Gå til innhold

Drømmen om en familie

Neutral90

Anbefalte innlegg

Jippi! Da er det bare én dag mellom oss denne gangen🥰 Alltid koselig å gå inn i dpo-land samtidig som noen andre synes jeg😄 Når dere nå håper på hjemmelaget spire, får du noe støttemedisiner til det eller blir det helt umedisinert? Krysser alt jeg har som krysses kan for dere og hjemmespiren🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noldi skrev (12 minutter siden):

Jippi! Da er det bare én dag mellom oss denne gangen🥰 Alltid koselig å gå inn i dpo-land samtidig som noen andre synes jeg😄 Når dere nå håper på hjemmelaget spire, får du noe støttemedisiner til det eller blir det helt umedisinert? Krysser alt jeg har som krysses kan for dere og hjemmespiren🥰

Du, det tenkte jeg også på etter den positive testen 😁 veldig kjekt å kunne følge hverandre 🥰

Nei, eller, jeg har jo støttemedisin liggende. Avtalen med "det offentlige" er å starte blodfortynnende og progesteron ved positiv test :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vegasus skrev (6 minutter siden):

Lykke til ❤️ Fortsetter å håpe og heie for dere ❤️ 

:blomst: takk, gode deg 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg leste at du skulle ta et siste forsøk, så skal jeg innrømme at jeg grein noen gledes tårer (skylder det på hormonene), men skal Hausken ha 4000 kr for å se om dere kan starte opp med IVF? Ikke søren om jeg hadde gått der, da kan du like godt spare dem til noe fint til deg selv eller en reise 😊

Heier sammen med de andre ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (På 11.6.2022 den 18.35):

Da jeg leste at du skulle ta et siste forsøk, så skal jeg innrømme at jeg grein noen gledes tårer (skylder det på hormonene), men skal Hausken ha 4000 kr for å se om dere kan starte opp med IVF? Ikke søren om jeg hadde gått der, da kan du like godt spare dem til noe fint til deg selv eller en reise 😊

Heier sammen med de andre ❤️

Jepp! 4000 kr. Prøvde flere ganger å forklare at jeg ikke visste om vi ville gjennomføre ivf med de, så ønsket primært en digital konsultasjon for p diskutere mulighetene. Det var ikke mulig, dessverre. Tror de ødelegger en del for seg selv med å være slik. Samtidig er det mange som får annen type medisin der, så det gjør jo litt vondt å legge fra oss hausken også.... hm

Du er god du ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8/9 dpo og testegalskapen er igang 🙈😂 vet jo så godt at så tidlig, med en tørket test og redigert bilde absolutt ikke trenger å bety at det er en strek der på ekte, MEN såklart gir det håp 😂

20220615_080116.thumb.jpg.69ed929a3811e12e8a6bd58b5bfae4ec.jpg

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg så igjen i deg nå!😂 Har klart å holde ut enn så lenge, men fyfader det klør i fingrene etter å få testet😳 Håper sånn for deg at denne streken blir mørkere!😍😍😍

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ test 10 dpo ettermiddag, så da er det nok over og ut flasketut for denne gang. Fortsetter med progesteron noen dager til for å lure kroppen til å ikke få mensen helt ennå, jeg forventer egentlig mens 3 dager før jeg kan få det for å starte stimulering med uttak i august. Men det går nok, tror jeg 🤞

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Cd 7

Fått resept på medisiner og forventet mens ca 23 juli. Håper det er siste stimulering noen sinne :) har før ventet lengst mulig med å hente ut medisiner, men har liten tro på at vi skal greie det selv. Ønsker heller en mer avslappet sommer og å ikke måtte forholde oss til eggløsning osv. Må dessverre kartlegge eggløsning fordi hvis eggløsning er tidligere enn ventet så må jeg forlenge syklus for å rekke oppstart i juli. På grunn av sommerstengt klinikk kan ikke mensen komme før 23 juli :) lutealfasen forrige syklus ble 15 dager, selv om jeg droppet progesteron fra 11 dpo.

Endret av Neutral90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg følger fortsatt med her inne og heier såå mye. Ønsker deg en kjempefin sommer ❤️ Har dere noen gøye planer? ☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode @Soviaog @kaffemor ❤️

Her går det greit, så snille dere er som spør. Cd 14 og positiv eggløsningstest,  vi gjør selvsagt et forsøk hjemme ;) det betyr også at mensen kommer 2 dager før den kan komme for oppstart av medisiner i juli. Jeg har primolut og vil bruke den til å utsette :-)

jeg vil så gjerne gjøre fra meg uttak før jeg starter arbeid igjen etter sommerferien. Det er ikke det at arbeidsgiver ikke forstår, for det gjør de, men vil helst ikke strekke strikken for langt. 

Drt har vært godt å ha en pause denne våren og det har gitt meg litt ny giv ❤️ jeg har fått tilbake selvtilliten og greier å si fra til andre på en bedre måte. Fks var jeg hjemme hos mamma sammen med ene søsteren min. Hun har barn som ikke bruker barneseng lengre. Da sier mamma at hun vil gi bort senga fordi ingen av søstrene mine trenger den mer. Altså, hvor ufølsom går det an å bli 🙄 dustemor. Et år siden ville jeg blitt tydelig sint og vært kroppslig avvisende, men nå mestret jeg å bruke ordene mine og si at slikt kan det la være å snakke om foran meg. Totalt unødvendig. 

