Gå til innhold

Til dere som bærer på tunge hemmeligheter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om hendelser eller følelser dere ikke tørr å snakke med en sjel om. Jeg vet hvordan dere har det. Jeg har også en hendelse i bagasjen jeg ikke har klart å snakke om fordi jeg føler skam, veldig mye skam. 

Jeg ville bare si at du kan snakke med Gud ❤️ Gud er tettere enn et vakuum, og sier ingenting videre. Du trenger ikke si det høyt en gang, men gå gjennom hendelsen og forklare Gud den inni deg helt lydløst. Det høres kanskje sprøtt ut, men det hjelper. Gud vet allerede, men når du setter ord på det overfor han, så følte hvertfall jeg meg mindre alene og mindre skamfull.

Jeg erkjenner hendelsen for meg selv og for Gud, selv om tårene rant, selv om jeg bare ville stenge den inni meg og ikke la noen komme inn i det aller mest smertefulle.

Du slipper deg selv inn ved å gjøre det. Du lar noe inni deg få ta hånd om det som har skjedd. Kanskje det også vil bli lettere å dele det med et annet menneske når du har delt det med deg selv og med Gud? 

Anonymkode: cf7d3...dc0

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fint hvis det var sånn.

Anonymkode: 0df69...c15

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er sant. Om du kaller det Gud eller ikke, så er det en renselse å sette ord på traumer/hemmeligheter om så bare i hodet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kahaki skrev:

Klart det er sant. Om du kaller det Gud eller ikke, så er det en renselse å sette ord på traumer/hemmeligheter om så bare i hodet.

❤️

Anonymkode: cf7d3...dc0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje TS bør legges inn. Tro på en fantasifigur er ikke bra

Anonymkode: c8ffd...c46

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du hadde meg helt til andre avsnitt. Noen av de jeg kjenner som sliter mest psykisk er oppvokst i strengt religiøse miljøer. 

Anonymkode: a7b40...9b7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du hadde meg helt til andre avsnitt. Noen av de jeg kjenner som sliter mest psykisk er oppvokst i strengt religiøse miljøer. 

Anonymkode: a7b40...9b7

For meg har troen gjort meg godt ❤️

Anonymkode: cf7d3...dc0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror kanskje TS bør legges inn. Tro på en fantasifigur er ikke bra

Anonymkode: c8ffd...c46

Det er kun en fantasifigur for deg da. Synd du ikke vet noe om troens kraft. Mange mennesker er slik at de tror kun på det de ser rett foran seg, og knapt nok på det.

Anonymkode: 29970...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Om hendelser eller følelser dere ikke tørr å snakke med en sjel om. Jeg vet hvordan dere har det. Jeg har også en hendelse i bagasjen jeg ikke har klart å snakke om fordi jeg føler skam, veldig mye skam. 

Jeg ville bare si at du kan snakke med Gud ❤️ Gud er tettere enn et vakuum, og sier ingenting videre. Du trenger ikke si det høyt en gang, men gå gjennom hendelsen og forklare Gud den inni deg helt lydløst. Det høres kanskje sprøtt ut, men det hjelper. Gud vet allerede, men når du setter ord på det overfor han, så følte hvertfall jeg meg mindre alene og mindre skamfull.

Jeg erkjenner hendelsen for meg selv og for Gud, selv om tårene rant, selv om jeg bare ville stenge den inni meg og ikke la noen komme inn i det aller mest smertefulle.

Du slipper deg selv inn ved å gjøre det. Du lar noe inni deg få ta hånd om det som har skjedd. Kanskje det også vil bli lettere å dele det med et annet menneske når du har delt det med deg selv og med Gud? 

Anonymkode: cf7d3...dc0

Religion er for svake mennesker som ikke evner til å finne meningen med livet selv. Det at du i tillegg prøver å verve andre mennesker som er langt nede og sliter til å tro på røverhistorier fra bibelen er så utrolig provoserende, patetisk og kynisk 🖕:sprettoy:🖕

Du mente nok ikke noe vondt med det, for du er nok som resten alle som tror på høyere makter; rimelig hjernavaska.

