #3122 Del Skrevet 12. juli For en enorm berg og dalbane dere har vært igjennom. Men som du oppsummerer det med - kanskje det er håp? Og det håper jeg virkelig for deres del! Når det er sagt synes jeg også du bør kontakte en advokat som er dyktig på helse og vurdere søksmål. Det er jo helt sykt hvis dere har blitt pushet gjennom denne reisen uten at det var nødvendig, og ikke minst alle utgifter. Har de aldri testet mannen din før? Eller er det bare at tallene har blitt tolket feil? Stor klem til deg og dere❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 12. juli #3123 Del Skrevet 12. juli (endret) Neutral90 skrev (33 minutter siden): Jeg har prøvd å skrevet noe flere ganger, men det er fremdeles som et åpent sår i hjertet mitt ❤️ jeg gråter hver gang jeg leser her, for dere er så utrolig snille. Mye bedre mennesker enn det jeg er 😅 takk til alle ❤️ Før siste innsett la vi endel press på medicus. Statistisk sett skal det være nesten umulig å ha innsett va 4 "perfekte" donoregg uten å oppnå graviditet. Ble oppringt av Meri, som var en som trigger i seg selv uten at de kunne vite det. Hennes graviddanser på Instagram har faktisk blitt en trigger for meg - for å bli gravid har rett og slett ikke vært nok for oss. Det er en falsk trygghet. Det var ikke en god samtale og jeg tror hun sa fire ganger at det er "veldig vanskelig å forklare det på en måte som er forståelig for meg". Hehe så jeg sa bare at jeg ønsket skriftlig kommunikasjon heretter og ønsket at legen skulle se over forsøkene og gi en kommentar. De var enige at vi skulle ha hatt andre resultater. De tilbydde en gratis dna fragmentasjonstest av mannens sæd. Vi fikk svar denne uken og det er mildt sagt sjokkerende. 4% friske sædceller. 44% dna fragmentasjon (dette er veldig høyt). Ved færre friske sædceller enn 20% ansees man som infertil. Det er jo en enorm berg og dalbane. Glad fordi vi har fått et svar og kanskje er det noe å gjøre? Er vi heldige er det bare en åreknute som gjør at blodet flyter tregere, pungen varmere og sæden ubrukelig... Sint fordi hvorfor ble vi anbefalt EGGdonasjon? Mine prøver har alltid vært fine. Gode verdier. Grei uttelling på antall egg ut v antall blastoer. Veldig lett gravid. Har vi vært gjennom alt dette? 5 uttak, 12 innsett, 12 aborter, 4000k fattigere - kanskje "uten grunn"? Jeg blir helt emosjonell ustabil ved å tenke på det. Rapporten om resultatene ble nok gjort tilgjengelig for oss ved uhell av en sekretær. Legen har ferie de neste to ukene. Mannen leste selv helt alene at han pr definisjon er infertil. Det er ikke greit. Det blir VELDIG spennende å høre hva legen sier når de er tilbake fra ferie. Jeg begynner jo å drømme med en gang. Kanskje er det håp? Kanskje det er sæddonor dere trenger, ikke eggdonasjon, syns det er rart det ble anbefalt eggdonasjon uten å ha sjekket mannen din ? Er Meri, Mari? Endret 12. juli av Klink 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 12. juli Forfatter #3124 Del Skrevet 12. juli (endret) Klink skrev (24 minutter siden): Kanskje det er sæddonor dere trenger, ikke eggdonasjon, syns det er rart det ble anbefalt eggdonasjon uten å ha sjekket mannen din ? Er Meri, Mari? Ja det kan være. Men det kan også være noe så enkelt som åreknute. Håper jo på det. Mari, ja, autocorrect der :-) edit: eggdonasjon ble anbefalt ut av det helhetlige bildet av mange aborter. Det finnes ikke en magisk test som sier at man har god eller dårlig eggkvalitet helt sikkert. Jeg har hatt gode resultater, men som sagt, de mente at eggene likevel var dårlige ut fra totalbildet med mange aborter. De burde helt klart undersøkt mannen bedre! Endret 12. juli av