Det er så deilig at koronarestriksjonene er borte! Jeg er veldig heldig med det at vi begge er glad i og prioriterer å reise mye. Så nå er vi på tur gjennom Sverige, på jakt etter litt varme :p 

håper alle har det bra! 

• Liker 1
  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

Negativ graviditetstest så da bestiller jeg medisiner og det blir å starte på disse medisinene til helgen. 

Mitt 5te uttak. Føler det er litt deja vu, for jeg har sagt det før: hadde aldri trodd vi ville være i denne situasjonen  etter så mange år, helt resultatløs. 

Nå har jeg hatt en fin sommer og fått reflektert litt. Det er virkelig ikke meningen av man skal måtte gjennom alt det vi/jeg har vært gjennom. Jeg tenker da på abortene. Det er ikke menneskelig egentlig. Belastningen har vært enormt høy og det har ødelagt mye for meg. 

Jeg blir helt på gråten av å tenke på hvor mange som har fått nr 2 før vi engang har fått nr 1. Når vi begynte å prøve før de eller samtidig. Den smerten jeg bærer med å ha opplevd positiv test 8 ganger, sett hjerte...er det 4 ganger? Orker ikke telle for det gjør så vondt. Det er en smerte som er utrolig dyp. 

Dette er ikke en synd-i-meg oppdatering, mer en realitetsorientering. For det er sabla tungt det vi har gått og frivillig går gjennom for å oppnå det vi ønsker mest av alt. Det at det ikke finnes mer hjelp å få er for meg mystisk. For det er en helt ekte livskrise vi har stått i gjennom de siste årene, med dyp dyp sorg som vi har måtte bearbeide på egen hånd, uten hjelp. 

🤞💉

Endret av Neutral90
  • Hjerte 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei🥰

Deg husker jeg fra jeg startet min prøving i 2018. Ble veldig lei meg da jeg leser at du enda ikke har lykkes med en fullgått graviditet og et barn. Jeg holdt selv på i 1,5 år og opplevde heldigvis kun én SA i uke 6, men det er faktisk det verste jeg har vært med på. At drømmen om en familie ble knust stakk så dypt. Jeg kan ikke forestille meg hvordan det må være å ha gått igjennom så mange aborter og i tillegg ha sett bankende hjerte og så bare er det ikke der mer.. 💔 Helt umenneskelig og at det i tillegg er så lite støtte å få i helsevesenet!

Nå har jeg ikke lest gjennom hele dagboken din. Har du fått noe utredelse for alle abortene? 

Jeg håper så inderlig at dere lykkes med drømmen om å bli en familie! 

Masse gode tanker herfra 🧡🧡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussi2018 skrev (På 18.7.2022 den 21.16):

Hei🥰

Deg husker jeg fra jeg startet min prøving i 2018. Ble veldig lei meg da jeg leser at du enda ikke har lykkes med en fullgått graviditet og et barn. Jeg holdt selv på i 1,5 år og opplevde heldigvis kun én SA i uke 6, men det er faktisk det verste jeg har vært med på. At drømmen om en familie ble knust stakk så dypt. Jeg kan ikke forestille meg hvordan det må være å ha gått igjennom så mange aborter og i tillegg ha sett bankende hjerte og så bare er det ikke der mer.. 💔 Helt umenneskelig og at det i tillegg er så lite støtte å få i helsevesenet!

Nå har jeg ikke lest gjennom hele dagboken din. Har du fått noe utredelse for alle abortene? 

Jeg håper så inderlig at dere lykkes med drømmen om å bli en familie! 

Masse gode tanker herfra 🧡🧡

Beklager, jeg har ikke fått med meg at du har skrevet:)

Det er noe av det som er så frustrerende. Der er ingen grunn for at vi skal miste. Alle leger har sine egne teorier, alt fra dårlig blodgjennomstrømming til livmoren til at jeg er for fertil (🙃🙃🙃) og tar til meg skadede egg osv. Det hadde vært mye enklere hvis vi visste hvorfor, ds tror jeg det hadde vært lettere å gi seg også:)

Kudos for å gidde å lese hele! Og også beklager, jeg har langt fra alltid greid å vise meg fra min beste side her inne. Det har vært en ventilering som har vært stort  behov for da jeg har følt mye sorg.

Takk for gode ønsker og lykke til med nr 2!

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper så inderlig det setter seg en spire som kan bli der i 9 mnd hos dere snart! Jeg følger med her og heier såå mye!❤️❤️ 
ser du skal ha et nytt uttak? Er planen å gjøre/prøve noe annerledes denne gangen? Husker ikke alt du har prøvd men har du prøvd blodfortynnende etter innsett? Må være noe mer å prøve som ikke er prøvd enda? ❤️
Mange gode klemmer her ifra! Er virkelig ikke rettferdig om hvor mye noen må gå igjennom for å få sin størte drøm oppfylt! Og andre rekker å få både 2-3 barn imens noen sliter så lenge med nr 1. håper så inderlig at dere lykkes snart!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...