Gå til innhold

Jenta mi blir mobbet på skolen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde meldt datteren min på kampsport. Hva sier foreldrene når du konfronterer dem? 

Anonymkode: cb889...146

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest HarryDotter
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg har ei datter på 8 år som skal starte i 3. klasse etter sommerferien. Helt siden oktober i fjor har hun blitt skikkelig plaget av to gutter i klassen. De har bl.a. banket henne, slått henne i ansiktet, sparket henne, lugget henne, spyttet på henne, kastet steiner mot henne, truet henne, kalt henne stygge ting og stukket henne i fingeren med saks slik at hun har begynt å blø. Jeg har kontaktet både lærer, rektor og foreldrene til guttene, ingenting har hjulpet! Hva i all verden skal jeg gjøre?! Dette gjør så vondt i mammahjertet mitt! Stakkars lille jenta mi, hun er så utrolig snill og hyggelig, hun fortjener slettes ikke å bli behandlet på denne måten! 😢 Jeg føler meg så forbanna rasende på de to fordømte drittungene som har mobbet dattera mi i snart ett år at jeg rett og slett har lyst til å dra til dem og fike til dem!!! 😡

Anonymkode: e68b3...128

Jeg hadde gladelig tatt fengselsstraff for å beskytte mine barn.

Skolen har null makt til å gjøre noe. De kan ikke engang snakke høyt til elevene uten å bli stevnet. De rådslår nok litt om hva de tenker er best. Så ender det nok med at de ønsker å flytte din datter til en ny skole. Det er slik det fungerer faktisk. Det er ikke mobberne som må ta støyten, det er offeret.

Personlig ville jeg fulgt etter disse guttene og skremt dem så jævlig at de ikke lenger turte møte opp på skolen. Og hjalp ikke det ville jeg banket dem opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vold? Jeg hadde politianmeldt skolen, barna og deres foreldre. 

Anonymkode: b3d53...9cb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis disse drittungene er voldelige hadde jeg levert en politianmeldelse. Man må da kunne anmelde slikt selv om gjerningspersonene er mindreårige. Skulle likt å se foreldrene ignorere saken når de får en anmeldelse i postkassen. 

Anonymkode: 1729e...4b7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en paragraf 9 sak, der en elev ikke har et trygt og godt skolemiljø. Skolen har fått gjentatte beskjeder om dette, men de har ikke satt igang noen tiltak?

Skolen er pliktig til å straks sette inn tiltak + dokumentere alt de har gjort og gjør for å ordne opp, har de gjort det?

Når skolen ikke gjort jobben sin vil det få konsekvenser for de som skulle sørget for tiltak. Meld fra til fylkesmannen 

Anonymkode: 65bc9...c26

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk sakene om Odin, Arnar og Mia. Dette er skolen nødt til å ta tak i, og hvis de ikke gjør det må du gå høyere opp i systemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere skrevet brev til rektor og henvist til paragraf 9? Har det blitt gjort noe tiltak? Hvis ikke, skriv nå, og be om møte før skolestart. 

Anonymkode: 2147f...e59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, HarryDotter said:

Jeg hadde gladelig tatt fengselsstraff for å beskytte mine barn.

Skolen har null makt til å gjøre noe. De kan ikke engang snakke høyt til elevene uten å bli stevnet. De rådslår nok litt om hva de tenker er best. Så ender det nok med at de ønsker å flytte din datter til en ny skole. Det er slik det fungerer faktisk. Det er ikke mobberne som må ta støyten, det er offeret.

Personlig ville jeg fulgt etter disse guttene og skremt dem så jævlig at de ikke lenger turte møte opp på skolen. Og hjalp ikke det ville jeg banket dem opp!

Det er tull. Skolen har masse makt, om de har vilje til å bruke den. 

Ts, få på plass et 9a vedtak. Opplys skolen og ta kontakt med Fylkesmannen hvis skolen fortsatt ikke tar tak i dette. 

Lykke til og klem til både deg og jentungen ♥️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt har jeg prøvd å snakke med både lærere, rektor og foreldrene til guttene flere ganger. Ingenting har hjulpet!

Hm. Det nytter ikke snakke til noen av de, høres rart ut. Hva svarer de da år du tar det opp med dem ? 

Bryr de seg ikke om det? Tror de ikke på det? Nekter de bare å gjøre noe? Eller har de prøvd uten å klare å hanskes med disse guttene?
?
 

