Gå til innhold

Drømmen om en familie

Neutral90

Anbefalte innlegg

Ilmimo skrev (12 timer siden):

Dette ser veldig lovende ut ❤️🙏 Heier intenst på deg! Skulle ønske du kunne spolt frem til uke 7 og UL og se en sprell levende liten reke.
Kikker innom tråden din med ujevne mellomrom, og fy søren så tøff du er. 

DET har jeg og mannen også tenkt 😂 prøver å føle på det at det kan gå bra og da vil jeg tenke tilbake på disse ukene i visshet med at de var litt fine også. Det går sånn 50/50 😅 håper du har det bra ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Love90 skrev (11 timer siden):

Veldig fin økning, og forstår tankegangen din så godt! Ikke rart etter alt du har opplevd med det her.. du vil og sikkert bare beskytte deg selv litt og tenker da ofte litt det verste! Jeg husker selv at jeg forventet super sterk strek ganske kjapt hvor hver dag, men i starten og da spesielt før IKM så øker de ikke såå mye for hver dag, mn litt så man ser at den øker litte granne, og det er som Amatariel sier, jeg også opplevde helt i starten at den dagen etter plutselig var litt svakere, og det selv om svangerskapet gikk bra men huske jeg gikk heelt i bunnen av den svakere testen, men dine har jo tross alt økt for hver dag🤩 

Du har helt rett ❤️ men jeg jobber for at det ikke bare skal være frykt og vonde tanker. Det kan jo være det går? 

Jeg er også enig mtp tester. Ikm i dag og det er så deilig å vite at maks om en uke er testing ferdig 😂 å tenke seg om før man drikker fordi man vil teste senere osv. Det er galskap satt i system egentlig. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amy Pond skrev (11 timer siden):

Dette er jo så fin økning!!! Husker jeg testet meg opp og ned i mente selv, og aldri var «fornøyd» med testene, så du har min fulle empati for usikkerheten.❤️ Men dette ser virkelig bra ut!❤️

Ja, det er virkelig galskap. Mannen har gitt opp for lenge siden å snakke meg til fornuft, han forstår å gi støtte er eneste som kan snu meg 😂 uff, takk ❤️

MissB skrev (6 timer siden):

Så fine tester ❤️ Denne gangen må de bare holde helt i mål!

Jeg håper det ❤️ det har jo sett veldig bra ut før med perfekt stigning osv, men denne gangen er det jo egg fra en ung, from kvinne 😂

Annabel skrev (8 timer siden):

Nydelige tester og stigning!😭😍 Og jeg synes 13 dpo-testene dine ser veldig sterke og fine ut. Tråden din er forresten enste grunnen for at jeg titter innom KG om dagen, men jeg er veldig dårlig på å legge igjen en kommentar🌸 Heier så inderlig denne spiren!!❤️

Jeg blir jo rørt ❤️ jeg håper dette er den lykkelige slutten min 😭 

Patriotpaula skrev (10 timer siden):

Hurra 😍🎉 Veldig fin stigning ❤️❤️❤️

Åå Patriotpaula 🥰 håper dere har det bra! 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+0

Å så deilig å skrive 😍 og jeg kan krysse av ene målet på listen min: 

️ nå IKM.

️ 2-3 på digital test.

️ 3+ på digital test

️ hcg blodprøve 4+2

️ tidlig ultralyd i uke 7.

Kanskje kan jeg krysse av for neste mål i ettermiddag?  Jeg håper det, men digital er lunefull så tar ingenting for gitt. 

Ikm ja. Ja, jeg vil jo neppe blø pga mye progesteron uansett, men noen gode tanker må jeg unne meg selv 😂🥰

Denne luen ble ferdig i går. Jeg har ved tidligere graviditeter strikket til den i magen. Ikke mye, men litt. Har noen kjoler, tepper, sparkebukse osv. Og en blå og en rosa av denne luen. Ble derfor hvit denne gang :-) jeg tror jeg skal greie å bruke alt jeg har strikket tidligere, hvis dette blir en baby. Det er noe mentalt med sorgprosessen her. 

20240508_074126.thumb.jpg.35d4b06600055c073afa08950c92edfe.jpg

• Hjerte 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (18 minutter siden):

4+0

Å så deilig å skrive 😍 og jeg kan krysse av ene målet på listen min: 

️ nå IKM.

️ 2-3 på digital test.

️ 3+ på digital test

️ hcg blodprøve 4+2

️ tidlig ultralyd i uke 7.

Kanskje kan jeg krysse av for neste mål i ettermiddag?  Jeg håper det, men digital er lunefull så tar ingenting for gitt. 

Ikm ja. Ja, jeg vil jo neppe blø pga mye progesteron uansett, men noen gode tanker må jeg unne meg selv 😂🥰

Denne luen ble ferdig i går. Jeg har ved tidligere graviditeter strikket til den i magen. Ikke mye, men litt. Har noen kjoler, tepper, sparkebukse osv. Og en blå og en rosa av denne luen. Ble derfor hvit denne gang 🙂 jeg tror jeg skal greie å bruke alt jeg har strikket tidligere, hvis dette blir en baby. Det er noe mentalt med sorgprosessen her. 

20240508_074126.thumb.jpg.35d4b06600055c073afa08950c92edfe.jpg

Nå har jeg nettopp begynt å følge deg her. Jeg er selv solomor og hadde 5 "vanlige" insemineringer (ikke ivf) før det satt. Den første ble vel en såkalt kjemisk abort (?). Så jeg er ikke så inni termene.

Hva betyr IKM? Er det nå full eggdonasjon og sperm?

