Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Finnes det et yrke du ikke passer til?

Hvorfor ikke?

Jeg kunne ikke ha vært journalist. Jeg fikser ikke å ha korte tidsfrister på noe jeg skal skrive bra.

Videoannonse
Annonse
Gjest Sesselja
Skrevet

Omsorgsyrker som sykepleier/hjelpepleier/jobbe på aldershjem - jeg har hverken lyst eller tålmodighet til å være i slike yrker.

Ungdomsskolelærer - hadde lagt våken med angst for å miste kontrollen over30 hormonregjerte tenåringer.

Prest - finnes ikke kristen...

Nyhetsjournalist (og jeg jobber som journalist...!) - jeg ser ofte ikke viktigheten i, eller klarer ikke finne engasjementet for, nyheter mediene mener bør dekkes.

Skrevet

Telefonselgar --> Hatar å mase på folk og er ikkje spesielt gla i å prate i telefonen. Så det hadde vore veeldig feil for meg!

Politikar --> Klarer ikkje å holde meg oppdatert i anna enn akkurat det som er veldig "stort" eller som angår meg/mine personlig. Og hadde heller ikkje likt at alle kritiserte meg uansett kva eg gjorde.

Revisor --> *gjesp*

Vaskedame --> Likar ikkje husarbeid at all.

Barnehage"tante" --> Likar ikkje bæsjebleier ungar som griner :ler: (Går heilt greit å vere barnevakt ei helg sef, men hadde fått hetta av 8t med andre sine ungar kvar dag)

Gjest Sienna ikke innlogget
Skrevet

Alt som har med barn eller salg (butikkjobber,telefonsalgt etc) å gjøre.

Gjest Gjesta
Skrevet

Alt som har med salg å gjøre eller jobber der man er tvunget til å snakke masse generelt pisspreik til folk man helst ville betalt for å la være å snakke med.

Korte tidsfrister, derimot, digger jeg :)

Gjest Madam Felle
Skrevet

Tømrer

murer

maler

For tunge yrker, og jeg hadde sikkert vært ødelagt før jeg var 40.

eletriker virker gørr kjedelig

vaskedame ( kunne til nøden jobbet med det en liten stund)

Sykepleier (liker ikke blod)

Lege, Nei takk

Hjelpepleier ( alt for tungt arbeid, og kjempe dårlig betalt)

Prest

Bilmekanikere ( virker kjempe kjedelig)

osv osv :ler:

Skrevet

Avisbud (altfor hodt sovehjerte til det)

yogainstruktør (ikke myk nok)

jordmor (hater blod)

alle maskuline yrker (fordi jeg er jente)

dørvakt (ikke tøff nok)

politi og brannmann (ikke tøff nok)

kunstnermaler (kan ikke male)

advokat (ikke tålmodig nok)

kirurg (sier seg vel selv)

bonde (aldri i verden)

assistent av hvilket som helst slag (liker ikke å slave for andre)

lærer (hater når jeg ikke blir hørt)

Det finnes 10000vis av yrker jeg ikke passer til, det er vel sånn generelt, man finner jo noe en selv liker og som oftest passer man best til det. :rosasmil:

Gjest Violetta
Skrevet

Jeg passer i grunnen ikke til noen fysisk tunge yrker. Liker rett og slett ikke slike arbeidsoppgaver.

Jeg passer heller ikke til å jobbe i barnehage, har ikke nok tålmodighet.

Gjest Gulltopp
Skrevet

De fleste typer servicejobber. Kunne gjerne jobbet i parfymeri, riktignok.

Jobb i helsevesen - jeg tåler ikke blod/sykdommer, og klarer ikke å se på at folk har det vondt og dør.

Fysisk tungt arbeid.

Ensformig arbeid der man gjør det samme hver dag og aldri lærer noe nytt.

Psykolog, jeg ville ikke klare å distansere meg.

Og ellers ethvert yrke der jeg må dusje etter å ha kommet hjem fra jobb.

Gjest Anonymous
Skrevet

Salg hadde vært totalt feil hylle for meg, særlig av typen telefonsalg. Bokhandel eller blomsterbutikk kunne funka.

Butikk/kasse - mest fordi man møter en flom av kunder hvorav en viss prosent ALLTID vil være nedlatende ovenfor deg.

