Gå til innhold

Til dere som bærer på tunge hemmeligheter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I følge kristendommen er Gud allmektig. "Jeg tror på Gud Fader, den allmektige, himmelens og jordens skaper". Det er vel der det skurrer for de fleste: Når han lar ulykker, død, krig og tragedier skje hvorfor skal han kunne hjelpe meg med noe som helst? En gud som velger og vraker?

Anonymkode: a7b40...9b7

Jeg er ikke teolog 🙂 men det sier seg selv at mennesker handler utfra ondskap iblant. Så nei, Gud er ikke allmektig som du skjønner. Jeg kan hverken forklare eller forsvare alt som står i Bibelen. Det er helt umulig. Jeg tror fordi det gir meg en mening. Kan dessverre ikke forklare deg så mye mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke kristen men føler en stor ro i kirkene som ser ut som kirker. Ikke de «moderne» kirkene.. Har hatt perioder hvor det å sitte i en gammel kirke, gjerne med orgelkonsert eller et kor, gir meg mye. Bare føle roen, se seg rundt på alt det gamle og tenke på historien. Kirkerommet er vakkert! Kan også i desperasjon om det skjer noe ille, be halvhøyt for meg selv. Noen ganger hjelper det og noen ganger ikke 😊

Anonymkode: 1090a...079

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror kanskje TS bør legges inn. Tro på en fantasifigur er ikke bra

Anonymkode: c8ffd...c46

Det er en grunn til at mennesker som tror på Gud, gjenferd, karma, tilfeldigheter osv ikke legges inn. Psykose er noe helt annet. Mener du virkelig at alle som tror på en Gud bør legges inn?

Anonymkode: 5e51d...f83

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SoWhat? skrev:

Jeg er ikke teolog 🙂 men det sier seg selv at mennesker handler utfra ondskap iblant. Så nei, Gud er ikke allmektig som du skjønner. Jeg kan hverken forklare eller forsvare alt som står i Bibelen. Det er helt umulig. Jeg tror fordi det gir meg en mening. Kan dessverre ikke forklare deg så mye mer. 

Hvis du sier at Gud ikke er allmektig, så tror du ikke på Gud. Du kan ikke plukke bort ting du ikke liker... *rister på hodet* 

 

Anonymkode: 69df7...9a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint for deg. Jeg tror på Gud, men han har aldri gjort noe godt for meg. Bare sendt mer og mer helvete min vei, til jeg knapt klarer stå oppreist lenger. Så kjempesnill Gud vi har. 

Anonymkode: 648ce...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk sier gud skapte verdenen og menneskene og alt annet.. Vil du vite noe artigt? 

Om gud er så ekte, så skapte han cancer, og ga folk cancer for og så død.. Flott gud? :)

Anonymkode: 92f3d...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2019 den 10.52, AnonymBruker skrev:

Folk sier gud skapte verdenen og menneskene og alt annet.. Vil du vite noe artigt? 

Om gud er så ekte, så skapte han cancer, og ga folk cancer for og så død.. Flott gud? :)

Anonymkode: 92f3d...c81

Gud skapte ikke sykdom. Satan gjorde 

Anonymkode: cf7d3...dc0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2019 den 10.52, AnonymBruker skrev:

Folk sier gud skapte verdenen og menneskene og alt annet.. Vil du vite noe artigt? 

Om gud er så ekte, så skapte han cancer, og ga folk cancer for og så død.. Flott gud? :)

Anonymkode: 92f3d...c81

Hvis du mener å skrive i objektsform så husk på artikkel foran (eller etter) "gud". Hvis du mener å skrive i subjektsform, så husk på at egennavn skrives med stor forbokstav.

Anonymkode: 561e9...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...