Anonymkode: 7cb79...503

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer dessverre ikke i alle tilfellene! Jeg bad og bad, både erkjente, forklarte og fortalte alt som skjedde meg i oppveksten min men noen Gud kom aldri og hjalp meg!

Anonymkode: fd8db...89e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker med Gud når det er noe vanskelig som skjer. Som oftest om jeg har gjort noe jeg angrer på. Fordi jeg vet jeg ikke blir dømt, og det blir faktisk terapi å få det ut. Håper ingen spør meg hvorfor jeg tror på Gud, for jeg vet ikke annet enn at det føles trøstefullt. Går aldri inn i diskusjoner om troen min, men noen syns jo det nesten er provoserende at jeg tror. Har fått hørt det ja, men jeg forstår de jo så...

Fint innlegg som jeg skjønner godt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg snakker med Gud når det er noe vanskelig som skjer. Som oftest om jeg har gjort noe jeg angrer på. Fordi jeg vet jeg ikke blir dømt, og det blir faktisk terapi å få det ut. Håper ingen spør meg hvorfor jeg tror på Gud, for jeg vet ikke annet enn at det føles trøstefullt. Går aldri inn i diskusjoner om troen min, men noen syns jo det nesten er provoserende at jeg tror. Har fått hørt det ja, men jeg forstår de jo så...

Fint innlegg som jeg skjønner godt. 

❤️

Anonymkode: cf7d3...dc0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker Gud har en finger med i spillet når det kommer til det dårlige som har skjedd deg.... 

Anonymkode: 5deba...d79

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker Gud har en finger med i spillet når det kommer til det dårlige som har skjedd deg.... 

Anonymkode: 5deba...d79

Hva mener du med det? 

Anonymkode: cf7d3...dc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker Gud har en finger med i spillet når det kommer til det dårlige som har skjedd deg.... 

Anonymkode: 5deba...d79

Gud er ikke allmektig. Dessverre. Hva noen mennesker gjør har ikke Gud kontroll over. Og blir man offer for noe, så var det liksom ikke det Gud ønsket. Det var mennesker. Vet det er vanskelig å svelge eller å forstå. Ser den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer dessverre ikke i alle tilfellene! Jeg bad og bad, både erkjente, forklarte og fortalte alt som skjedde meg i oppveksten min men noen Gud kom aldri og hjalp meg!

Anonymkode: fd8db...89e

Klem :klem:

Anonymkode: cf7d3...dc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Religion er for svake mennesker som ikke evner til å finne meningen med livet selv. Det at du i tillegg prøver å verve andre mennesker som er langt nede og sliter til å tro på røverhistorier fra bibelen er så utrolig provoserende, patetisk og kynisk 🖕:sprettoy:🖕

Du mente nok ikke noe vondt med det, for du er nok som resten alle som tror på høyere makter; rimelig hjernavaska.

Anonymkode: 7cb79...503

Hvorfor er man svak om man tror på noe som gjør en godt? 

Anonymkode: cf7d3...dc0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SoWhat? skrev:

Gud er ikke allmektig. Dessverre. Hva noen mennesker gjør har ikke Gud kontroll over. Og blir man offer for noe, så var det liksom ikke det Gud ønsket. Det var mennesker. Vet det er vanskelig å svelge eller å forstå. Ser den. 

I følge kristendommen er Gud allmektig. "Jeg tror på Gud Fader, den allmektige, himmelens og jordens skaper". Det er vel der det skurrer for de fleste: Når han lar ulykker, død, krig og tragedier skje hvorfor skal han kunne hjelpe meg med noe som helst? En gud som velger og vraker?

Anonymkode: a7b40...9b7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...