Gå til innhold

Vanlig å barbere armene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fjerner mine. Er kritthvit i huden og får lange og svarte hår... Synes for godt.

Anonymkode: bb1ce...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En venninne av meg barberer underarmer og lår. Hun er kristen. 

Anonymkode: 55da3...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjerner ikke. Gjorde det en periode på videregående (er 30 nå), men slutta fordi jeg synes det ble så tåpelig. Jeg har lært meg å godta armhårene mine som de er🤗

Anonymkode: ac7b2...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næ, lar dem være selv om de mørke og lange. Plager meg ikke på samme måte som hår på leggene. Er da helt vanlig at damer har hår på armene. 

Anonymkode: 1fbf0...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor måtte du si at hun er muslim? Tviler på at dette er vanlig religiøs praksis... 

Anonymkode: 2d3ac...a94

Jeg skulle lagt til at hun sa dette krevdes i Islam. 

Om alle muslimske damer gjør dette vet jeg ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Interessant. Hvordan blir håret når det vokser ut igjen? Dette høres sikkert dumt ut, men det er noe jeg vurderer å begynne med. Har blitt mer oppmerksom på hårveksten i etterkant, og må innrømme det nå er mer ukomfortabelt å gå i T-skjorte. Men tenker det kanskje er best å vokse? 

Ts 

Anonymkode: 5a1bf...418

Myke og fine :) Ingen forskjell egentlig. Jeg syns det er digg å føle meg litt ekstra myk, så det er ikke et problem. Har ikke prøvd å vokse armene, så det kan jeg ikke si noe på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Dette er ganske nytt, og har vært mer tyåisk for generasjonen som er født på 1990-2000-tallet. Behovet for å barbere bare strekker seg ut og berører vel snart hver milimeter på kroppen. Snart er man vel glatte porselensdukker, bare med hårsveisen igjen.

Anonymkode: 9202b...0c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Interessant. Hvordan blir håret når det vokser ut igjen? Dette høres sikkert dumt ut, men det er noe jeg vurderer å begynne med. Har blitt mer oppmerksom på hårveksten i etterkant, og må innrømme det nå er mer ukomfortabelt å gå i T-skjorte. Men tenker det kanskje er best å vokse? 

Ts 

Anonymkode: 5a1bf...418

Det du bør gjøre er å stille deg spørsmålet hvor denne ukomfortabelheten kommer fra, og om du ønsker å bukke og neie for en kultur som gjør at kvinner føler at tilnærmet alle hårstrå på hende er det noe galt med. Internalisering heter det, og trist er det.

Anonymkode: 9202b...0c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg aldri tenkt på faktisk. Har moderat hårvekst på underarmene, men disse hårene er lyse så de vises ikke noe særlig. Dette i seg selv er rart da jeg er meget mørkhåret ellers

Anonymkode: 96d62...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør ikke det. Har hørt om folk som gjør det, men har ikke inntrykk av at det er vanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er over 50, men har aldri noensinne hatt behov for å barbere armene. Jeg har ganske spinkel hårvekst generelt på kroppen, og på armene er det mest som lyst dun bare.

Synes ikke du skal begynne og barbere. Det blir det bare kraftigere hårvekst av! Det må bli slutt på dette "skjønnhetshysteriet" der damer skriker opp om det finnes et hårstrå på andre steder på kroppen enn toppen av hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort det to ganger og aldri igjen. Er 34 nå, var I slutten tenårene jeg gjorde det. Tredagersstubber på armene i to uker midt på sommeren, hele tiden redd for å komme borti noen så dekket meg til.

Jeg har mørkt hår på hele kroppen, mer og mer jo eldre jeg blir, men om noe blir det lysere på armene om sommeren så jeg lar det bli. Det har nok også blitt litt lysere siden jeg følte behovet for å barbere, men jeg ville ikke våget gjøre det igjen uansett.

Anonymkode: 8036d...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, EvaLena skrev:

Jeg skulle lagt til at hun sa dette krevdes i Islam. 

Om alle muslimske damer gjør dette vet jeg ikke.

Jeg har liksom på følelsen at dersom alle muslimske kvinner fjernet alt kroppshår med pinsett en gang i måneden, så hadde flere hørt om det.

Nå er det selvsagt ikke slik at alle forteller kollegaene sine hvor lang tid de bruker på å fjerne håret mellom beina, det har ihvertfall aldri vært tema noe sted jeg har jobbet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, applestories skrev:

Jeg har liksom på følelsen at dersom alle muslimske kvinner fjernet alt kroppshår med pinsett en gang i måneden, så hadde flere hørt om det.

Nå er det selvsagt ikke slik at alle forteller kollegaene sine hvor lang tid de bruker på å fjerne håret mellom beina, det har ihvertfall aldri vært tema noe sted jeg har jobbet.

Jeg holdt nærmest på å dette av stolen da denne kollegaen plutselig fortalte dette. Samtalen var som følger:

Hun: I dag skal jeg hjem og nappe meg

Jeg: Nappe deg? Hva er det?

Hun: Jeg skal nappe av meg alt hår på kroppen.

Da begynte jeg å spørre om hun nappet og ja, det gjorde hun. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, WhiteSwan skrev:

Synes det er rart å fjerne håret på armene

Men å fjerne hår på leggene som man attpåtil viser sjeldnere fram enn armene, DET syns du ikke er rart?

Anonymkode: 193cb...57e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke ett eneste hår på armene, huden der er helt lik som på mage og rygg. Har ikke hår i armhulene heller, og det er deilig 😊 

Anonymkode: 878a2...dee

Hæ, har du ikke hår i armhulene? Aldri hørt om noen som ikke har hår der. Så heldig du er!

Anonymkode: 3b415...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hår på under armer er generelt nasty, jeg selv barberer hårene når jeg barberer skjegget.

Endret av Mask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Slaskete Maskot skrev:

Hår på under armer er generelt nasty, jeg selv barberer hårene når jeg barberer skjegget.

Snakker du om underarmene eller armhulene nå? :klo:

Anonymkode: 193cb...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Slaskete Maskot skrev:

Hår på under armer er generelt nasty, jeg selv barberer hårene når jeg barberer skjegget.

Det er snakk om underarmen, ikke under armen 😅

Anonymkode: 5a1bf...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...