Neutral90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 12. juli Forfatter #3125 Del Skrevet 12. juli Kassiopeia8 skrev (46 minutter siden): For en enorm berg og dalbane dere har vært igjennom. Men som du oppsummerer det med - kanskje det er håp? Og det håper jeg virkelig for deres del! Når det er sagt synes jeg også du bør kontakte en advokat som er dyktig på helse og vurdere søksmål. Det er jo helt sykt hvis dere har blitt pushet gjennom denne reisen uten at det var nødvendig, og ikke minst alle utgifter. Har de aldri testet mannen din før? Eller er det bare at tallene har blitt tolket feil? Stor klem til deg og dere❤️ Jeg vet ikke, jeg? Jeg føler at alt med private helsetilbud er så vanskelig å argumentere imot. Ja, de solgte oss et helt unødvendig produkt (eggdonasjon) til en helt sinnsyk pris, men hvordan skal jeg argumentere mot det? Vil absolutt vurdere å høre med advokat når alt har roet seg, det er garantert juss som jeg ikke forstår her :-) takk ❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainstorm2.0 Skrevet 12. juli #3126 Del Skrevet 12. juli (endret) Synes det var frustrerende å bare lese utenfra, så skjønner godt at det gjør deg "emosjonelt ustabil". Er vanskelig å brette hodet rundt at det kanskje er slik at dere har gått gjennom alt dette, blitt solgt noe helt annet, og at det som var nødvendig er noe helt annet. Om det er lov, så burde det ikke være lov! Og det burde vel være like grundig sjekk av mannen som kvinnen, it takes two. Stor klem til deg ❤️ Endret 12. juli av Rainstorm2.0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøysekopp Skrevet 12. juli #3127 Del Skrevet 12. juli Godt å høre (lese) fra deg, har tenkt mye på deg. Mistenker nesten Medicus for å bruke Mari for å dekke over noe som må være en medisinsk tabbe (uten å være verken kjent med Medicus eller ha utdanning innen helse selv). De fleste forbinder Mari med suksesshistorier, så jeg skjønner godt at det var triggende for deg. Krysser fingrene for dere videre🤞håper nye øyne på mannen din sitt resultat kan føre til noe! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 12. juli Forfatter #3128 Del Skrevet 12. juli Rainstorm2.0 skrev (49 minutter siden): Synes det var frustrerende å bare lese utenfra, så skjønner godt at det gjør deg "emosjonelt ustabil". Er vanskelig å brette hodet rundt at det kanskje er slik at dere har gått gjennom alt dette, blitt solgt noe helt annet, og at det som var nødvendig er noe helt annet. Om det er lov, så burde det ikke være lov! Og det burde vel være like grundig sjekk av mannen som kvinnen, it takes two. Stor klem til deg ❤️ Takk ❤️ Ja, virkelig - it takes two! Jeg synes det har blitt mer fokus i populærmedia på mannens rolle i det siste heldigvis. Mannens sædprøve viste sædceller som svømte rett vei, så alt måtte liksom være ok. Heldigvis begynner bildet å bli litt mer nyansert. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 12. juli Forfatter #3129 Del Skrevet 12. juli tøysekopp skrev (47 minutter siden): Godt å høre (lese) fra deg, har tenkt mye på deg. Mistenker nesten Medicus for å bruke Mari for å dekke over noe som må være en medisinsk tabbe (uten å være verken kjent med Medicus eller ha utdanning innen helse selv). De fleste forbinder Mari med suksesshistorier, så jeg skjønner godt at det var triggende for deg. Krysser fingrene for dere videre🤞håper nye øyne på mannen din sitt resultat kan føre til noe! Hehe vet du hva, det samme tenkte jeg! Det var neppe tilfeldig at hun var den som ringte. Hele samtalen handlet om at jeg skulle forstå at de har gitt meg det vi har betalt for og ikke kunne gjort noe annerledes. Det har plaget meg litt at så mye kommunikasjon skjer via tlf. Det er mye mer ryddig (og etterrettelig) å ha det skriftlig, det virker som at medicus vil unngå dette. Jeg liker veldig godt legen vår altså, faglig dyktig fyr. Men medicus som pengemaskin er jeg mer skeptisk til. I 2023 hadde de et overskudd på 6mill etter alle utgifter- bra for de, men det sier litt om hvor big business infertilitet er. 