Anonymkode: a4e29...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei. Jeg har ei datter på 8 år som skal starte i 3. klasse etter sommerferien. Helt siden oktober i fjor har hun blitt skikkelig plaget av to gutter i klassen. De har bl.a. banket henne, slått henne i ansiktet, sparket henne, lugget henne, spyttet på henne, kastet steiner mot henne, truet henne, kalt henne stygge ting og stukket henne i fingeren med saks slik at hun har begynt å blø. Jeg har kontaktet både lærer, rektor og foreldrene til guttene, ingenting har hjulpet! Hva i all verden skal jeg gjøre?! Dette gjør så vondt i mammahjertet mitt! Stakkars lille jenta mi, hun er så utrolig snill og hyggelig, hun fortjener slettes ikke å bli behandlet på denne måten! 😢 Jeg føler meg så forbanna rasende på de to fordømte drittungene som har mobbet dattera mi i snart ett år at jeg rett og slett har lyst til å dra til dem og fike til dem!!! 😡

Anonymkode: e68b3...128

Slike ting skal ikke forekomme, men forekommer likevel. Lærerne må jo ha sett det med jenta di! Dessverre finnes det et uttrykk som heter at "man kan se med blinde øyne". Om hun kommer med blåveiser, knekte ribbein og stadig oppskrapet hud, så må jo noen reagere. Skolen kan jo "misforstå" og tror at hun har det vanskelig hjemme (unnskyld å nevne det!), men du kan jo bevise det på din og jentas måte. 

Har ikke jenta di venner i klassen? Skjer det noe når de er sammen med henne? Jeg forstår at de er hjelpeløse/maktesløse små barn, men hvis de ser det så er det jo ubehagelig for dem også. Ubehagelig for alle som ser, og når det ikke skjer noe. Ta kontakt med de nevnte en gang til, og kanskje flere ganger. Så får du true dem med at du bringer saken høyere opp i systemet hvis ikke noe gjøres! Skolen har plikt til å ta tak i så alvorlige saker, noe de ansatte burde vite. 

Fortsetter det på denne måten etter at flere tiltak er forsøkt så skal mobberne flyttes til andre miljøer, altså bytte skole. Det er ikke riktig at det skal ende med at du evt velger å flytte jenta di, fordi da er det dessverre slik at mobberne "vinner". Så er spørsmålet om de da vil plage henne for at hun var "feig" ved å flytte, eller om de fikk seg en lærepenge da hun ble borte. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Det er tull. Skolen har masse makt, om de har vilje til å bruke den. 

Ts, få på plass et 9a vedtak. Opplys skolen og ta kontakt med Fylkesmannen hvis skolen fortsatt ikke tar tak i dette. 

Lykke til og klem til både deg og jentungen ♥️

I verste fall kan ts gå ut i media, da skal du se at skolen plutselig får fart på sakene sine. Ingen ønsker at skolen deres skal stemples som mobbeskole.

Anonymkode: 6e2d7...ac0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også mulig å ta rettslige skritt mot rektor personlig og også den enkelte lærer.

Anonymkode: f250d...048

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har snakket med ungenes foreldre,hva sa de da?

Hadde du en god følelse da du snakket med de?

Høres ikke ut som de foreldrene bryr seg så mye om oppførselen til sine barn.

Anonymkode: 24136...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har skolen satt inn tiltak? Hvilke?  Jeg er lærer, og dette høres helt horribelt ut! Jeg ville aldri katt mobbing gå så langt, eller over så lang tid! Hos oss hadde andre instanser vært kontaktet for måneder siden. 

Anonymkode: 4d304...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hm. Det nytter ikke snakke til noen av de, høres rart ut. Hva svarer de da år du tar det opp med dem ? 

Bryr de seg ikke om det? Tror de ikke på det? Nekter de bare å gjøre noe? Eller har de prøvd uten å klare å hanskes med disse guttene?
?
 

Anonymkode: a4e29...387

Det lurer jeg på og?

Håper det ordner seg for henne.

Det skjer vel ikke når voksne er i nærheten? På skolen skal det alltid være voksne både i friminutt og inne i klassen. Har din datter sagt ifra til læreren selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier foreldrene? Hadde vært knust hvis noen fortalte at mitt barn mobbet andre på den måten du beskriver her. 

Anonymkode: a5014...2f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor blir du av ts? Du må forklare hvor mobbingen skjer og hva lærere og medforeldre sier og gjør. 

Anonymkode: ac520...d41

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt henne til en annen skole! I Norge er det synd på gjerningsmennene og ikke ofrene! Du kommer sannsynligvis ingen vei og hvis du gjør det vil det ta lang tid og datteren din har det jævlig enda lengre. Flytt henne og gå deretter til sak mot skolen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne du troppet opp på døra til foreldrene/sendt en melding og sagt at siden det ikke er forbedret seg fra guttene, kommer du til å melde til alle instanser? Enten tar foreldrene dette seriøst og gir guttene en ordentlig lærepenge mtp videre "ofre", eller så er foreldrene like skyldig sjøl som tillater alt dette.. 

Anonymkode: 05e1f...f1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kunne du troppet opp på døra til foreldrene/sendt en melding og sagt at siden det ikke er forbedret seg fra guttene, kommer du til å melde til alle instanser? Enten tar foreldrene dette seriøst og gir guttene en ordentlig lærepenge mtp videre "ofre", eller så er foreldrene like skyldig sjøl som tillater alt dette.. 

Anonymkode: 05e1f...f1b

Så foresten ikke at du har prøvd å snakke med foreldrene. Ta jenta di ut av skolen imidlertidig, meld inn alle instanser og sørg for å få guttene flyttet. (og be noen ta en prat med dem slik at problemet ikke videreføres ). 

Anonymkode: 05e1f...f1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...