Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har fordommer mot Høyre-folk...Hadde det ikke før, men etter at jeg har vært sammen med to som begge er aktive Høyre-politikere, har pipa fått en annen lyd. Gjennom dem har jeg fått evig nok av Høyre-politikken.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Ikke for å prøve å snike meg unna her.. For jeg tror nok jeg har et drøss selv? Men jeg sitter her og tenker så det knaker, og kan ikke komme på noen i farten? :o

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har fordommer mot menn, generellt. Alle menn, det være seg fedre, brødre, onkler, kompiser og grøss og gru, sønner er laverestående vesener som lar biologien styre mer enn hjernen.

Det skremmer at de styrer verden, og jeg tror at de er grunnen til alt det vonde her i verden.

menn i rettsystemet sørger for lave straffer for urett som oftest rammer kvinner.

Utenlandske menn, feks muslimer som behandler sine kvinner som sin eiendom.

Norske menn som stemmer frp og kjøper horer.

Unge menn som bruker nedsettende ord for å beskrive kvinner.

Kan tenke om selv den snilleste mann at han nok har mye å skjule.

Er åpen og lite fordomsfull ellers, men når det gjelder menn så innrømmer jeg at jeg tenker det verste...

Ser på det som min store jobb her i livet å sørge for at mine tre sønner blir gode, moralske mennesker som ikke lar seg styre av det lille hodet.......jepp,lett oppgave.

Skrevet

Jeg har fordommer mot de som har fordommer mot "de mørkhudede som ikke snakker godt norsk og som finner seg ei norsk jente"...

Mot de som røyker og stinker røyk

Mot de som skal brife med hvor rike de er, mens penger er alt de har.

Mot de som er feite og spiser is og sjokolade men ikke frokost.

Mot de som kun dømmer etter utseende (man er ikke narkoman for om man har en dårlig hårdag, liksom)

Mot rasister.

Mot bedrevitere som ikke aner hva de snakker om.

Mot leger som ikke vet hva de driver med.

Mot FRP-folk.

Mot folk som ikke klarer noenting selv her i livet.

Mot pappajenter som ikke vet verdien av ting i verden.

Mot bønder.

Mot de som klager og klager men aldri gjør en dritt med det.

Mot de som ikke er åpent for noe nytt.

Mot de som syns det er greit å slå barn.

Mot de som digger DDE.

Mot de som drikker karsk.

Mot unge jenter som finner seg dobbelt så gamle menn å være sammen med - farsfigur?

Gjest Queenblue
Skrevet

Ja da har du en kjempeviktig oppgave foran deg.

Oppdragelse av 3 sønner - kommentar til Gjest.

Skrevet

hm, jeg kan faktisk ikke komme på noe.

Men jeg tror/mener automatisk når jeg treffer en fra Oslo at den personen er snobbete, verdensvant, og tror han er mye bedre enn alle andre.

For en teit fordom...

Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Så morsomt å lese folks tolkninger av tråden og hva de selv mener fordommer er!! :)

Jeg kom på en til, og den er jeg faktisk litt flau over, så jeg har ikke sagt den høyt til andre enn samboer...

Ehmm... atte jeg har lagt merke til at veldig mange med utenlandsk utseende kjører BMW, og har gullkjeder rundt armene/halsen. Derfor kunne jeg ikke tenke meg å ha BMW selv. :oops:

Mens jeg skrev dette, kom jeg på en tanke... Er det å ha fordommer det samme som å sette forlk i bås? Eller er det å sette folk i bås heller dømming?

Fordommer kommer jo av uvitenhet...

Skrevet

Mot de som kun dømmer etter utseende (man er ikke narkoman for om man har en dårlig hårdag, liksom)

Wooops :oops: :føle seg truffet:

:ler:

Skrevet

Menn fra Midtøsten. :oops:

Jeg har de siste 2-3 årene flydd veldig mye til USA og jeg ble like bekymret hver gang jeg så en eller flere menn fra Midtøsten som skulle på samme fly som meg.

Jeg vet det sikkert er masse mer men det er det eneste jeg kom på i farten.

Gjest seroxata
Skrevet

fordommer mot mørkhudede menn som plystrer etter meg og smiler sleskt, jeg tenker med en gang at de er ute etter et knull, og jeg må løpe, for de har sikkert kniv...(har faktisk vært utsatt for noe slikt, og det hjelper ikke akkurat)

fordommer mot gutter i alderen 15-24 som påstår de er satanister eller satyrer, går med oppnedpentagrammet sitt, ettervekst og nagler, samt black metal bandskjorter, og mobber alle som ikke er som de (jepp, de finnes i bøttevis her i byen)

Det skal mye til for å overbevise meg om at de er oppegående folk som faktisk vet hva de driver med.

Skrevet
Hvilke fordommer har dere? Jeg selv har mange, har jeg funnet ut, og noen av dem er bare latterlige.

Svar gjerne anonymt.

En av mine er f.eks. dette med Menn og små hunder. Jeg syns ikke det passer sammen. Jeg får automatisk tankene om at mannen er en pyse som griner for ingenting og kanskje han er homofil også.

Ja, jeg vet det er uhørt av meg, men sånn tenker jeg.

Samme med Menn som kjøper kattemat...

Disse har jeg støtt på rundtforbi:

Folk med synlige tatoveringer og piercinger har ikke blitt voksne enda.

Jenter som er kjærester med mørkhudede som ikke snakker så veldig godt norsk har dårlig selvtillit og vet ikke hva de egentlig vil. De tar det de får.

