Gå til innhold

"Gliper" i lister og annet treverk?!?!?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest uvitende

Vi bor i en leid leilighet og jeg har lagt merke til at det er gliper mellom lister og veggen. Og det virker som om treverket sprekker litt fra hverandre i skjøter. Hva kan grunnen til dette være? Kan det være noe med inneklimaet/luften som gjør at det blir slik? Jeg aner ikke om det var slik da vi flyttet inn, eller om det har kommet etterpå. Jeg blir litt nervøs hvis det er vår feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke deres feil...slike sprekker kommer og går med årstidene, hvis det ikke er benyttet akrylmasse i hjørner og mellom tak og list.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke deres feil. Treverk beveger seg. Nå er det glippe, om en stund kan det være på plass igjen.

Slik er det bare, og lite å gjøre med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, sånt vil som oftest skje. Selv brukte vi akryl da vi la listene, men etter et par år måtte vi ha på mer og male om igjen fordi det hadde sprekt opp. Noen ganger ser det helt fabelaktig ut, andre ganger synes sprekker. Synes det er koselig med levende hjem, jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi bor vindhardt til høyt oppe over sjøen . Det resulterer i at å tette lister og andre sprekker med acryl ikke fungerer i lengden. I de verste stormkastene beveger hele treverket på seg og alt sprekker. Helt bortkastet arbeid å tette. Så det har jeg gitt opp. I tillegg er huset gammelt og har dårlig isolasjon, så her blir de å fyre for kråkene når det er kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...