Gå til innhold

Drømmen om en familie

Neutral90

Anbefalte innlegg

Hjertespar skrev (1 minutt siden):

Oj, så tidlig ja..🙊☺️ Jeg har inntrykk av at en del får positiv test på 10DPO ja, hvis de blir gravide.. men det er jo veldig tidlig, bare fem dager etter innsett? Jeg tok Ovitrelle onsdag kveld og eggløsning ville da naturlig skjedd fredag morgen…🙃 

Når du har tatt ovitrelle må du enten teste den ut slik at du ser streken forsvinne og forhåpentligvis bli sterkere, eller så må du vente til 10 dager etter du satte den, siden den inneholder hcg 🙂 pakningsvedlegget sier at hcg skal være ute 10 dager etter du satte den, men hos meg har det av og til hengt i I 11 dager, bare slik at du er litt forberedt 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neutral90 skrev (24 minutter siden):

Når du har tatt ovitrelle må du enten teste den ut slik at du ser streken forsvinne og forhåpentligvis bli sterkere, eller så må du vente til 10 dager etter du satte den, siden den inneholder hcg 🙂 pakningsvedlegget sier at hcg skal være ute 10 dager etter du satte den, men hos meg har det av og til hengt i I 11 dager, bare slik at du er litt forberedt 🙂

Ja, jeg husker fra sist runde at Ovitrelle kan henge i i cirka 10 dager. Men da har det jo gått en uke siden jeg tok den allerede i morgen, så da vil den jo gå helt ut få dager etter innsett🙃 får se hvor lenge jeg klarer å vente, noen dager må det i hvertfall bli! Men jeg tror ikke jeg kommer til å stole helt på at det eventuelt er en graviditet før jeg får positiv test rundt planlagt/ordinær testdag, altså like før mensen skulle kommet🙊huff, gruer meg litt for ventingen og spenningen jeg vet kommer. 

Du får holde oss oppdatert! Håper det lykkes denne gangen🤞🏻😌

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ☺️ har sniktittet litt innom her tidligere og vil bare si masse lykke til! 💕🤞 Dere har gått gjennom utrolig mye og jeg håper virkelig at det går veien for dere denne gangen 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det går bra med deg og at du sitter med positive resultater om du har teset❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke gravid :(

noe jeg var forberedt på aiden vi har blitt gravid på de siste 4 innsettene og det var statistisk sett på tide med en  negativ test. Betyr ikke at det gjør mindre vondt. 

dette med å være prøvere skal liksom være et kort kapittel i livet, før man går inn i neste fase. Vi har vært prøvere veldig lenge nå og alle påkjenningene med ivf og abortene tærer på. Jeg kjenner på en utenforskap som vi har gjort alt i vår makt for å endre. Det er veldig kjipt å ikke være noe lengre enn vi var for 4 år siden. 

dette forsøk har vært tøft psykisk. Først frykten for at det ikke skal bli innsett, så frykten for å ikke bli gravid. Jeg tåler nok prednisolon dårligere og dårligere for hver gang jeg må ta den. Relativt vanlig bivirkning er depresjon, så den angsten kommer nok derifra. Er på vei ned i dose og føler meg allerede bedre. 

vi traff så godt hjemme denne syklusen også, følte på en måte at vi fikk en dobbelsjanse 😛

nå må jeg stikke litt sår 🌷 men takk for at dere bryr dere!

• Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (19 minutter siden):

Jeg er ikke gravid :(

noe jeg var forberedt på aiden vi har blitt gravid på de siste 4 innsettene og det var statistisk sett på tide med en  negativ test. Betyr ikke at det gjør mindre vondt. 

dette med å være prøvere skal liksom være et kort kapittel i livet, før man går inn i neste fase. Vi har vært prøvere veldig lenge nå og alle påkjenningene med ivf og abortene tærer på. Jeg kjenner på en utenforskap som vi har gjort alt i vår makt for å endre. Det er veldig kjipt å ikke være noe lengre enn vi var for 4 år siden. 

dette forsøk har vært tøft psykisk. Først frykten for at det ikke skal bli innsett, så frykten for å ikke bli gravid. Jeg tåler nok prednisolon dårligere og dårligere for hver gang jeg må ta den. Relativt vanlig bivirkning er depresjon, så den angsten kommer nok derifra. Er på vei ned i dose og føler meg allerede bedre. 

vi traff så godt hjemme denne syklusen også, følte på en måte at vi fikk en dobbelsjanse 😛

nå må jeg stikke litt sår 🌷 men takk for at dere bryr dere!

Leit å høre. Skjønner du må ta deg litt tid. Sender deg en klem❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååå, kjøre neutral😢 Jeg håper så at det løser seg for deg😢 Skjønner veldig godt at dette er vanskelig, og det hjelper nok heller ikke på følelsene når bivirkning av prednisolon er depresjon nei.. Håper du føler deg bedre snart❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd 2

Jeg har hatt denne dagboken lenge og det er mange av dere som fast og ufast legger igjen spor her. Spor av kunnskap, sympati og nestekjærlighet. 

Ofte når jeg har skrevet her er det jo for å kunne ventilere og få utløp for noe. Likevel er det så mye omsorg å hente. Hele tiden har det vært med håp om å kunne vende hjørnet, bli varig gravid og få et barn, og med det kunne vise meg fra en bedre side. Det har ikke skjedd ennå, kanskje aldri, kanskje snart.

Uansett, dette innlegget er til DEG. Du som har brukt av din tid, empati og kunnskap å svare meg. Tusen takk ❤️

• Hjerte 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Neutral90 skrev (3 timer siden):

Cd 2

Jeg har hatt denne dagboken lenge og det er mange av dere som fast og ufast legger igjen spor her. Spor av kunnskap, sympati og nestekjærlighet. 

Ofte når jeg har skrevet her er det jo for å kunne ventilere og få utløp for noe. Likevel er det så mye omsorg å hente. Hele tiden har det vært med håp om å kunne vende hjørnet, bli varig gravid og få et barn, og med det kunne vise meg fra en bedre side. Det har ikke skjedd ennå, kanskje aldri, kanskje snart.

Uansett, dette innlegget er til DEG. Du som har brukt av din tid, empati og kunnskap å svare meg. Tusen takk ❤️

❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å lese, kjenner meg igjen i det du skriver angående depresjon og prednisolon, endte opp med at jeg nektet å ta dem fordi jeg var ikke meg selv lenger 😔

Sender deg uendelig masse klemmer ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd 14, eggløsning i morgen. 

20220606_171020.thumb.jpg.4f03e801d46dd82be577eb6dc517449c.jpg

Alltid kjekt med en knallpositiv test 😎

Vi har bestemt oss for å ha et uttak til hos Spiren. Jeg var egentlig en del imot det fordi jeg er ikke sånn veldig fornøyd med behandlingen der, spesielt mtp det at jeg hadde hatt eggløsning før uttak og det påvirket sterkt eggkvalitet på de eggene som var igjen. Men mannen mener at siden de kjenner oss nå så er det mindre sjanse for at noe sånt skjer igjen. La gå sier jeg. Så får jeg heller gå til en annen gyn for støttemedisin. 

Nå er det ikke meningen å henge ut den ene eller den andre klinikken, det er min subjektive opplevelse. Prøvde å lage time hos hausken, men der er det bare kaos. De virker veldig overarbeidet og resepsjonisten brukte nesten hele matpausen min for å finne en time. Vil nok avlyse den, fordi de krevde at vi måtte ha en ivf oppstart time hvis vi skulle snakke ivf, men jeg vet jo ikke om vi vil være kunder der. En time til 4000 kr er uaktuelt, når målet ikke er å vite OM vi skal ha ivf, men om vi skal ha ivf hos de 😛 litt kronglete, håper dere skjønner. 

I mellomtiden håper vi på en hjemmespire 🤞kroppen er tilbake i rute med sykluslengde, noe som er både og med tanke på uttak i august. Jeg ligger nå an til å få mensen 3 dager før tidligst mulig dato for oppstart i juli/august, men det skal jeg nok få justert med progesteron. 

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...