Hvis du går på attføring, er du lat og vil ha pengene rett opp i hendene.

Har dere noen?

:hoho::hoho::hoho:

Må bare le!

Jeg er gift med en mørkhudet mann og han må ofte innom butikken for å kjøpe kattemat. :hoho: Du hadde nok sett på ham, ja. :hoho:

Jeg har fordommer selv. Dessverre.

Jeg ser på menn i 50-åra som kjører rundt i Mercedes cabriolet eller på motorsykler, som desperate mannfolk som vil ha oppmerksomhet fra unge jenter. Også har de helt sikkert liten tiss også..

Når jeg ser en nordmann på 65 med en thaidame på 25, så tenker jeg at de bruker hverandre. Hun er ute etter pengene og han er ute etter en hore som kan lage mat og vaske for ham.

Når jeg ser en nordmann som ser ut som et troll og som kommer med en nydelig utenlandsk dame, tenker jeg at han sikkert har vært i hjemlandet hennes og følt seg omsvermet og følt seg som kongen på haugen som kunne velge og vrake i damer. For første gang i hans liv har han fått oppmerksomhet fra en dame!

Når jeg ser biler kjøre inn i horestrøket, så er de automatisk horekunder. Ja, jeg VET at det faktisk bor folk der inne. :hoho: Men når jeg ser, så er det horekundene som kjører inn. :hoho:

Folk med hvite tennissokker har lav utdannelse. :oops:

Lærere har et spesielt utseendet. De ser ut som gamle kjerringer/gubber. Man kan se på dem at de jobber som lærere.

Vel, tror jeg skal stoppe her.. :sjarmor:

Gjest Gjesten
Skrevet

Har massevis med fordommar:

Godt voksne norske menn med unge, pene asiatiske damer... Ho treng økonomisk trygghet, han føler seg som kongen på haugen.

Gangsta pakistanske gutar med masse smykker, feit bil, og liten, blond bimbo i armkroken- Ho er siste trofeet for ein som sel stoff...

Utestader som Tordenskiold, Andy's, 3 Brødre, Smuget... Karl Johan plassar... Er litt desp og veldig harry.

Folk som har mange ungar med mange partnerar. Etableringsangst/ etableringskåte.

Hmmm, det er litt flautt ja, men sånn er det no berre. Eg veit jo at dette berre er fordommar!! Og at det slett ikkje alltid stemmer. (men av og til så... :oops: )

Gjest gjest1
Skrevet

huff, jeg er full av fordommer :oops:

~ Tunge rusmissbrukere

~Muslimeske menn (skremmer meg)

~Unge sosse berter

~Berter generellt

~Folk som skryterav å ikke være "fine" på ting

~Folk med masse penger som klager på økonomien

~folk som fester hver helg

~Evige studenter

~Folk som bor hjemme etter endt studie

~"Forståsegpåere"

~Løgnere

~Folk som er utro

~Folk i møkkete klær

:oops: :oops: :oops:

Ja, det var det jeg kom på i farten

Gjest manic
Skrevet

Jeg har fordommer mot

-Folk som har fordommer mot folk med annen hudfarge.

-Folk som gjør som de gjør bare fordi de alltid har gjort det på den måten.

-Folk som reiser til syden for å treffe svensker, drikke og lese vg.

-Folk som er arrogante.

-Folk som ser ned på narkomane og andre uheldig stilte

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis jeg ser ei "godt voksen" dame kle seg veldig ungt tenker jeg "førtiårskrise". Det samme gjør jeg hvis jeg ser en mann på samme alder kle seg veldig ungt og suser rundt i fet bil/motorsykkel.

Når jeg ser en mann i 40-60årsalderen med yngre damer som jeg vet er fra baltikum/asia tenker jeg "ekkel gris som må bestille seg dame på postordre".

Gjest Gulltopp
Skrevet

Enda flere av mine:

Folk med et fanatisk syn på religion.

Folk som nærmest betegner Syden som et eget land, og tror de er fryktelig bereiste så snart de har vært over svenskegrensen og kjøpt billig kjøtt.

Folk som mener det er helt OK å la barna spise så mye godteri og junkfood de bare klarer.

Folk som ikke ser sine egne feil, men istedet kritiserer andre for å ha de feilene de faktisk har selv, men ikke ser.

Folk som ser seg selv som suverent overordnet alt som heter lover og regler, og som tror de kan gjøre akkurat som de selv lyster.

Folk som kaller barna sine for ting som Roy-Kenneth, Glenn-Ronny, Steve-Robin og lignende.

Folk som tror at de ikke trenger å dusje og skifte klær hver dag.

Folk som tror det er helt OK å røyke under svangerskapet, og peker på at "ingen jeg kjenner har tatt skade av det".

Folk som ikke VIL forstå ting, selv etter at man gjentatte ganger har forsøkt å forklare dem.

Folk som mener at jenter selv er skyld i at de blir voldtatt, fordi "hun gikk jo i miniskjørt". I det hele tatt folk som latterliggjør vold og legger skylden på offeret.

Folk som synes det er helt OK å få barn med noen de ikke kjenner, og samtidig steiler ved tanken på ekteskap, fordi "det er altfor forpliktende".

Gjest Gulltopp
Skrevet

Siden det snart er 17. mai, kan jeg jo tilføye folk som går i Sparkjøp-"bunad" og godter seg over alle andre som er så dumme at de bruker 20-30 000 på en ekte bunad, når man kan få Sparkjøp-"bunad" til en brøkdel av prisen... :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...