Selv om jeg ikke har lest gjennom alle de 154 (!) sidene så forstår jeg jo at du er en usedvanlig sterk kvinne med masse pågangsmot! Heier veldig på deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pidla skrev (6 minutter siden):

Nå har jeg nettopp begynt å følge deg her. Jeg er selv solomor og hadde 5 "vanlige" insemineringer (ikke ivf) før det satt. Den første ble vel en såkalt kjemisk abort (?). Så jeg er ikke så inni termene.

Hva betyr IKM? Er det nå full eggdonasjon og sperm?

Selv om jeg ikke har lest gjennom alle de 154 (!) sidene så forstår jeg jo at du er en usedvanlig sterk kvinne med masse pågangsmot! Heier veldig på deg! 

IKM er dagen man skal ha mens men den ikke kommer, 4+0 for de fleste :-) det er bare lov med donor fra en av foreldrene, ikke dobbel, så det er eggdonasjon.

Takk for gode ønsker 🌞

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig deilig å komme til IKM!( Og ingen spotting?). Håper du fort som fy får 2-3 på testen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (48 minutter siden):

Veldig deilig å komme til IKM!( Og ingen spotting?). Håper du fort som fy får 2-3 på testen!

Nada spotting 😎 men det er hestedose jeg står på da. Prolutex + cyclogest 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Altså, jeg fikk "ikke gravid" på digital 😱 hæ liksom? Uff har litt bange anelser nå. Skal ta ny så snart kroppen produserer nok urin. Faen.

Edit:

Ok, neste var positiv. Men bare uke 1-2.

Samtidig er strimmel svakere. Nei nå ble det en tur i kjelleren igjen. Faen altså.

20240508_151514.thumb.jpg.6bce2c761d4ce5c22cc9745b2acb3090.jpg20240507_115622.thumb.jpg.a8e6c696319e351bb42fd2e2a417bc40.jpg

Endret av Neutral90
  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må fortsette å håpe :klem3: Ingen tvil om at urinkonsentrasjonen er skjør og du er veldig tidlig når to digitale tester sier forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 minutter siden):

Vi må fortsette å håpe :klem3: Ingen tvil om at urinkonsentrasjonen er skjør og du er veldig tidlig når to digitale tester sier forskjellig.

I dag skal hcg helst være over 100 for at det statistisk sett skal føre til fullgått svangerskap :gråter:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Neutral90 said:

I dag skal hcg helst være over 100 for at det statistisk sett skal føre til fullgått svangerskap :gråter:

Dumt spørsmål, kanskje, men finnes det tester som viser HCG-stigning (beklager uvitenheten). Ved IVF vet man garantert hvor langt man skal være på vei, ikke sant? Uff... krysser alt jeg har!🩵

Endret av Josephine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Josephine skrev (2 minutter siden):

Dumt spørsmål, kanskje, men finnes det tester som viser HCG-stigning (beklager uvitenheten). Ved IVF vet man garantert hvor langt man skal være på vei, ikke sant? Uff... krysser alt jeg har!🩵

Blodprøve. Skal ta på fredag.

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si, det er kanskje lettere for meg å håpe enn for deg som har fått en sånn støkk av en digital dustetest og som står midt oppi dette med alle følelser og alt.

Kan du ta en blodprøve? I dag og på fredag? Så slipper du disse usikkerhetene med urinkonsentrasjon og ulik fargestoffkonsentrasjon i testene.

Du er jo helt tydelig gravid, selv om testen ser litt lik ut som i går. Jeg ser på nettet at mange kan oppleve svak stigning i begynnelsen før det tar seg opp. Dette vet du selvfølgelig, bare dumt å skrive til deg som vet "alt", men det er jo fortsatt masse håp. Igjen, lett for meg å si men... håper jeg ikke provoserer. Føler uansett veldig med deg, så grusomt å stå i!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (1 time siden):

Men husk at det er hcg målt i serum/blod. Har lest en del statistikk og forskning på det samme, og alle studiene baserer seg på serumkonsentrasjoner. Hcg-konsentrasjonen i urin (som Clearblue digital) er ikke nødvendigvis nøyaktig lik hcg-kons i blodet, spesielt når man er så tidlig som du er, og det blir ikke direkte overførbar sånn sett. Jeg har opplevd det samme som deg med Clearblue digital, men blodprøve 16 dpo viste en fin serumkonsentrasjon av hcg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemymlen skrev (26 minutter siden):

Men husk at det er hcg målt i serum/blod. Har lest en del statistikk og forskning på det samme, og alle studiene baserer seg på serumkonsentrasjoner. Hcg-konsentrasjonen i urin (som Clearblue digital) er ikke nødvendigvis nøyaktig lik hcg-kons i blodet, spesielt når man er så tidlig som du er, og det blir ikke direkte overførbar sånn sett. Jeg har opplevd det samme som deg med Clearblue digital, men blodprøve 16 dpo viste en fin serumkonsentrasjon av hcg.

Ja jeg gikk fra «ikke gravid» til «gravid 2-3» på en uke med min siste sønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Neutral90 skrev (1 time siden):

Men skal ikke en digitaltest være 1+2 når du er 4+0 da? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er inne her og leser av og til, men ikke kommentert før nå. Ville bare si at jeg håper så for deg og føler så med deg i denne følelsesmessige berg-og-dalbanen. Hva du må gjennom, for en styrke! Nå håper og tror jeg at det endelig går veien denne gangen! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender masse kjærlighet ❤️❤️❤️ Og så satser jeg på sterkere tester de neste timene/dagene og en tydelig hcg-prøve fredag❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

❤️❤️❤️

Huff, så tøffe disse dagene med så mye usikkerhet. Håper så inderlig for deg at dette skal gå bra❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...