Ekstremt ensformig arbeid over lengre tid enn en uke eller to, av typen samlebånd. Har taklet luking hver dag i månedsvis, men aldri mer.

Advokat - fordi jeg ikke er glad i å snakke høyt og lenge foran forsamlinger, og fordi jeg, om enn jeg liker å kverulere, ikke er god til å juge eller vri på sannheten...

Trailersjåfør. Har ikke lappen, og ville garantert mista konsentrasjonen etter noen mil langs en strak og kjedelig Autobahn...

Ellers trodde jeg ikke helse og omsorg var noe for meg, men har oppdaget at det virker både meningsfylt og helt ok å stelle gamle/syke. Over tid tror jeg ikke jeg ville taklet stress og press og sånt, men for en stund:)

Er utdannet innen estetiske fag, men er ikke "tøff" nok til å hevde meg i den kommersielle delen av bransjen, så ikke vet jeg om jeg passer her heller... Jo, egentlig, men ikke reklamebransjen...

Skrevet

Jeg ville vært en katastrofe i et omsorgsyrke, enten det var barn eller eldre eller syke jeg skulle ha med å gjøre. Har liten tålmodighet og blir grønn i fjeset av "blod og gørr".Stakkars dem jeg i så fall skulle tatt meg av.

Og jeg ville ganske sikkert ikke vært noen suksess som servitør heller.(Prøvde det som sommerjobb en gang og tålmodigheta fikk jobbe overtid...)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg kunne ikke vært:

Noe som har med renhold å gjøre

Lærer (er for utålmodig)

Telefonselger (liker ikke å prate med folk man må prakke noe på)

Selger generelt

Prest (er ikke kristen, så det sier seg selv)

Elektriker, rørlegger og slike praktiske ting (jeg er en teoretiker)

Sikkert mye mer også, bare kommer ikke på noe mer. :-)

Skrevet

Lærer - er elendig til å lære bort ting og har tålmodighet som en treåring

Omsorgsyrker - hater blod og annet "gørr"

Tunge håndverkeryrker - passer meg bare ikke.

derimot stortrives jeg med å jobbe i butikk, bare synd lønna er så dårlig - kan jo ikke holde på med det evig. (selv om det er litt greiere nå som jeg jobber 8-16 ;) )

Gjest Gjesta
Skrevet

Passer ikke til å jobbe med eldre eller syke.

Ei heller telefonsalg.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg kunne aldri vært i et yrke hvor jeg kunne risikert å måtte forholde meg til lik eller føtter.

Gjest Spacegirl
Skrevet

Passer ikke i helsevesenet - men det fant jeg ut litt seint, så jeg har en sykepleier-utdannelse som jeg ikke får brukt... Jeg blir veldig sliten, rett og slett psykisk utmatta av å måtte forholde meg til mennesker på en sånn "service-innstilt" måte dag etter dag...

Skrevet

Assistent i barnhage/førskolelærer;

Jeg har virkelig ikke den tålmodigheten disse menneskene bør ha..... :ler:

Gjest Melk
Skrevet

Revisor (elendig i matte)

Skredder og snekker (dårlig til å måle)

Fotpleier (føtter er ekkelt)

Gjest Embla s
Skrevet

Jeg er altfor pysete til å kunne være sykepleier, lege, begravelsesagent, osv. (men hadde kanskje blitt herdet?)

Kunne heller aldri vært politiker, eller popstjerne, eller annet som innebærer mediaprofilering!!

Heller ikke tannlege eller fotpleier, hudpleier - liker ikke å være så fysisk tett på "alle og enhver". Spesielt ikke tukle med munn/føtter/tilstoppede porer på mennesker jeg ikke er spesielt glad i...

Ville heller ikke vært selger. Tror jeg kunne gjort en god jobb hvis jeg trodde på produktet, men jeg ville blitt sånn: "ånei, denne er altfor dyr og dårlig, gå heller til konkurrenten på hjørnet - der får du mye bedre pris og bedre kvalitet"..

Kassedame i matbutikk.. det har jeg prøvd og ville simpelthen ikke holdt ut. Da heller stå i egne tanker ved et samlebånd og plukke ut de dårlige sjokoladebitene!

Gjest Melk
Skrevet

Tannlege er forresten også uaktuelt. Mye ekle tenner, ekkel ånde, og tanken på å borre og å trekke ut tenner holder jeg ikke ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...