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainstorm2.0 Skrevet 12. juli #3130 Del Skrevet 12. juli Neutral90 skrev (Akkurat nå): Hehe vet du hva, det samme tenkte jeg! Det var neppe tilfeldig at hun var den som ringte. Hele samtalen handlet om at jeg skulle forstå at de har gitt meg det vi har betalt for og ikke kunne gjort noe annerledes. Det har plaget meg litt at så mye kommunikasjon skjer via tlf. Det er mye mer ryddig (og etterrettelig) å ha det skriftlig, det virker som at medicus vil unngå dette. Jeg liker veldig godt legen vår altså, faglig dyktig fyr. Men medicus som pengemaskin er jeg mer skeptisk til. I 2023 hadde de et overskudd på 6mill etter alle utgifter- bra for de, men det sier litt om hvor big business infertilitet er. Bare det der er skikkelig provoserende. Har ikke hatt den erfaringen med en institusjon/bedrift, men bare i personlige relasjoner er jo det helt uspiselig. Hele agendaen er "du har feil, og det må du forstå, (og sleng gjerne på) kjære venn". Hvis det uansett ikke er noen interesse for å høre hvor motparten mener de har tatt feil, hvorfor ringe i det hele tatt? Det høres emosjonelt utpressede ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 12. juli Forfatter #3131 Del Skrevet 12. juli Rainstorm2.0 skrev (37 minutter siden): Bare det der er skikkelig provoserende. Har ikke hatt den erfaringen med en institusjon/bedrift, men bare i personlige relasjoner er jo det helt uspiselig. Hele agendaen er "du har feil, og det må du forstå, (og sleng gjerne på) kjære venn". Hvis det uansett ikke er noen interesse for å høre hvor motparten mener de har tatt feil, hvorfor ringe i det hele tatt? Det høres emosjonelt utpressede ut. Ja, akkurat! Det føltes ikke helt greit og derfor ba jeg også om at videre kommunikasjon skulle være skriftlig :-) det er jo et ujevnt maktforhold her for å si det mildt. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 13. juli #3132 Del Skrevet 13. juli Neutral90 skrev (11 timer siden): Jeg vet ikke, jeg? Jeg føler at alt med private helsetilbud er så vanskelig å argumentere imot. Ja, de solgte oss et helt unødvendig produkt (eggdonasjon) til en helt sinnsyk pris, men hvordan skal jeg argumentere mot det? Vil absolutt vurdere å høre med advokat når alt har roet seg, det er garantert juss som jeg ikke forstår her 🙂 takk ❤️ Tilbudet om eggdonasjon av perfekt kvalitet skal jo nærmest ha kommet med en garanti. De som fagfolk skal da ha sjekket kvaliteten på embryo - både egg og sæd, før de setter dere gjennom en så kostbar og emosjonell prosess. De kan ikke bare skufle ansvaret på dere og si "ups". Hadde det lykkes er det en ting, men når dere sitter igjen med mislykkede forsøk grunnet deres inkompetanse mener jeg dere burde ha krav på å få igjen summen, og muligens også erstatning for hvor krevende dette er å gå igjennom. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 13. juli #3133 Del Skrevet 13. juli Kassiopeia8 skrev (1 time siden): Tilbudet om eggdonasjon av perfekt kvalitet skal jo nærmest ha kommet med en garanti. De som fagfolk skal da ha sjekket kvaliteten på embryo - både egg og sæd, før de setter dere gjennom en så kostbar og emosjonell prosess. De kan ikke bare skufle ansvaret på dere og si "ups". Hadde det lykkes er det en ting, men når dere sitter igjen med mislykkede forsøk grunnet deres inkompetanse mener jeg dere burde ha krav på å få igjen summen, og muligens også erstatning for hvor krevende dette er å gå igjennom. Men nå er ikke jeg jurist da, så lurt å få noen med juridisk kompetanse til å se over kontrakter og hva dere kan ha krav på og ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 13. juli Forfatter #3134 Del Skrevet 13. juli Kassiopeia8 skrev (9 timer siden): Men nå er ikke jeg jurist da, så lurt å få noen med juridisk kompetanse til å se over kontrakter og hva dere kan ha krav på og ikke. Takk for råd og tanker likevel ❤️ det er så greit å bli jordet i disse tankene, at det ikke bare er vi som tenker at det skurrer litt. Tenker å la medicus svare ut etter ferien sin, får se hva de foreslår :-) jeg følte i alle fall at det å få en gratis test av mannen som egentlig koster 10.000kr var et steg i retning av at de vedkjenner at alt ikke har vært som forventet fra deres side. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amy Pond Skrevet 13. juli #3135 Del Skrevet 13. juli Så fint å høre fra deg!❤️ Selv om det du forteller nå er helt hårreisende. Kan virkelig ikke forstå at dette kan ha skjedd. Dette nå vel gi en del sammensatte følelser, både forbannelse, fortvilelse, sorg og kanskje litt håp? Jeg har ikke ord for hvor mye jeg føler med dere. Takk for at du oppdaterer oss, tross alt du står i. Sender stor klem❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 13. juli #3136 Del Skrevet 13. juli Oi shitt! For en annen retning dette plutselig ble! Og enn å ikke teste mannen skikkelig før de foreslo eggdonasjon. Er egentlig sykt hvor mye man må tenke selv i en sånn sårbar prosess tydeligvis, tydelig at man må komme på ting selv, noe man regner med de som sitter med det her skal gjøre før de foreslår sånne nye og dyre store ting som eggdonasjon! Jeg blir sjokkert! Men det er altså derfor det kan være du har mistet så mange ganger også fordi mannens sæd er kjempe dårlig? Kan ikke aaane hvor frustert og sint dere er nå! Dere kunne unngått aaalt dere har vært igjennom hadde de bare kunne hatt litt mere fokus på mannen, er som du sier alltid for mye fokus på kvinnene når det kommer til ufrivillig barnløshet, sjokkerende at tilome de som skal kunne alt om dette fokuserer mest på kvinnene at det er de det er noe «galt» med når de ikke blir gravide. Selv om det nå er sikkert maks frustrerende å tenke på alt det unødvendige dere har vært igjennom så kan det nå også være en sjanse for at det faktisk skal kunne gå da, og med deres egg og sæd tilome? ❤️ spent på hva legen sier om dette over ferien. Og takk for at du oppdaterer, er inne her på kg en gang i uken, kun for å se om du har skrevet noe❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 13. juli #3137 Del Skrevet 13. juli Du aner ikke hvor mange ganger jeg har tenkt på deg og lurt på hvordan det går med deg, tittet innom her og håpet at du gir oss en oppdatering på livet generelt. Jeg ble så glad når det endelig kom en oppdatering fra deg, men aner ikke hvordan jeg skal reagere på dette! Altså herremin for en sjokkerende beskjed å få. Også å bare lese det selv, og sitte der og fordøye det og tolke det uten å vite hva dette betyr. Er det en vei videre? Er det håp nå? Er det dette som er grunnen til at alt har vært så vanskelig? Og dette er bare mine tanker, som ikke står i det selv engang. Dere må være verdens sterkeste mennesker som tåler så mange opp og nedturer om hverandre. Det betyr jo ingenting hva jeg føler og håper, men jeg håper sånn at dette gir dere et ønske om å prøve igjen, og at det vil lykkes for dere snart🥹❤️ Tusen takk for at du oppdaterer oss, vi er så mange her inne som tenker masse på dere. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sovia Skrevet 13. juli #3138 Del Skrevet 13. juli Kjære deg 💖 Jeg aner ikke hva jeg selv ville gjort i samme situasjon og tenker det er mange folk her inne som gir gode råd, så jeg ville bare sende en klem ♥️ Såå kjekt å høre fra deg. Gleder meg til å lese neste kapittel av eventyret ditt - jeg er fortsatt veldig engasjert med i den store heiagjengen din 🤩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 16. juli Forfatter #3139 Del Skrevet 16. juli Amy Pond skrev (På 13.7.2024 den 19.05): Så fint å høre fra deg!❤️ Selv om det du forteller nå er helt hårreisende. Kan virkelig ikke forstå at dette kan ha skjedd. Dette nå vel gi en del sammensatte følelser, både forbannelse, fortvilelse, sorg og kanskje litt håp? Jeg har ikke ord for hvor mye jeg føler med dere. Takk for at du oppdaterer oss, tross alt du står i. Sender stor klem❤️ Absolutt masse følelser - det er det ennå 8 dager etterpå. Tror egentlig ikke hodet får helt ro før vi har hørt fra legen - selv om jeg anerkjenner at det mest trolig bare er steg 1 av mer usikkerhet. For det er som du sier, kanskje er dette livslinjen med håpet som vi ønsket oss. ❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 16. juli Forfatter #3140 Del Skrevet 16. juli Love90 skrev (På 13.7.2024 den 20.03): Oi shitt! For en annen retning dette plutselig ble! Og enn å ikke teste mannen skikkelig før de foreslo eggdonasjon. Er egentlig sykt hvor mye man må tenke selv i en sånn sårbar prosess tydeligvis, tydelig at man må komme på ting selv, noe man regner med de som sitter med det her skal gjøre før de foreslår sånne nye og dyre store ting som eggdonasjon! Jeg blir sjokkert! Men det er altså derfor det kan være du har mistet så mange ganger også fordi mannens sæd er kjempe dårlig? Kan ikke aaane hvor frustert og sint dere er nå! Dere kunne unngått aaalt dere har vært igjennom hadde de bare kunne hatt litt mere fokus på mannen, er som du sier alltid for mye fokus på kvinnene når det kommer til ufrivillig barnløshet, sjokkerende at tilome de som skal kunne alt om dette fokuserer mest på kvinnene at det er de det er noe «galt» med når de ikke blir gravide. Selv om det nå er sikkert maks frustrerende å tenke på alt det unødvendige dere har vært igjennom så kan det nå også være en sjanse for at det faktisk skal kunne gå da, og med deres egg og sæd tilome? ❤️ spent på hva legen sier om dette over ferien. Og takk for at du oppdaterer, er inne her på kg en gang i uken, kun for å se om du har skrevet noe❤️ Ja! Jeg vet! Jeg synes det har vært litt mer fokus i mediene om mannlig infertilitet og at dette må bli en større del av bildet av hvorfor det fødes færre barn i Norge. Men ja, det er helt sykt hvor mye pasienten selv må ha koll på ting. Jeg har en syk forelder og gjenkjenner det veldig fra hens sitasjon også. Det er veldig frustrerende, Vi er jo oppegående mennesker, hva med de som ikke har pårørende, har høy nok kapasitet til å ta imot viktig informasjon osv? Fryktelig. Jeg kjenner at alt er så usikkert ennå, enn så lenge vi ikke har fått snakke med legen. I hodet mitt betyr dette ny håp. Samtidig er det hårreisende at vi har vært gjennom alt dette, kanskje for ingenting? Helt sykt. Greit nok at "alt" ville vi nok ikke sluppet unna, men herregud at mannen ikke har blitt sett på nærmere i løpet av disse årene... ❤️ Håpet mitt er at det er noe enkelt, som årebråkk i pung fks, som lett kan fikses, eller at TESE (hente sæd direkte fra pung) vil kunne rette skaden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå