Gå til innhold

Drømmen om en familie

Neutral90

Anbefalte innlegg

vegasus skrev (33 minutter siden):

Det ser bra ut, helt normalt å ikke se økning fra dag til dag, så sånn sett er det nok bedre å teste bare annenhver dag. Men så er det noe med det å se at den streken dukker opp i dag også. Det er noe betryggende med det. Så jeg skjønner godt at du tester hver dag, og gjerne et par ganger daglig, for det gjorde jo jeg også. :) 

Men ha i bakhodet at du ikke kan forvente å se økning fra dag til dag, og sammenlign heller derfor annenhver dag. :) 💕

Edit: Det kan også være litt forskjell på mengden fargestoff i testene. 

😭😭❤️ Takk for svar. Jeg håper (og vet inni meg) at du har helt rett. Dagens er kanskje litt svakere enn i går, men mye sterkere enn mandags. Ser jo på kontrollstrek en at det kan være litt forskjellig mengde fargestoff i de... Uff. Skulle sånn ønske at positiv test = baby 😒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neutral90 skrev (14 minutter siden):

😭😭❤️ Takk for svar. Jeg håper (og vet inni meg) at du har helt rett. Dagens er kanskje litt svakere enn i går, men mye sterkere enn mandags. Ser jo på kontrollstrek en at det kan være litt forskjellig mengde fargestoff i de... Uff. Skulle sånn ønske at positiv test = baby 😒

Opplevde akkurat det samme selv med styrken på testene når jeg testet. Og jeg husker godt hvor nervepirrende og skummelt det var. Jeg endte alltid med å ta en ny test eller to litt senere på dagen hvis jeg ikke var helt fornøyd med dagens første. Var så redd for at det ikke steg nok. 

Jeg skjønner veldig godt at du er bekymret, med alt du har vært gjennom. Noe annet ville nesten vært litt rart egentlig. 💕 

Jeg håper og tror at inngrepet du hadde har en positiv effekt så spiren holder seg på plass! 💕  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse strimlene er kjeeempedårlige på å vise stigning. Jeg vil STERKT anbefale deg å slutte å teste med dem. Jeg har testet positivt 7 ganger før og har den erfaringen med meg... Etter at man har fått "gravid 1-2" på en test så bør man virkelig stoppe å teste med strimler. Men heller ta en ny digital akkurat èn uke etter den forrige. Og så èn uke etter det igjen. Så får du se 2-3 og 3+.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå holdt jeg meg i 3 timer og tok en rfsu test tidlig. Vet jo at det er en skikkelig drittest, men er man desperat så er man desperat. 

Kom bare en svak svak strek. 

Regner med i morgen vil bekrefte at det er enda en kjemisk :( Det gjør så vondt 😭 Selvsagt min egen feil for å ha testet så tidlig, men dette er jo det vi ønsker høyest av alt... 

Prøver å sørge fra meg nå slik at det kan bli en ok julaften likevel. Men fy faen så vondt det er. Ubeskrivelig kjipt egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (1 time siden):

Nå holdt jeg meg i 3 timer og tok en rfsu test tidlig. Vet jo at det er en skikkelig drittest, men er man desperat så er man desperat. 

Kom bare en svak svak strek. 

Regner med i morgen vil bekrefte at det er enda en kjemisk :( Det gjør så vondt 😭 Selvsagt min egen feil for å ha testet så tidlig, men dette er jo det vi ønsker høyest av alt... 

Prøver å sørge fra meg nå slik at det kan bli en ok julaften likevel. Men fy faen så vondt det er. Ubeskrivelig kjipt egentlig. 

Kjære Neutral ❤️ Du har brukt en dårlig test på 3-timers urin. Ikke la den knekke deg. Det er selvpining å sammenligne make sure med rfsu, og så på 3-timers urin i tillegg. Glem den testen, den forteller deg faktisk ingenting. ❤️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vegasus skrev (45 minutter siden):

Kjære Neutral ❤️ Du har brukt en dårlig test på 3-timers urin. Ikke la den knekke deg. Det er selvpining å sammenligne make sure med rfsu, og så på 3-timers urin i tillegg. Glem den testen, den forteller deg faktisk ingenting. ❤️ 

Jeg har egentlig brukt mesteparten av dagen til å gråte, hadde endelig tørket tårene så leste jeg dette 😭😭😭 på'an igjen. Jeg håper du har rett ❤️ Du er jammen meg god å ha, du! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neutral90 skrev (41 minutter siden):

Jeg har egentlig brukt mesteparten av dagen til å gråte, hadde endelig tørket tårene så leste jeg dette 😭😭😭 på'an igjen. Jeg håper du har rett ❤️ Du er jammen meg god å ha, du! 

Det er forståelig kjære deg. Veien har vært så lang og tøff, det blir så skummelt å håpe og tro på at dette går bra. Men denne gangen skal det gå! ❤️ Og akkurat nå er du faktisk gravid. ❤️ 

Jeg vet at det er vanskelig, men prøv å hold deg opptatt og flytt tankene og fokuset over på noe annet. ❤️ Håper du klarer å få en fin jul uten at nervene tar helt over ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode du, dette gjør ikke psyken din noe godt. Du ER gravid❤️ Hvilken vei det kommer til å gå i fremtiden kan ikke disse strimmeltestene på utvannet urin fortelle deg. Det er lille julaften, og du er gravid❤️ Jeg håper du klarer å nyte denne julen og legger fra deg disse testene. Det er lett å si, jeg tok også 3 tester til etter første positive test. Helst vil jeg anbefale deg å kun holde deg til digitale, med en ukes mellomrom, men om det ikke går vil jeg iallfall anbefale deg å kjøpe bedre tester (clearblue f.eks), bestemme deg på forhånd hvor mange du skal tillate deg selv å ta, og ikke ta flere på en dag. Det er virkelig ikke bra for psyken. La det iallfall gå et par dager mellom. Jeg kan trøste deg med én ting, og det er at hcg heller ikke synker så fort som fra morgenen til midt på dagen. Det har halveringstid på 1 døgn. Jeg tenkte det samme som deg forrige uke «hadde jeg ikke testet så tidlig så hadde jeg ikke visst at det ikke gikk», men så viste det seg at kroppen bare lurte meg. Jeg tror det beste du kan gjøre for spiren nå er å kooose deg i kveld og i morgen! Prøv å tenk at dette er siste barnefrie jul, og det må nytes det også😁 Sove lenge, og kose seg uten ansvar❤️ 

Dette ble langt og kronglete😶 Hovedpoenget mitt er; prøv å ikke stresse unødvendig mye. Er det en ting som ikke er bra for en begynnende graviditet er det stress i kroppen. Og jeg tror dette går bra❤️ Enn så lenge har vi ingen grunn til å ikke tro det❤️ 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mumlehumle

Med din bakgrunnshistorie forstår jeg at det ikke er lett å slappe av å nyte graviditeten. Forhåpentligvis går det bra denne gangen. Sender deg en haug med klemmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper dette lille mattestykket kan få deg til å slappe litt mer av ❤ hvis du på 10 dpo fikk veldig svak positiv test kan vi anta at du har fått utslag på la oss si 8, og siden hcg dobles annen hver dag kan vi anta at den i dag er 16 (og dermed bare 12 i går). Det vil si at det ikke vil gi utslag på en vanlig test en gang 😊 poenget mitt er bare at hcg er veldig lavt nå i starten og en test vil ikke kunne vise markant forskjell på hcg nivå 8 eller hcg nivå 12. Det er derfor enda mer viktig at du bruker morgenurin. Når det er sagt kan jeg 100% forstå at du er nervøs og gjerne vil se en sterk stigning. Jeg synes bare ikke du skal ta sorgene på forskudd. Akkurat her og nå viser testen at du ER gravid ❤

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiller meg 100% bak @Noldi og resten her! 
Prøv å ikkje la desse strekane styre livet ditt, for det kan svinge heilt naturlig. Men selvfølgelig forstår eg kjempegodt at du med din historikk blir veldig nervøs ❤️

God jul til deg❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg hadde ikke lest om disse forskjellige testene og din uro før jeg svarte på din kommentar i min egen dagbok nettopp 💗. Hadde bare sett at det var positiv test. Men du, jeg er helt enig med de andre som skriver over her. Du kan ikke legge noen vekt på disse strimmeltestene her. Ta heller en blodprøve etterhvert eller bruk digitale med en uke imellom. Håper du er ved bedre mot nå og klarer å tenke at du faktisk er gravid. Jeg heier masse på den lille spiren din 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på deg Neutral90 og håper ikke du lar svake tester så tidlig knekke deg. Dette skal gå!! Nå stoler vi på julemagien ❤️

swexmas.gif.13fbaf50689a7281b6e6623cbccea011.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil bare fortelle dere hvor mye det betyr for meg 😢 alle og enhver har fått meg til å gråte 😭 takk så mye for at du har tatt deg tid ❤️ 

Julaften var rolig. Vi koste oss som par og for første gang på 5 år feiret vi med mine foreldre. Det var skikkelig koselig :) vi fikk til og med hvit jul og det ble skikkelig julestemning til slutt. 

IKM / 4+0

Testen er kanskje litt svakere enn jeg ønsket, men den er myeee sterkere enn forrige som ble tatt 23 desember 😭😭😭 

Sjekket smsrtklokka etterpå. Fra hvilepuls på 65 slag i minuttet så gikk det opp til 134 slag mens jeg ventet på testen skulle gjøre seg ferdig 😏

Skal ikke ta flere strips nå. Tar ny digital søndag eller mandag, da bør den vise 2-3 :)

IMG_20201225_102410.thumb.jpg.3b0c934d64a84464ac79a2be76c33421.jpg

God jul til alle dere gode og tålmodige sjeler her inne ❤️ nå har vi nytt en lengre frokost og mannen er ute for å smøre skiene ☃️🥰

Endret av Neutral90
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, for fremtiden slik at jeg har det skrevet ned :)

Symptomer 4+0;

- mye sterkere mensmurringer enn opplevd før ved graviditet 

- vond hofte. 

- ømme bryst, spesielt frampå og rundt beystvortene. Så vondt at det er vanskelig å ta på. 

I morgen er siste dag med progesteron, grugleder meg til å kjenne på søndag hva som er bivirkninger fra progesteron og hva som er frøet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt å høyre at du har hatt ei fin julefeiring😊 Og det er jo ein heilt tydelig auke på testen 😍 
Sidan du er i inne i ei behandling, får du oppfølging med f eks blodprøvar?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at julefeiringen din har vært fin, det fortjener du ❤️ 

Så herlig stigning du har hatt! Tror det er veldig fornuftig at du nå legger bort strimmeltestene. Da har man noe å se frem til, når man kun tester med digital. Også slipper man den uutholdelige tolkningen 🤗

God jul til deg, fine du! Nyt skiføret ☃️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (2 timer siden):

Tydelig økning her ja 🤩 Så bra! Deilig med rolig julaften, og ikke minst hvit jul. Nyt romjula

God jul Godis 🥰 jeg ønsker bare det beste for deg, god jul 🎄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...